Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gynekologille päästävä, mutta ei niin hyvä rahatilanne...

98
26.07.2018 |

Oon 20 vuotias ja menossa ekaa kertaa gynelle... Mulla on aika huono rahatilanne tällä hetkellä, mutta mun ois pikaisesti päästävä kuitenkin gynekologille, joten tuleeko lasku perästä vai maksetaanko se heti? Lisää rahaa mulle pitäs tulla lähipäivinä. Vai voiko sen maksaa käteisellä gynekologikäynnin yhteydessä?

Ja en halua mitään asiattomia kommentteja, kiitos!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan heti yksityisellä. Kysy julkiselta kuinka nopeasti pääsisit kerta jos on heti pakko päästä eli kyseessä jotain vakavampaa?

Vierailija
2/19 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaat ajan tk-lääkäriltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysasemalta saat ajan. Äitisi voi tilata ajan sinulle.

Vierailija
4/19 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksetaan heti yksityisellä. Kysy julkiselta kuinka nopeasti pääsisit kerta jos on heti pakko päästä eli kyseessä jotain vakavampaa?

Noin nuori kun olet, voit päästä julkisen puolen kautta esim. ehkäisyneuvolan gynelle ja näin ollen maksat vain kunnallisen taksan mukaan, lasku tulee perässä kotiin. Yksityisellä maksetaan yleensä heti käynnin jälkeen.

Vierailija
5/19 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä kovin nopeasti pääse julkisella puolella gynekologille, yleislääkärille kylläkin.

Soita sinne yksityiselle ja kysy voiko maksaa käteisellä.

Vierailija
6/19 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

98 kirjoitti:

Oon 20 vuotias ja menossa ekaa kertaa gynelle... Mulla on aika huono rahatilanne tällä hetkellä, mutta mun ois pikaisesti päästävä kuitenkin gynekologille, joten tuleeko lasku perästä vai maksetaanko se heti? Lisää rahaa mulle pitäs tulla lähipäivinä. Vai voiko sen maksaa käteisellä gynekologikäynnin yhteydessä?

Valitettavasti en voi auttaa,mutta onko sinulla kavereita.työkaverita,vanhempia jotka voisivat lainata sinulle

Vierailija
7/19 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksaa odottaa kauan niin julkinen puoli, tai sitten lainaa vanhemmilta ja käy nopeesti yksityisellä.

Vierailija
8/19 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tiukka rahatilanne niin hae toimeentulotukea tai jos saat sitä jo niin kela kyllä uskoakseni maksaa sen laskun. Korjatkaa jos oon väärässä!

Vierailija
9/19 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaat ajan terveyskeskukseen, kunnasta riippuen on ilmaista tai omavastuuosuudesta tulee lasku (pieni) perässä. En tiedä onko kuntariippuvaista vai peräti johonkin lakiin perustuvaa, että ehkäsykäynnit ilmaisia. Jos siis sanot asiaksi ehkäisyn, käynti voi olla ilmainen siksikin. Toki sitten et saa aikaa välttämättä kovin nopealla varoitusajalla. Sinulla ilmeisesti on joku kiireellisesti lääkärin kannanottoa vaativa vaiva, sillä tk-aika voi irrota nopeastikin. Tk-lääkäreillä on kaikilla peruskoulutus myös gynekologisten vaivojen tutkimiseen ja arvioimiseen. Lähettävät sinut sitten tarvittaessa eteenpäin erikoislääkärille.

Vierailija
10/19 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

98 kirjoitti:

Eikö vanhempasi anna rahaa tähän käyntiin vai oletko edes kysynyt?

Vierailija
11/19 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalta pyydät maksusitoumuksen, ne vaatii kai 3kk tiliotteet todisteeksi että ei ole rahaa.

Vierailija
12/19 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millainen tuo hätäsi on, kun nopeasti on päästävä. Pääasiassa nuokin hommat hoitaa tavallinen terveyskeskuslääkäri, gynekologille ja neuvolaan pääsee vasta ihan erityisosaamista vaativissa vaivoissa. Yksityisellä tosiaan yleensä laskuttavat heti, mutta siellä pääsee ihan oikealle gynekologille, olipa aihetta tai ei, julkisella hoidetaan tarpeen mukaan ja lasku tulee vasta jäljestä. Julkisella lasku on myös noin kymmenesosa yksityisen hinnasta.

Vierailija
13/19 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystalolla kävi tyttären pillerireseptin uusimassa(akne) lähettivät kotiin laskun.

Vierailija
14/19 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu millainen tuo hätäsi on, kun nopeasti on päästävä. Pääasiassa nuokin hommat hoitaa tavallinen terveyskeskuslääkäri, gynekologille ja neuvolaan pääsee vasta ihan erityisosaamista vaativissa vaivoissa. Yksityisellä tosiaan yleensä laskuttavat heti, mutta siellä pääsee ihan oikealle gynekologille, olipa aihetta tai ei, julkisella hoidetaan tarpeen mukaan ja lasku tulee vasta jäljestä. Julkisella lasku on myös noin kymmenesosa yksityisen hinnasta.

Yksityisellä lasku on noin 100 e, julkisella 40 e.

Mistä keksit, että kymmenesosa?

Vierailija
15/19 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noissa yksityisissä käsittääkseni pystyy sumplimaan, että saat laskulla. Soita siihen lafkaan, mihin olet menossa ja kysy rohkeasti! Gynekäynti nimittäin voi olla tosi kallis, jos esim. ultrataan (yleensä gynet nykyisin haluaa aina tehdä sen). Itellä maksoi tänä kesänä Mehiläisessä käynti yhteensä n. 200 e.

Vierailija
16/19 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat tosiaan rahaa LÄHIPÄIVINÄ ,etkä ole tyypilline pa ,niin varmasti joku ystäväsi lainaa sinulle jonkun kympin ja normaali-ihmisellä on ain jemmassa loput pahan päivän varalle.Vai eikö sinulla ole,sillen ei kukaan lainaakkaan,tietävät sun tyylin

Vierailija
17/19 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä edes sinne yksityiselle pääse LÄHIPÄIVINÄ, vai joko sulla on ajanvaraustiedoista katsottuna vapaa aika. Tai no, saatan tietysti olla väärässä, ja pääsisitkin hyvinkin, mutta kuitenkin. Joka tapauksessa jos se on vakavampaa, eli joutuvat tekemään jotain tutkimuksiakin, niin ei se lasku yksityisellä asetu siihen sataseen.

Siis miksi ihmeessä et vain mene yksityiselle yleislääkärille, jos kyse jostakin akuutista ja vaarallisesta? Jos taas ei ole kuitenkaan niin akuutti ja kiirellinen, niin sitten odotat, että sinulla on taas rahaa.

Vierailija
18/19 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän sä edes sinne yksityiselle pääse LÄHIPÄIVINÄ, vai joko sulla on ajanvaraustiedoista katsottuna vapaa aika. Tai no, saatan tietysti olla väärässä, ja pääsisitkin hyvinkin, mutta kuitenkin. Joka tapauksessa jos se on vakavampaa, eli joutuvat tekemään jotain tutkimuksiakin, niin ei se lasku yksityisellä asetu siihen sataseen.

Siis miksi ihmeessä et vain mene yksityiselle yleislääkärille, jos kyse jostakin akuutista ja vaarallisesta? Jos taas ei ole kuitenkaan niin akuutti ja kiirellinen, niin sitten odotat, että sinulla on taas rahaa.

Korjaan, julkiselle yleislääkärille. Yksityinen yleislääkäri maksaa jo melkein saman kuin erikoislääkärikin.

t. 15

Vierailija
19/19 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis semmonen tilanne, että pitäis saada e pillerit ja päästä gynekologisiin tutkimuksiin, koska en oo varma onko mulla joku seksitauti.. Klamydia ja tippuri-testit on tehty ja ei ollu niissä mitään... Silti epämääräsiä oireita alapäässä, joten epäilen jotain seksitautia yms. Ei kai sillo kannata mennä terveystalolle kun tarvii kunnon tutkimukset...? Gynekologi voi varmaan tehdä enemmän laajempia tutkimuksia.. Olen aika varma ettei vanhemmat lainaa rahaa tähän (heidän vakaumuksensa takia) ja asun omillani, joten yritän pärjätä omilla rahoilla. Nyt kuun lopussa apitäs tulla Kelalta rahaa... Mutta en uskalla pitkittää tätä. Jostain mä sitä rahaa kyllä saan lainaan, vaikka kaverilta jos on tarvis :D.

T. ketjun aloittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi