Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotuki olisi meikäläisen loppu

Siperia opettaa
26.07.2018 |

Olen tässä työttömyystuelle tipahdettuani miettinyt, että jos huonosti käy ja joudun hakemaan toimeentulotukea, se on minun elämäni päätepiste, eli en vaan kertakaikkiaan pystyisi siihen, kuolisin mieluummin.

Miten köyhä ihminen jaksaa päivästä toiseen? Kuinkahan moni Suomessakin on oikeasti päättänyt päivänsä taloudellisen tilanteensa vuoksi?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa sillä on minkä otsikon alta se yhteiskunnan sulle ilmaiseksi antama raha tulee?

Vierailija
2/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa sillä on minkä otsikon alta se yhteiskunnan sulle ilmaiseksi antama raha tulee?

Työttömyysturvan olen tavallaan itse ansainnut. Toimeentulotuki on köyhäinapua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota sitä niin vakavasti. Suomessa on paljon lama-ajan nuoria, jotka menivät yläasteelta suoraan kortistoon ja ovat siitä asti olleet vaihtelevalla historialla aina uudelleen ja uudelleen luukulla. Se nyt on vaan osa tätä yhteiskuntarakennetta, eikä häpeään tule alistua, vaikka AV-lynkkausjoukot sitä yrittävätkin.

Vierailija
4/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet tietenkin kaikki tuet, joihin olet suomen kansalaisena oikeutettu. Ei se ole mikään häpeä. Tänne otetaan jatkuvasti porukkaa, jotka eivät edes aio kotiutua ja elää suomen lakien mukaan. Heitä ei hävetä yhtään vinkua kaikki yhteiskunnalta. Suomi ei ole heille mitään velkaa, ei ole velvollisuutta heitä elättää.

Hae tukesi ja ole ylpeä suomalainen. Parempi Sinulle kuin mokomille tunkeutujille.

Vierailija
5/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet tietenkin kaikki tuet, joihin olet suomen kansalaisena oikeutettu. Ei se ole mikään häpeä. Tänne otetaan jatkuvasti porukkaa, jotka eivät edes aio kotiutua ja elää suomen lakien mukaan. Heitä ei hävetä yhtään vinkua kaikki yhteiskunnalta. Suomi ei ole heille mitään velkaa, ei ole velvollisuutta heitä elättää.

Hae tukesi ja ole ylpeä suomalainen. Parempi Sinulle kuin mokomille tunkeutujille.

No ainakin Kela ja TE-toimisto saavat avuntarvitsijan tuntemaan, ettei ole oikeutettu yhtikäs mihinkään. Tylytys on välillä sitä luokkaa, että tekisi mieli vetää ranteet auki jo pelkästään sen vuoksi.

Vierailija
6/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työttömyysturvaa ole "tavallaan kukaan itse ansainnut". Sitä annetaan niille, jotka eivät ole saaneet töitä eivätkä omat säästöt riitä elämiseen. Samanlaista "köyhäinapua" sekin on, valtion antamaa vastikkeetonta rahaa, todella yleistä vaan toimeentulotukeen verrattuna.

Vierailija
7/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hae sitä toimeentulotukea sitten vaan kärsi jos se on sinusta sankarillista.

Vierailija
8/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työttömyysturvaa ole "tavallaan kukaan itse ansainnut". Sitä annetaan niille, jotka eivät ole saaneet töitä eivätkä omat säästöt riitä elämiseen. Samanlaista "köyhäinapua" sekin on, valtion antamaa vastikkeetonta rahaa, todella yleistä vaan toimeentulotukeen verrattuna.

Jaa, no miksi työntekijältä sitten peritään työttömyysvakuutusmaksuja?

Vierailija
9/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hae sitä toimeentulotukea sitten vaan kärsi jos se on sinusta sankarillista.

No siihen kuolemaanhan se kärsimys sitten loppuu.

Vierailija
10/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Olin joskus töissä, jossa ihmisen piti ilmoittaa saamansa sosiaalitukien määrä. Suurin osa ansiosidonnaista työttömyysturvaa saavista tuntui yllättyvän tiedosta, että myös ansiosidonnainen työttömyyspäiväraha ON sosiaalituki.

Vierailija
11/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea saavat kaikenlaiset ihmiset, esim. opiskelijat kesäajalla, vanhukset yllättäviin sairaalamenoihin, monet esimerkiksi pk-seudulla ainoastaan vuokran erotukseen. Onko tämä häpeä? Onko tulevaisuudessa (tai nytkään) häpeä saada tukea, kun voi olla vaikka kuinka älykäs ja kompetentti, mutta silti töihin kelpaamaton? Sitä esimerkiksi tuleva automatisaatio teettää.

Ei tule hävetä sitä, että saa toimeentulotukea, vaan sitä, etteivät päättäjät osaa muulla tavalla huolehtia kansasta (esim. töiden muodossa).

Vierailija
12/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on loppujen lopuksi sille se ja sama, että miten ne verot ja rahat korvamerkitään, kun loppujen lopuksi kyse on samasta valtion myöntämästä sosiaalietuudesta. Maksanhan minä nytkin eläkemaksuja, vaikka en ehkä koskaan elä eläkeikään saakka. Mitä niille rahoille sitten tapahtuu?

Vierailija
13/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siihen kuolemaanhan se kärsimys sitten loppuu.

Kova paikka.

Vierailija
14/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne menee ansiosidonnaiseen työttömyuspäivärahaan. Työttömyyskorvausta saa Kelan myöntämänä jos ei ole oikeutettu tähän ansiosidonnaiseen. Esim jää työttömäksi suoraan opinnoista tai jos ansiosidonnainen loppuu.

Vierailija
15/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei hävetä ollenkaan nostaa tukia. Maksan niistä veroa joten tavallaan maksan sitä itse. Olen myös tehnyt lapsen joka tulevaisuudessa myös maksaa veroa. Minulle työ ei vaan sovi. Olin ahdistunut ja väsynyt työpäivän jälkeen kun olin tukityöllistettynä, onneksi se loppui.

Vierailija
16/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin Kela ja TE-toimisto saavat avuntarvitsijan tuntemaan, ettei ole oikeutettu yhtikäs mihinkään. Tylytys on välillä sitä luokkaa, että tekisi mieli vetää ranteet auki jo pelkästään sen vuoksi.

Väärä asenne.

Jos minä joutuisin luukulla kyykytysyrityksen kohteeksi, sanoisin tantalle päin näköä tyyliin "olen maksanut veroja vientialalta sen verran, että saisit olla kiitollinen siitä. Niillä rahoilla sinäkin olet saanut perseesi noinkin leveäksi"

Takaan että itku pääsisi kyykyttäjällä...

Vierailija
17/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä höpsi. Nämä on näitä vanhan kansan tabuja! Tuntuuhan se kiusalliselta hakea totua ensimmäisen kerran, mutta nykyään päätöksiä tehdään jopa 3-6kk eteenpäin, eikä tukea tarvitse joka kuukausi anoa erikseen. Voithan hakea sitä vain silloin, kun tulee isompia laskuja, jos ajatus pysyvästä asiakkuudesta tuntuu raskaalta.

Vierailija
18/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä asenne.

Jos minä joutuisin luukulla kyykytysyrityksen kohteeksi, sanoisin tantalle päin näköä tyyliin "olen maksanut veroja vientialalta sen verran, että saisit olla kiitollinen siitä. Niillä rahoilla sinäkin olet saanut perseesi noinkin leveäksi"

Takaan että itku pääsisi kyykyttäjällä...

Ovat sen verran kovaksikeitettyä porukkaa, että ei toimi, testattu on. Vartija sen sijaan tilattiin ohjaamaan "aggressiivinen" asiakas ulos rakennuksesta.

Vierailija
19/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mitä se nyt hyödyttää muutenkaan, että pääsee pilaamaan jonkun virkailijan päivän? Ei sitä rahaa tipu sen vuoksi penniäkään enempää.

Vierailija
20/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne menee ansiosidonnaiseen työttömyuspäivärahaan. Työttömyyskorvausta saa Kelan myöntämänä jos ei ole oikeutettu tähän ansiosidonnaiseen. Esim jää työttömäksi suoraan opinnoista tai jos ansiosidonnainen loppuu.

Et ole ollut koskaan työssä, jos et tiedä, että työttömyysvakuutusmaksu otetaan kaikilta. Se on eri asia kuin työttömyyskassan jäsenmaksu, joka on vapaaehtoinen tuon lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme