Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vaari alkaa huutaa ja valittaa heti kun otan mökillä älypuhelimen esiin, mutta kirjan tai lehden luku on ok?

Vierailija
26.07.2018 |

Teen kyllä mökillä osani töistä eli ei ole siitä kiinni että lorvisin silloin puhelimella. Kuitenkin, sitten kun "vapaa-aika" alkaa niin en voi edes viestejä katsoa kun vaari alkaa huutaa että tuollaiset laitteet mökillä pois, ei ennenkään ollut ja hyvin pärjättiin. Jos luen kirjaa tai lehteä, ei sano mitään tai valita?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaari ei vain ymmärrä tätä nykymaailmaa, eikä sille voi mitään. Hänelle älypuhelin näyttäytyy moraalisena rappiona. Jos teillä on hyvät välit, kannattaa ehkä yrittää jutella hänelle asiasta ja vähän selittää, mitä kaikkea sillä puhelimella teet.

Vierailija
2/20 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaari on oikeassa, älypuhelimen näpelöinti ei kuulu mökille. Nauti luonnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kirjoja ja lehtiäkään sitten saa lukea? Mä vietin teini-ikäni mökillä lukien Tieteen kuvalehtiä ja Kaari Utriota :D (Luin kyllä muutakin, mutta nuo ovat erityisesti jääneet mieleen.)

Vierailija
4/20 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä keski-ikäisten ja sitä vanhempien kummallista käsitystä, että puhelimella ei voi tehdä mitään hyödyllistä ts. jonkun Seiskan paperiversionkin lukeminen on hyödyllisempää ja hyväksyttävämpää kuin lukea viestejään tai tehdä nyt mitä vaan kännykällä. Täälläkinhän ehtimiseen valitetaan ihmisistä, jotka "koko ajan vaan tuijottavat kännyköitään eivätkä tee mitään muuta".

Vierailija
5/20 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kun luulin, että kännykkää voi käyttää myös ulkona. Ihme nillittämistä.

Vierailija
6/20 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kirjan tai lehden kanssa sohvalle ja ota älyluuri sen taakse piiloon.

Mutta ekassa viestissä se tärkein jo tulikin; vaari on vanhanaikainen eikä vain ymmärrä. Ihan samalla tavalla "turhaa" se kirjan luku, tikkojen heitto, päiväunien otto, ristikoiden täyttö jne. on kuin se puhelimen seluukin.

Vierailija
7/20 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi ku oon liian nuori, oliko ennen älypuhelinten aikaa lehtien mielipidepalstoilla tai varhaisilla nettifoorumeilla kiukuttelua siitä ku bussissa kaikki lukee lehteä tai kirjaa?

Vierailija
8/20 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vaarilla, että tämä on nykyajan kirja. Näytä vaarille, mitä luet, ja miten helppo e-kirjoja on ladata kirjastosta tai kirjakaupasta. (Tämä saattaa vaatia digilehden tai tai kirjaston lukulaitesovelluksen lataamista, jos tähänastinen sisältösi on ollut insta. )

Vierailija
9/20 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kirjoja ja lehtiäkään sitten saa lukea? Mä vietin teini-ikäni mökillä lukien Tieteen kuvalehtiä ja Kaari Utriota :D (Luin kyllä muutakin, mutta nuo ovat erityisesti jääneet mieleen.)

No viestissä luki, että ei sano mitään kirjojen ja lehtien lukemisesta. Lukaisepa uudelleen.

Vierailija
10/20 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on samanlainen. Inhoaa kännyköitä, eikä voi sietää että muutkaan niitä käyttävät. Edes Googlea, karttoja tai säätietoja ei saisi käyttää. Parempi vaan tyynesti nököttää tietämättömänä kuin kurkata kuinka pitkä matka sinne Poriin on.

Vierailija
11/20 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No viestissä luki, että ei sano mitään kirjojen ja lehtien lukemisesta. Lukaisepa uudelleen.

En mä kommentoinut avaukseen, kommentoin siihen viestiin, jota lainasin, höpsö. Tuolla logiikalla nekin estävät luonnosta nauttimisen.

Vierailija
12/20 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No samahan se on luetko sä vaikka hesaria paperilta vai kännykältä. Kunhan ei sillä kännykällä koko aikaa ole. Ei sitä tarvitse jokaista sekuntia istua tuolla pusikossa ja ihastelemassa miten ruoho kasvaa. Meidän perheessä se on isä joka näplää aina mökillä kännykkäänsä :D Lukee joko lehtiä sieltä, viestittelee kavereidensa kanssa tai puhuu puhelimessa. Asia erikseen jos kesken juttelun tai ruokapöydässä alkaa sitä älypuhelinta tuijottelemaan.

Vierailija
13/20 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsi ku oon liian nuori, oliko ennen älypuhelinten aikaa lehtien mielipidepalstoilla tai varhaisilla nettifoorumeilla kiukuttelua siitä ku bussissa kaikki lukee lehteä tai kirjaa?

Ei ollut!

Vierailija
14/20 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nuoruudessa huuto alkoi kirjojen lukemisesta. Mummolassa ei muita lehtiä ollutkaan kuin paikallinen sanomalehti ja Maaseudun Tulevaisuus, niitä sai sentään lukea. Telkkarista sai katsoa uutiset, mutta lapset eivät saaneet telkkariin koskea. Jos avasi radion omin luvin, siitäkin tuli moitteet ja radio laitettiin kiinni. Jos aika kävi pitkäksi, niin se oli merkki siitä, että tekemistä oli liian vähän. En oikein kaipaa kesiä mummolassa.

Vierailija
15/20 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen mulle huudettiin lukemisesta, aina olisi pitänyt olla tekemässä "jotain" ja minä laiskottelin lukemalla. nyt on älypuhelin nou nou.

eli ei hätää, aina jollekin huudetaan. täysin normaalia. sinä huudat vanhana jostain silmämunaistukkeen virtuaalimaailman käytöstä :D

Vierailija
16/20 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkä pois mökillä, ehdottomasti. Ole läsnä niille, jotka siellä on, kavereille voi viestitellä myöhemmin.

Kännykän selaaminen ei myöskään ole sama juttu kuin lehden tai kirjan lukeminen. Kännykkä on jatkuvaa ärsyketulvaa, jossa hypitään linkistä toiseen ja aivot haluaa koko ajan jotain uutta. Eri asia toki, jos ilman nettiä selaa näköispainosta.

Vierailija
17/20 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännykkä pois mökillä, ehdottomasti. Ole läsnä niille, jotka siellä on, kavereille voi viestitellä myöhemmin.

Kännykän selaaminen ei myöskään ole sama juttu kuin lehden tai kirjan lukeminen. Kännykkä on jatkuvaa ärsyketulvaa, jossa hypitään linkistä toiseen ja aivot haluaa koko ajan jotain uutta. Eri asia toki, jos ilman nettiä selaa näköispainosta.

Ärsyketulva on takapuolessas.

Viestin sävystä päätellen ainakin.

Vierailija
18/20 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimevuotisen paperi-iltiksen lukeminen on järkevä tapa viettää aikaa mökillä.

Tuoreen iltiksen lukeminen ruudulta on ehdottomasti tuomittavaa. Koska ruutu on paha.

Vierailija
19/20 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjaa tai lehteä lukiessa ei olla läsnä, mutta niiden lukijalle annetaan kunnioittava lukurauha.

Vierailija
20/20 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelin= paholainen

Lehti/kirja= ihan ok

Nykyaikaa tai jotain...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi