Kun narsisti löytää uuden, miten hän kohtelee eksäänsä?
Käykö se narsistin itsetunnon päälle, jos eksä pistää kaikki välit poikki? Tuleeko silloin eksältä jotain lepyttely-yrityksiä? Ja mitä tapahtuu jos näihinkään ei eksä reagoi?
Kommentit (13)
Rakastuin narsistiin. Kun hän sitten päätti suhteen (aloitamalla uuden suhteen toisen kanssa) lakkasin hänen vinkkelistään olemasta. Uusi suhdekin kariutui varsin pian lapsen syntymään ja siihen että samat ongelmat nousivat siinäkin suhteessa esiin.
Vierailija kirjoitti:
Käykö se narsistin itsetunnon päälle, jos eksä pistää kaikki välit poikki? Tuleeko silloin eksältä jotain lepyttely-yrityksiä? Ja mitä tapahtuu jos näihinkään ei eksä reagoi?
No mitä väliä sillä enää on, jos narsistista on eroon päässyt? Joskus narsisti saattaa yrittää valloittaa eksänsä uudelleen, vaikka hänellä itsellään olisi jo toinen. Mihinkään ei kannata reagoida ja nyt kannattaa jättää sen miettiminen, miltä narsistista tuntuu.
Näin se narsisti sekoittaa pään, että miettii vielä jälkikäteenkin hänen itsetunto-ongelmiaan, vaikka on jo päässyt pois suhteesta. Nyt pitäisi keskittää ajatustyö siihen, että miten saa oman pääkoppansa kondikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä väliä sillä enää on, jos narsistista on eroon päässyt? Joskus narsisti saattaa yrittää valloittaa eksänsä uudelleen, vaikka hänellä itsellään olisi jo toinen. Mihinkään ei kannata reagoida ja nyt kannattaa jättää sen miettiminen, miltä narsistista tuntuu.
Näin se narsisti sekoittaa pään, että miettii vielä jälkikäteenkin hänen itsetunto-ongelmiaan, vaikka on jo päässyt pois suhteesta. Nyt pitäisi keskittää ajatustyö siihen, että miten saa oman pääkoppansa kondikseen.
Niinpä. Totta. Mun narsisti-ex on aloittanut nyt pommituksen somessa kun en enää muuten reagoi hänen juttuihinsa ja olen ottanut asenteen, että mies on mulle kuin ilmaa. Kieltämättä se somepommituskin saa minut hämilleen.
Narsistimies jätti minut aivan yhtäkkiä ja yllättäen yli 16 vuoden ja lasten jälkeen. Alkoi kohdella minua toisaalta kuin en olisi olemassakaan ja toisaalta järjesti kaikki mahdolliset pahat kuten lasut, mustamaalaamiset yms. Alkoi kun minäkin löysin uuden. Vihaa siis minua, vaikka itse lähti. Syytti minua pettämisestä, vaikka en pettänyt - hän petti. Oli yhdessä naisen kanssa, jonka kanssa petti. Kävi kuitenkin naisen päälle ja nainen jätti. Nyt olen kuullut, että olisivat taas yhdessä. Onnea heille. Olenkin saanut olla rauhassa jo tovin.
Narsisti omistaa eksän. Narsisti voi olla onnellinen, eksä ei.
Mä aikoinaan jätin mun narsistisuerustelukumppanin. Hän soitti minulle 2kk päästä ja ilmoitti ettei suhteestamme tule mitään sillä hän on löytänyt minua paremman kumppanin :D :D
Eli hän ei ilmeisesti ollut eronnut minusta vaikka minä jätin hänet jo 2kk aikaisemmin :D
Eron jälkeen hänellä oli tarve korostaa omaa pärjäämistään ja elämänsä erinomaisuutta. Poistin tyypin kyllä kaikista someista ja ei erityisemmin ottanut yhteyttä, mutta ilmeisesti hän käy välillä kuitenkin kyttäilemässä miten menee. Isänsä myös käy aktiivisesti tykkäilemässä mun kuvista, vaikka olenkin yrittänyt piilottaa ne mahdollisimman hyvin. :D
Mulla oli narsistiNEN mies ja hän on pitkälti vaan unohtanut exiensä olemassaolon.
Minulla on myös todella paha narsisti ex, siis oikein kunnolla oikea narsisti, ehkä jopa psykopaatti. Hän ei ole toiminut eron jälkeen mitenkään oudosti, päinvastoin pystyimme olemaan asiallisesti yhteyksissä ja jopa puoliksi kavereita, ei mitään ongelmia, vaikka minä olin jättäjä.
Eli ei näihin ole mitään ehdotonta kaavaa.
Halveksuu mutta roikottaa varalla.
Vierailija kirjoitti:
Halveksuu mutta roikottaa varalla.
Niinhän se luulee että on mahdollisuus roikottaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Totta. Mun narsisti-ex on aloittanut nyt pommituksen somessa kun en enää muuten reagoi hänen juttuihinsa ja olen ottanut asenteen, että mies on mulle kuin ilmaa. Kieltämättä se somepommituskin saa minut hämilleen.
Perinteisesti narsisti koventaa koko ajan otettaan.
Minä sain hänet luovuttamaan, kun hän valitti kuinka minä pilaan hänen elämänsä, että älä anna minulle sellaista valtaa, että minä pilaan hänen elämänsä.
T. Se pienisydäminen
Minun narstiNEN eksäni kehui minulle kauheasti uutta naistansa. Ja juuri niillä mittareilla, mitä minä en ollut. Hän kohteli minua muuten hyvin, mutta kun en reagoinut enkä onnitellut (en tehnyt mitään), niin syytti siitä, että minä olen pienisydäminen - hänen uudella on niiiiiin suuri sydän - ja huonosti käyttäytyvä - ja uusi osaa käyttäytyä niiiin hyvin.