Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen poika aikoo muuttaa meille - katastrofi!

Vierailija
26.07.2018 |

Meillä rivarikolmio joten tilaa ei ole todellakaan liiaksi ja nyt mulle kerrotaan ilmoitusasiana, että miehen poika on muuttamassa meille lukio opintojen vuoksi!Mitä h*** teen tai sanon, eihän tämä näin voi käydä! Meillä kolmion ns toinen makuuhuone on mun työhuoneenani, ja täynnä tavaraa. Tämä kuulemma annetaan pojalle. APUA! Vuokrasopimus on molempien nimissä ja maksan puolet vuokrasta.

Kommentit (624)

Vierailija
141/624 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ap, muuttaisin itse työhuoneeseen. Mies voisi jakaa makkarin poikansa kanssa siihen asti, kun olen löytänyt oman kodin.

Vierailija
142/624 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan oltu yhdessä jo 7 vuotta, ja poika asunut (jo tätä ennen) äitinsä luona 450 km päässä. Ovat tavanneet isänsä kanssa välimatkasta johtuen harvoin ja ei, en ole tosiaankaan olettanut että poika tulisi koskaan omiin nurkkiin asumaan. Niin etäiset on olleet välit. Itse en ole tähän vaikuttanut, poika on aina ollut tervetullut käymään lomilla, on pidetty huolta yms vaikka en lapsista pidä. Nyt sitten on tulossa tälle paikkakunnalle erikoislukioon, ja tosiaan ilmoitusasiana mulle kerrottiin että muuttaa meille jo alle 2 vk päästä! Ruoka- ja muita kustannuksia, en edes ehtinyt ajatella, kotirauhan menemistä kyllä. Voi v... että v..ttaa!!! En ole vielä puhunut kasvokkain miehen kanssa asiasta, tämä edessä kun kotiutuu töistä. (Ja ei, en ole työtön koska olen nyt kotona vaan vapaapäivillä).  Ap.

Melkoisen vellihousun olet valinnut. Sehän se on tyypillistä palstamammoille. Kohta kannat selkä vääränä ukoilles ruokaa ja kokkaat ja pyykkäät. Kiva. Onnea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/624 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin ap, muuttaisin itse työhuoneeseen. Mies voisi jakaa makkarin poikansa kanssa siihen asti, kun olen löytänyt oman kodin.

Hyvä ehdotus oikeasti. Isukille ehkä alkaa valjeta, että tilanteesta olisi pitänyt ensin neuvotella.

Vierailija
144/624 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei kannata yhtään liikutella vaikka onkin yllättävä tilanne, sillä ratkaisumalleja tuohon kyllä löytyy:

A) muutat omaan asuntoon muutamaksi vuodeksi

B) otat muualta työhuoneen yöpymismahdollisuudella tai ilman

C) sinä ja miehesi nukutte avattavalla sohvasängyllä olkkarissa ja poika saa teidän makkarin

D)jaatte huoneet niin, että pojalle yksi ja sulle yksi makkari, miehelle olkkari

E) työpiste ja toimistotyöt olkkarin nurkkaan tai omaan makkariin

D) kovat riidat ja ero sulle ja miehelle, mies ei voi lapsestaan erota

F) isompi asunto muutamaksi vuodeksi vuokralle, vaikka sivummalla, jos hinta on ongelma

Muista että poika on syytön ja voi olla mukavakin kunhan tutustut. Sopikaa miehen kanssa ruokarahat etukäteen, teinipojat syö aika paljon. Jos poika urheilee, niin tarvitsee kyytejä pelireissuille ja kauempana oleviin treenipaikkoihin, ellei ole talvella mopoautoa, eli arkenne tulee ryhmittymän sen mukaan. Jollei perhe-elo houkuta niin suosittelen omia asuntoja muutamaksi vuodeksi.

Vierailija
145/624 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään nimessä tuollaista ei voi vain ilmoittaa, tietenkään. Toisaalta keskustelussa oikea lopputulema on se, että tietysti poika voi asua isänsä kanssa ja se pitää hyväksyä.

Se, tuleeko teidän muuttaa isompaan asuntoon on kiinni siitä, tarvitsetko työhuonetta oikeasti johonkin. Jos sillä on oikea tarkoitus, muu kuin säilytystila, ei sekään ole oikein että sinun pitäisi tuo tila luovuttaa. Silloin joko muutto isompaan jotta on sekä työhuone että pojan huone tai muutto erilleen niin on omaa tilaa. Jos työhuonetta ei juuri tarvita, ei tuo loputtoman pitkä aika ole pojan asua huoneessa ja kaikki pääsevät helpoimmalla. 16-vuotiaan paikka ei ole asua yksin.

Miksi teillä alunperin tuo huone on ollut? Miksi ette ole muuttaneet kaksioon? Jos asuntoa hankkiessa on sovittu sinun työhuoneestasi, onhan se aika törkeää unohtaa koko asia, ymmärrän.

Vierailija
146/624 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei kannata yhtään liikutella vaikka onkin yllättävä tilanne, sillä ratkaisumalleja tuohon kyllä löytyy:

A) muutat omaan asuntoon muutamaksi vuodeksi

B) otat muualta työhuoneen yöpymismahdollisuudella tai ilman

C) sinä ja miehesi nukutte avattavalla sohvasängyllä olkkarissa ja poika saa teidän makkarin

D)jaatte huoneet niin, että pojalle yksi ja sulle yksi makkari, miehelle olkkari

E) työpiste ja toimistotyöt olkkarin nurkkaan tai omaan makkariin

D) kovat riidat ja ero sulle ja miehelle, mies ei voi lapsestaan erota

F) isompi asunto muutamaksi vuodeksi vuokralle, vaikka sivummalla, jos hinta on ongelma

Muista että poika on syytön ja voi olla mukavakin kunhan tutustut. Sopikaa miehen kanssa ruokarahat etukäteen, teinipojat syö aika paljon. Jos poika urheilee, niin tarvitsee kyytejä pelireissuille ja kauempana oleviin treenipaikkoihin, ellei ole talvella mopoautoa, eli arkenne tulee ryhmittymän sen mukaan. Jollei perhe-elo houkuta niin suosittelen omia asuntoja muutamaksi vuodeksi.

Hienoa, tässähän on oikeasti kaikki vaihtoehdot yhdessä kommentissa.

Vierailija
147/624 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja tilanne, mutta eihän isä voi olla ottamatta lastaan luokseen asumaan.

En itse suostuisi olemaan miehen kanssa, joka ei lapsistaan huolehtisi.

Vierailija
148/624 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten miehen toimintatapa asiassa vihjaa siitä, ettei mies halua enää olla ap:n kanssa. Fiksumpaa tietty olisi hoitaa asia toisin. Mutta jos tietää, ettei ap pidä lapsista ja ilmoitusasiana kertoo pojan tulosta, niin...kyllähän tuollaisista asioista normaalissa parisuhteessa keskustellaan.

Vierailija
149/624 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas teihin upposi selvä trolli :D

Kuinka tyhmiä te olette?

Vierailija
150/624 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan oltu yhdessä jo 7 vuotta, ja poika asunut (jo tätä ennen) äitinsä luona 450 km päässä. Ovat tavanneet isänsä kanssa välimatkasta johtuen harvoin ja ei, en ole tosiaankaan olettanut että poika tulisi koskaan omiin nurkkiin asumaan. Niin etäiset on olleet välit. Itse en ole tähän vaikuttanut, poika on aina ollut tervetullut käymään lomilla, on pidetty huolta yms vaikka en lapsista pidä. Nyt sitten on tulossa tälle paikkakunnalle erikoislukioon, ja tosiaan ilmoitusasiana mulle kerrottiin että muuttaa meille jo alle 2 vk päästä! Ruoka- ja muita kustannuksia, en edes ehtinyt ajatella, kotirauhan menemistä kyllä. Voi v... että v..ttaa!!! En ole vielä puhunut kasvokkain miehen kanssa asiasta, tämä edessä kun kotiutuu töistä. (Ja ei, en ole työtön koska olen nyt kotona vaan vapaapäivillä).  Ap.

Mä olisin haistanut palaneen käryä heti kuultuani erityislukiohankkeesta ja tivannut ukolta, missä lapsi asuu tuolloin. Outoa, ettei sulla hälytyskellot soineet. - Niin, missä sä kuvittelit lapsen asuvan?

Vierailija
151/624 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas teihin upposi selvä trolli :D

Kuinka tyhmiä te olette?

Sinäkö kirjoitit sen?

Vierailija
152/624 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en suostuisi. Joko hommaatte isomman vuokrakämpän, josta sinä maksat 1/3 vuokraa tai sitten muutat omaan asuntoon. 

Ihan kylmäävä ajatuskin, että joutuisin yhtäkkiä jakamaan jonkun kolmion teini-ikäisen kanssa, huh. 

Miksi ap maksaisi vähemmän vuokraa, kun nyt on ilmeisesti mies rahoittanut jo pitkään naisen työhuonetta, jos vuokra on tähän mennessä mennyt puoliksi. Jos yhteisen makuuhuoneen lisäksi molemmilla on lisähuone, vuokra menee puoliksi. Ja ap on jo velkaa miehelleen aiemmasta asumisesta aika paljon.

Ja hyvänen aika, jos ei halua lapsiperhettä, ei pidä mennä sellaiseen. Ap on muodostanut perheen, jossa on lapsi. Ilmeisen vapaaehtoisesti. Niin makaa kuin petaa.

Minkä ihmeen takia kaikki mammat täällä meuhkaa, että AP:n pitäisi maksaa lisävuokraa työhuoneestaan? Ei hän ole mielestäni missään sanonut, että huone on vain ja ainoastaan hänen käytössään ja munalukolla kiinni muut ajat. 

Exäni kanssa asuessani meillä oli yksi huone kolmiosta ns. hänen työhuoneenaan. Huoneen kaapistot oli kuitenkin täynnä ihan meidän yhteisiä rojuja, minä saatoin joskus vetäytyä sinne lukemaan kirjaa, yhteiset yövieraat nukkuivat työhuoneen sohvalla jne. Eli vaikka huone oli periaatteessa varattuna exän työhuoneeksi, sitä käytettiin muuhunkin, eikä olisi tullut mieleenikään vaatia, että hänen olisi pitänyt maksaa siitä enemmän vuokraa. AP:n työhuoneen tilanne voi ihan hyvin olla samanlainen eli NORMAALI yhteisessä kämpässä, toisin kuin mammoilla täällä näemmä.

Vierailija
153/624 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en suostuisi. Joko hommaatte isomman vuokrakämpän, josta sinä maksat 1/3 vuokraa tai sitten muutat omaan asuntoon. 

Ihan kylmäävä ajatuskin, että joutuisin yhtäkkiä jakamaan jonkun kolmion teini-ikäisen kanssa, huh. 

Miksi ap maksaisi vähemmän vuokraa, kun nyt on ilmeisesti mies rahoittanut jo pitkään naisen työhuonetta, jos vuokra on tähän mennessä mennyt puoliksi. Jos yhteisen makuuhuoneen lisäksi molemmilla on lisähuone, vuokra menee puoliksi. Ja ap on jo velkaa miehelleen aiemmasta asumisesta aika paljon.

Ja hyvänen aika, jos ei halua lapsiperhettä, ei pidä mennä sellaiseen. Ap on muodostanut perheen, jossa on lapsi. Ilmeisen vapaaehtoisesti. Niin makaa kuin petaa.

Minkä ihmeen takia kaikki mammat täällä meuhkaa, että AP:n pitäisi maksaa lisävuokraa työhuoneestaan? Ei hän ole mielestäni missään sanonut, että huone on vain ja ainoastaan hänen käytössään ja munalukolla kiinni muut ajat. 

Exäni kanssa asuessani meillä oli yksi huone kolmiosta ns. hänen työhuoneenaan. Huoneen kaapistot oli kuitenkin täynnä ihan meidän yhteisiä rojuja, minä saatoin joskus vetäytyä sinne lukemaan kirjaa, yhteiset yövieraat nukkuivat työhuoneen sohvalla jne. Eli vaikka huone oli periaatteessa varattuna exän työhuoneeksi, sitä käytettiin muuhunkin, eikä olisi tullut mieleenikään vaatia, että hänen olisi pitänyt maksaa siitä enemmän vuokraa. AP:n työhuoneen tilanne voi ihan hyvin olla samanlainen eli NORMAALI yhteisessä kämpässä, toisin kuin mammoilla täällä näemmä.

Eihän se sitten ole mitään aloittajan omaa tilaa, josta hän voi yksin määräillä. Miehellä pitää olla oikeus vuorostaan sitä käyttää, kun on kerran puolet vuokrastakin maksanut.

Vierailija
154/624 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä ei vaikuta trollilta, vaan aidolta tapaukselta.

Vierailija
155/624 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas näkyy tämä uusikko naisten itsekkyys. Viedään lapselta isä ja ollaan vaan tyytyväisiä kun välit on etäiset. Kuinka monta iltaa poika on ollut yksin kun yh-äiti on mennyt menoissaan tai hankkinut ehkä lisätöillä rahaa pojan harrastuksiin. Isä ei ole juuri soitellut. Yksinhuoltajuus on kovaa mutta eihän se perheenrikkojaa kiinnosta. Kun lapsi sitten tulee isän luo lomalle tai viikonlopuksi alkaa kettuilu ja vinoilu että et tunnu viihtyvän täällä. Ja jos oikeasti muuttaa isän luo niinkuin tässä on helv irti.

Vierailija
156/624 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ehdotus oikeasti. Isukille ehkä alkaa valjeta, että tilanteesta olisi pitänyt ensin neuvotella.

Isukki taitaisi olla vain tyytyväinen kun pääsee kotkasta eroon...

Vierailija
157/624 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään haluaisi että miehen lapsi muuttaisi meille, nyt on kolme makuuhuonetta, juuri sopivasti kahdelle lapselle ja vanhemmille, niin mihin tämä bonuslapsi menisi nukkumaan. Eikä tässä oo kyse mistään vihasta miehen lasta kohtaan, vaan tämä on meille sopiva koti eikä tänne yksinkertaisesti vaan mahdu enempää ihmisiä.

Voi voi, jos lähivanhempi vaikka kuolee, sitähän ei sulta kysytä. Mitäs otit käytetyn?

Kuoleman tapaus nyt asia erikseen, mutta se että _haluanko_ hänet tänne asumaan on ihan eri asia kuin että ottaisinko. Ottaisin, jos hänen äitinsä kuolisi.

Ei lapsikaan varmasti _haluaisi_ naamaasi katsella, mutta pakko mikä pakko siinä tilanteessa. Alaikäisellä ei oikein muita vaihtoehtoja valitettavasti ole. PS. Opettelisitko vielä yhdyssanat pelkän lisääntymiskyvyn lisäksi? Sehän ei tunnetusti yläpäätä vaadi.

Vierailija
158/624 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hommaatte tietysti isomman asunnon. Äiti maksaa elareita jatkossa ja miehen ei tarvi maksaa, joten kyllä siinä on mukana myös kasvavat asumiskulut.

Vierailija
159/624 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostat todella itsekkäältä, jos poika suostuu asumaan kanssasi saman katon alla, mutta sinä et hänen, niin kamat kantoon ja muuta itse pois!

Kuitenkin olet ottanut miehen, jolla on lapsia ja tottakai lapsi on vanhemmille se tärkein! Toki olisi ollut reilua ottaa miehektä asia puheeksi aikaisemmin.

Vierailija
160/624 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä mies hankkimaan oma kämppä pojalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme