Helle ja jatkuva jano jonka jälkeen jatkuva pissahätä, ärsyttävää. Muita?
22-asteisesta ilmastoidusta toimistosta ulos jossa 29 astetta ja kotiin jossa 28 astetta lämmintä ja sitten viilentämään kotia muutamaa astetta ilmastointilaitteella.
Vettä menee ihan pirusti janoon (otan pieniä suolakiteitä kielen alle samalla) ja vessassa joutuu ravata jopa kerran kaksi tunnissa. Kroppa näyttää turvonneelta pesusieneltä, olen normaalikokoinen.
Ei tuo varmaan kehollekaan hyvää tee että viileästä lämpimään ja taas viileään jne? Oletan että se aiheuttaa vilkasta nesteenpoistoa?
Lisäksi joudun käyttää beetasalpaajaa migreenin estoon ja se vissiin kerää nesteitä kehoon jonkin verran.
Muita joilla samaa ongelmaa?
Kommentit (13)
Ajatelkaa ilon kautta, munuaiset sentään toimivat hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa ilon kautta, munuaiset sentään toimivat hyvin!
No joo mutta ei ole kivaa nousta vessaan yölläkin.
Pitää juoda tavallista enemmän muutenkin, olen kerran pyörtynyt marketissa lämpimällä, nestehukan takia vaikken ollut pitkää aikaa juomatta nesteitä ja olin syönyt suolaistakin. En halua pyörtyä toista kertaa.
Mulla käynyt toisin päin. Juon koko ajan, mutta oon käynyt tänään vaan 2 kertaa vessassa. Pitäiskö huolestua?
Jatkuvan pissalla ramppaamisen lisäksi turvotus vaivaa. Eikä ole mitään makkaranmättö-turvotusta kun en grilliruokia syö. Ainoat mukavat vaatteet on väljät mekot ja yöhousut, kaikki muut ahdistaa päällä.
Sama täällä. Vessassa saa rampata 1-2 kertaa tunnissa. Kaikki tulee ulos samantien. Mahakin on vähän löysällä.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvan pissalla ramppaamisen lisäksi turvotus vaivaa. Eikä ole mitään makkaranmättö-turvotusta kun en grilliruokia syö. Ainoat mukavat vaatteet on väljät mekot ja yöhousut, kaikki muut ahdistaa päällä.
Minä kärsin sympatikotoniasta eli hermostoni on epävakaa ja käy vuorotellen yli- ja alikierroksilla. Erityisesti nyt kun keho on lämmönsäätelyn takia myös epävakaa, niin tuntuu siltä että kaikki vaatteet kiristävät ja ärsyttävät hermostoani erityisen paljon joten siksi nukunkin alasti helteillä. Välillä joudun ottaa Propralia jos keho alkaa käymään ylikierroksilla ja se lääke hidastaa normaalisti aineenvaihduntaani, ja nyt lisääntyneen vedenjuonnin takia osa vedestä tulee melkein samantien ulos ja osa jää kudoksiin ja turvottaa, vaikka olisin syönyt hyvin kevyesti päivän aikana.
Minä juon ympäri vuoden runsaasti vettä, arviolta kolmisen litraa päivässä muun nesteen lisäksi. Olen tehnyt sitä ihan nuoresta alkaen, eli en siksi, että se veden juonti on nyt niin in. Juon kuluvien helteiden johdosta vielä entistäkin enemmän, mutta itsellä vessakäynnit on harventuneet, taidan hikoilla nesteet pihalle.
Itsellä röyhtäilyä, pieruja ja pistävää kipua vatsassa. Pitäisikö soittaa ambulanssi?
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Vessassa saa rampata 1-2 kertaa tunnissa. Kaikki tulee ulos samantien. Mahakin on vähän löysällä.
Mulle käy usein ulkomaanmatkoilla niin että kun menen esimerkiksi täältä +15 asteisesta Suomesta jonnekin Kreikan yli +25 asteeseen, niin sitä tulee juotua vettä enemmän kuin normaalisti koska sitä pelkää muutenkin kuivumista tai pyörtymistä, eikä kestä kuin kolmisen päivää niin vatsa on ihan kuralla. Luulin aiemmin että tuo johtui jostain eri bakteerikannasta mutta maitohappobakteerikuurien käytön jälkeen ihmeteltyäni lääkäri kertoikin että on yleistä kun menee lämpimään ja lisää vedenjuontia selkeästi niin vatsa menee veteläksi muutaman päivän sisällä.
Onneksi ei miehenä haittaa kun voi kaupungilla kusta vaan johonki ruusupuskaan 👍
Onneksi Suomen yllä ei enää ole sitä "kosteusmassaa" viime sunnuntain jälkeen. Pystyy sentään nukkua paremmin kun yöt tuntuu viileämmiltä.
Eikö ne luvanneet että elokuun 4-5 päivän tienoilla päivälämpötila laskee 22 asteeseen ja yöllä noin 12 asteeseen täällä etelässä? Sitä odoteltaessa, koska olo on voimaton ja veltto kun monta viikkoa ollut hellettä. Olen päivät ilmastoidussa toimistossa, jossa tuntuu siltä että ääni menee käheäksi ja vinkuvaksi ja tänään tuntui jo siltä että flunssa tulossa koska veto oli melkoinen. Ei sekään terveellistä ihmiselle ole.
Kun olen töissä konttorilla jossa ilmastointi täysillä niin käyn vain 2 krt pissalla päivän aikana, mutta sitten kotona tulee juotua enemmän ja käyn jopa kerran tunnissa, tosin kotona ei ole ilmastointilaitteita, pelkkä tornituuletin ja lattiatuuletin.
Minulla on töissä yhtä lämmin kuin kotona. Töissä juon ihan koko ajan ja ramppaan vessassa. Tänäänkin kävin viisi kertaa vessassa 7 tunnin työpäivän aikana ja vielä kotiin lähtiessä. Yleensä riittää yksi käynti.