Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiset lapsen/-t sinä uskaltaisit jättää yöksi kotiin?

Vierailija
25.07.2018 |

Poika 14, tyttö 13. Uskaltaisikohan jo jättää keskenään yhdeksi yöksi? Ovat reippaita ja rehellisiä, ainakin oletan näin :D
Vai pitäisiköhän vielä vuosi odottaa..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tietenkin jättää.

Vierailija
2/9 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa just mietin, että jättäisinkö 16v ikäisen yhdeksi yöksi yksin, kun pikkusisaruksella on turnaus toisella paikkakunnalla. Ei ole itse sitä pyytänyt, mutta saattaisi haluta olla itsekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihan 12-vuotiaasta saakka öitä yksin kotona viettäneenä voin sanoa että kyllä järkevä ja rauhallinen lapsi/nuori pärjää. Käykää yhdessä läpi vielä varmuuden vuoksi miten toimia kaikissa hätätilanteissa ja kelle läheiselle pitää soittaa apua saadakseen jos ei ole kyseessä niin iso hätä että pitää soittaa hätänumeroon.

Mutta luonnolisesti, jos lasta pelottaa/jännittää olla itsekseen, sitten ette voi jättää yksin ilman henkistä tukea. Moni jännittää ihan vain sitä yksin hiljaisessa talossa oloa ja tyhjyyttä vaikkei mitään konkreettista pelkäisikään. Se voi olla ahdistavaa.

N27

Vierailija
4/9 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa tätä kerran.

Vierailija
5/9 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ehkä jättää 14-vuotiaani. Mutta kun se raasu on vähän hermoheikko, saattaa alkaa pelätä jotain. Ei varmaan haluaisi jäädä!

Vierailija
6/9 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 15v ja 12 v olleet keskenään kun olen yövuorossa. Nyt olisi tulossa itselle kahden yön lomareissu, ja lapset vakuuttaa pärjäävänsä. Reippaita ja luotettavia. Nuorempi kohta jo 13 eli yläasteelle menee.

Vierailija
7/9 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan jos lapset ovat suht itsenäisiä, eivätkä esim. usein näe yöllä painajaisia, joihin tarvitsevat aikuiselta henkistä tukea ja voit luottaa, etteivät saa mitään kovin älyttömiä ideoita päähänsä niin hyvin voit jättää, kunhan on sitten joku aikuinen, jolle voi tarvittaessa soittaa ja joka pääsee paikalle.

Itse olen 13-vuotiaasta ollut öitä yksin ja usein myös olen sitten saanut kutsua kavereita, ettei tarvinnut yksinään olla isolla maatilalla, kun äiti oli poissa. Muutenhan tuo sujui hyvin, mutta kyllä mä 15-vuotiaasta eteenpäin osasin ottaa tilanteesta kaiken irti ja joko meillä oli kotibileet tai sitten hilluin yötä myöden kylillä, eikä äiti tiennyt mitään kun harvemmin edes soitteli reissuiltaan ilta/yö aikaan.

Vierailija
8/9 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni täyttävät 17 syyskuussa ja olen tuolloin lähdössä yön yli kestävälle reissulle. Silloin saavat jäädä kaksin kotiin yöksi.

Olen sitä mieltä, että jos tarvii kysellä palstalta mielipidettä, niin silloin lapset eivät ole vielä valmiita jäämään yksin. Itse tiedän tarkalleen, että nämä kyllä pärjäävät.

Vierailija
9/9 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ekan kerran yksin yötä omakotitalossa 14v. Tai en uskaltanut, vaan pyysin kaverin yökylään. Sanoisin että satunnaisesti 13-16v riippuen lapsesta ja asuinpaikasta. Yläkouluikäisen ei mielestäni kuitenkaan täydy pystyä olemaan yötä yksin kotona, jos ei itse halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi