Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älyttömimmät työtarjoukset, joita tiedät työkkärin tehneen?

Vierailija
25.07.2018 |

Mitkä ovat kaikkein älyttömimpiä työtarjouksia, joita tiedät työkkärin tehneen? Joko sinulle itsellesi tai jollekkin toiselle.

Minä aloitan: Metsäkoneenkuljettaja. Henkilölle, jolla ei mitään ko. alan koulutusta, eikä ollut koskaan metsäkonetta edes nähnyt, saati sitten että olisi koskaan ajanut sellaista.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorma-auton kuljettaja ajokortittomalle.

Mulle itselleni on tarjottu koodarin töitä, koulutuksena taloushallinnon tradenomi ja sitä ennen mikrotukihenkilön kurssi vuonna puukko ja kirves, mutta siihen ei kuulunut mitään ohjelmointiopetusta.

Vierailija
2/27 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiopettajan pesti. Ei tosin ole vaadittavaa koulutusta, mutta työkkäri päätti tarjota sillä perusteella että olin kerran 14-vuotiaana kahden viikon kesätöissä päiväkodissa. No tietty hain, enkä saanut paikkaa. Hirveintä oli kun työkkäriin joutui raportoimaan ja perustelemaan miksi en päässyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovimieheksi olisi pitänyt siipan lähteä. Hänellä on dippainssin koulutus ja auto-onnettomuudesta johtuen vain yksi jalka.

Vierailija
4/27 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka olisi kulunut työmatkoihin ja olisi pitänyt lähteä tunniksi töihin.

Vierailija
5/27 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisen jobi yhessä kyläkaupassa jonne oli 2 tunnin työmatka julkisilla. Ongelma vain oli että bussi kulki kaupan ohi vain kaksi kertaa viikossa, perjantaina ja sunnuntaina.

- autoton

Vierailija
6/27 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut työkkärin vika mutta sain kutsun pakkattoman toimistotyöharjoittelijan työhaastatteluun. Eivät maininneet ilmoituksessa että harjoittelijalla tulee olla ajokortti. En saanut ajokortin puuttumisen vuoksi paikkaa.

Vierailija
7/27 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei varmasti ole älyttömin, mutta kerron silti. Olin juuri lähihoitajan opiskelut päättänyt, 50+ ammatinvaihtaja ja sain kehoituksen hakea helsingin neuropolin sairaanhoitajan paikkaa. Hävetti hieman rustata hakemusta. Sain varmasti umpihullun maineen. Ilmankos olen työttömänä.

Vierailija
8/27 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ei kyllä te-toimisto ole pakottanut mihinkään,aina kolmen kuukauden välein vaan kysyy että mitähän meinaat,sanon vaan että menen opiskelemaan ja taas kolmen kuukauden välein sama

Vierailija
9/27 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne käskevät hakea täysin epäsopivia paikkoja. Ihme kun eivät käske sokean hakea autonkuljettajaksi. Karenssi päälle, kun ei saa paikkaa.

Vierailija
10/27 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne käskevät hakea täysin epäsopivia paikkoja. Ihme kun eivät käske sokean hakea autonkuljettajaksi. Karenssi päälle, kun ei saa paikkaa.

Se on lukitesti. Ei käsketä hakemaan yhtään mitään paikkaa, ainoastaan ottamaan yhteyttä työnantajaan. Toki jos paikka tuntuu sopivalta, niin sitä myös hakee, mutta ei sitä edellytetä.

Vierailija
11/27 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä lähihoitajana jouduin hakemaan 3 kertaa samaan paikkaan. Eivätkö te-keskuksen virkailijat näe, mihin he ovat aiemmin laittaneet työ-osoituksen vai nöyryyttävätkö he työnhakijoita tarkoituksella? Kiva hakea kolmatta kertaa samaan paikkaan, kun 2 kertaa on jo saanut kieltävän vastauksen.

Vierailija
12/27 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä lähihoitajana jouduin hakemaan 3 kertaa samaan paikkaan. Eivätkö te-keskuksen virkailijat näe, mihin he ovat aiemmin laittaneet työ-osoituksen vai nöyryyttävätkö he työnhakijoita tarkoituksella? Kiva hakea kolmatta kertaa samaan paikkaan, kun 2 kertaa on jo saanut kieltävän vastauksen.

No siis eikös nuo pistä hakemaan paikkoihin joista on tullut tietoa että työvoimaa tarvitaan? Silleen ihmettelee varmaan virkailijatkin jos ei koulutukseltaan sopiva ihminen kelpaa vaikka työvoimaa olevinaan kaivataan.

Vierailija
13/27 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Vuokratuolityylinen) yrittäjän paikka alalta, jolta ei mitään kokemusta, saati koulutusta.

Kyseenalainen työpaikka tai ehkä se oli jokin koulutuspaikka kyseiseen hommaan, samalta alalta kuin tuo edellinen. Hakuaika tosin oli umpeutunut jo aikaa sitten.

Vierailija
14/27 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään logiikkaa näissä työ-osoituksissa. Itse sain kehoituksen hakea 0-sopimuspaikkaa, vaikka näihinhän ei ole pakko hakea?

Vierailija
15/27 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu sai toistakymmentä vuotta sitten kehoituksen osallistua työnhakukurssille, koska oli osa-aikatyössä ja samaan aikaan myös työnhakijana. Olikin tikkana paikalla, koska itse oli kurssilla kouluttajana. Nimensä näkyi kyllä kurssin tiedoissa, mutta kukas niitä niin tarkkaan ehtii lukemaan.

Vierailija
16/27 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antamasi esimerkki liippaa todella läheltä erästä tosielämän tapausta, tosin oli työvpimakoulutus kyseessä eikä ollut autonkuljettajan paikka kyseessä vaan enemmänkin rakennushommien suuntaan ja työkalujen parissa tapahtuvaa työtä.

Vierailija
17/27 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös joskus ihmetellyt TE-toimiston motiiveja. Sain kerran työtarjouksen hotellin kerrossiivoojan hommasta. Olin pari vuotta aikaisemmin ollut samassa hotellissa kerrossiivoojana ja saanut potkut. Eivät palkanneet toista kertaa 😕

Vierailija
18/27 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lukion jälkeen 19-vuotiaana (tyttönä) työkkäriltä kirjeen jossa käskettiin lähettämään hakemus ovitehtaalle. Työilmoituksen lopussa luki "työnantaja suosii naishakijoita".

Arvatkaa meninkö sinne töihin.

Vierailija
19/27 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakaa mainoksia. olen 41v. sanoin sille tyypille et eiköhän tää vittuilu jo riitä.

Vierailija
20/27 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin pitkään varastotyömiehenä, kunnes terveys petti. Koulutusta ei juuri ollut ja kerroin miettineeni työkkärissä kaupallista peruskoulutusta, siis merkonoimin opintoja. Henkilö joka haastatteli minua, laittoi saman tien hakemaan KONE:n pääjohtajaksi. Koska olen kiinnostunut kaupallisesta alasta, ja eihän sitä koskaan tiedä.

Olisi ollut hauska nähdä hakemukseni ja CV:n lukijani ilme. Tästä jo joitakin vuosia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän