Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko juotte vettä näillä helteillä?

Vierailija
25.07.2018 |

Mulla meni tänään töissä 4x0,5 litran pullo eli kaksi litraa pelkästään siellä kotona join jo aamulla muistaakseni 4x2dl ja tähän mennessä töiden jälkeen kotona olen juonut 3x2dl ja 2,5dl teetä eli tässä kohtaa päivää olen juonut jo yli kolme litraa ja kaikki ihan oikeaan janon tunteeseen eikä väkisin litkien. Illan aikana menee vielä varmasti vähintään toiset 3x2dl.

Mites muut?

Niin ja en ole edes mitenkään erityisesti rehkinyt, työmatkan pyöräilin rentoa vauhtia 5km yhteen suuntaan ja työ on kevyttä seisomatyötä ilmastoidussa tilassa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6l. Urheilija.

Vierailija
2/34 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää laske. Ehkä kolme litraa.

Munuaisissa oli jossain vaiheessa ongelmia, joten minun piti juoda kolme litraa joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo pelkkää vettä. Kahvia, olutta, teetä ja virvoitusjuomia. Ruuista saa myös nesteitä. 

Vierailija
4/34 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku 2,5l. En tee paljon muuta kuin istun kotona ja käyn koiran kanssa lenkillä ja ehkä kaupassa.

Vierailija
5/34 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä pari litraa vettä ja puoli litraa mehua. Oli kevyt päivä. Nyt kotona varmaan litran verran. Pitäisi hakea juotavaa, janottaa muttei jaksa nousta.

Vierailija
6/34 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään neljä litraa vettä.

Vierailija
7/34 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6 litraa. Kova hikoilija.

Vierailija
8/34 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon sen verran että virtsattaa normaalisti 5-6 krt päivässä. Siitä tietää että juo tarpeeksi ja myöskin virtsan väri ja tuoksu kertoo tarviiko juoda. Ei ole mitään järkeä juoda liikaa vettä.

Vierailija
9/34 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-1.5 litraa virallisten suositusten mukaan. Silti janottaa, mutta liika vedenjuonti turvottaa ja hukuttaa soluja.

Vierailija
10/34 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, kun niin moni juo vaan vettä!

Minäkin juon ihan tavallista vettä n. 3 litraa päivässä.

Suolaa saa ruuasta, joten hyvin pärjää hanavedellä.

Limsoista ja mehuista en tykkää.

Vierailija
11/34 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1-1.5 litraa virallisten suositusten mukaan. Silti janottaa, mutta liika vedenjuonti turvottaa ja hukuttaa soluja.

Huh huh... Et juo liikaa, jos juot janoosi! 

Vierailija
12/34 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä, jos raskas, kuuma duuni. Hiki lentänyt tänäänkin. 4-5litraa mennyt vichyä.

Vierailija
13/34 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa, kun niin moni juo vaan vettä!

Minäkin juon ihan tavallista vettä n. 3 litraa päivässä.

Suolaa saa ruuasta, joten hyvin pärjää hanavedellä.

Limsoista ja mehuista en tykkää.

Joo ei mulla tosiaankaan arkijuomina mitkään limsat tai mehut mene, viikonloppuisin ostan vichyä tai maustettua kivennäisvettä ja ehkä kerran kuussa, kun käyn ulkona syömässä/tilaan pitsaa niin juon sitten limsaa. Ap

Vierailija
14/34 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän juo niin sitä enemmän hikoo. Otan pikku kulauksia vettä silloin tällöin. Liika vesi kuivattaa elimistöä, varsinkin jos juo kerralla suuria määriä.

Vierailija
15/34 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D

Hukkuneiden solujen muistolle.

Vierailija
16/34 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon päivässä vettä ehkä kaksi lasillista ruuan kanssa. 2 kuppia kahvia ja yhden 0,33l zero colan. En pysty juomaan vettä sellaisenaan, olen yrittänyt pakottaa mutta ei mene. Sokerittomaan mehuun laitettuna vettä menee vähän enemmän. Miten sitä oppisi juomaan enemmän? Töissä on tosi kuuma ja fyysistä työtä (tarjoilija) ja olenki töiden jälkeen ihan naatti ja huonovointinen 😕

Vierailija
17/34 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmisen litraa näillä helteillä.

Vierailija
18/34 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon päivässä vettä ehkä kaksi lasillista ruuan kanssa. 2 kuppia kahvia ja yhden 0,33l zero colan. En pysty juomaan vettä sellaisenaan, olen yrittänyt pakottaa mutta ei mene. Sokerittomaan mehuun laitettuna vettä menee vähän enemmän. Miten sitä oppisi juomaan enemmän? Töissä on tosi kuuma ja fyysistä työtä (tarjoilija) ja olenki töiden jälkeen ihan naatti ja huonovointinen 😕

En minäkään ennen juonut vettä juuri paria lasia enempää, mutta sitten vaan opettelin juomaan sitä kunnolla, kun oli tosiaan aina pää kipeänä ja nuutunut olo. Itse tosiaan opin sitä juomaan ihan vaan juomalla säännöllisesti, mutta joitakin vinkkejä olen lukenut, että esim. ihan jääkylmä vesi menisi paremmin alas eli juo niin kylmää, kuin pystut ja toinen vaihtoehto ehkä sitten joku maustettu kivennäisvesi? Ap

Vierailija
19/34 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai olet, koska et juo riiittävästi. Kaveri joi aikoinaa litroittain teetä. Minä en pystyisi, koska tee on kaameaa. Pakota itsesi juomaan hiilihapotettua vettä, jääteetä tms., niin voit paremmin. 

Vierailija
20/34 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomainfo:

Päivittäin on tarpeellista juoda 1–1,5 litraa nesteitä, mieluiten vettä.

Normaalitilanteissa yli 2–3 litran juonti on harvoin tarpeellista. Erittäin runsas vedenjuonti voi olla jopa haitallista.

Nesteen tarve voi lisääntyä erityistilanteissa, kuten kuumuudessa tai kuumeen aikana.

Erityisesti ikääntyneiden tulee juoda riittävästi, koska munuaisten toiminta heikkenee vanhemmiten.

Noin tunnin kuntoliikunta ei vaadi juomista liikunnan aikana, yli tunnin liikunnan aikana vesi on suositeltava juoma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi