Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkut ihmiset vaan eivät ikinä joudu olemaan työttömänä!

Vierailija
25.07.2018 |

Heti opiskeluajan päätyttyä on päästy HYVÄ VELI töihin ! Hurraa

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin onnekas että olin koulun kautta työharjoittelussa ja sain sitä kautta suoraan valmistumisen jälkeen kesätyöpaikan. Sopimusta jatkettiinkin lisää ja nyt tuosta 11 vuotta! Olen tosi kiitollinen että sain vakipaikan mutta kyllä mä olen töitäkin tehnyt hiki hatussa! N29

Vierailija
22/41 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite kans aina päässy töihin, vaikka oman alan töitä en halunnukkaan lähteä tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen että miten jotkut ei löydä töitä, minä teen tälläkin hetkellä kolmea työtä, yksi paikka täysillä tunneilla, toisessa n. 35h/vko ja kolmannessa 12h/vko. Tai siis voisin tehdä noin paljon mutta en aina jaksa.

Vierailija
24/41 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen että miten jotkut ei löydä töitä, minä teen tälläkin hetkellä kolmea työtä, yksi paikka täysillä tunneilla, toisessa n. 35h/vko ja kolmannessa 12h/vko. Tai siis voisin tehdä noin paljon mutta en aina jaksa.

Minä ihmettelen että miten joku noin idiootti on ikinä edes löytänyt töitä.

Vierailija
25/41 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti opiskeluajan päätyttyä on päästy HYVÄ VELI töihin ! Hurraa

YHYHYY, KYLLÄ SE ON NIIN VÄÄRIN ETTEI MINUA TURHAKEALAA PUOLIVALOILLA OPISKELLUTTA OTETA MIHINKÄÄN TÖIHIN :,,,,,,,(((( BUHUHUUHUUUUU

Vierailija
26/41 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 45 enkä ole ollut päivääkään työttömänä. Kannattaa miettiä ala jonne kouluttautuu niin, että töitä on. Omalla alallani työvoimapula on huutava, hakijan markkinat täysin.

Mikä on alasi?

Kiinnostaisi kovasti tietää, että missä riittää noin hyvin töitä.

Olen sossu.

Vierailija
27/41 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko laskea

Vierailija
28/41 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin heti opiskelujen jälkeen töihin kun lähetin hakemuksen paikkaan, jossa oli huutava sijaispula. Ei varmasti ollut hyvää veljeä eikä siskoa siellä..

Vierailija
29/41 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sh ja olen aina ollut töissä. Lisää opiskellut ja hyvin edennyt ihan omilla ansioillani. Nyt 54v

Vierailija
30/41 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten sekä alan valinta että työn jälki vaan ovat kohdillaan.

Joskus ei auta sekään kun suhdanteet muuttivat ja yrityksiä menee konkurssiin. Minuun on aina oltu tyytyväisiä mutta aina ei käy tuuri. Olen vaihtanut alaa ja nykyään on töitä niin paljon kuin jaksaa tehdä, mutta 10 vuoden päästäei tiedä mikä tilanne on. Sitten on niitä, joilla on käynyt mäihä. Itsellä on ollut työkaverina tyyppejä, jotka eivät koskaan ole ollut työttömänä, mutta joita en itse ottaisi edes sellaiseen harjoitteluun, jossa heidän ottamisesta maksettaisiin. Syy vanhentunut osaaminen, hitaus ja kyvyttömyys sekä vastarinta oppia uutta, kun ei itse edes tajuta, että osaaminen kaipaa päivitystä.

Vierailija
31/41 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 45 enkä ole ollut päivääkään työttömänä. Kannattaa miettiä ala jonne kouluttautuu niin, että töitä on. Omalla alallani työvoimapula on huutava, hakijan markkinat täysin.

Mikä ala? Kun näin hehkutetaan omahyväisesti niin olisi hyvä kertoa myös ala.

Vierailija
32/41 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niiltä itse löydetyltäkin paikoilta on jouduttu työttömäksi ja pomon pyllyn nuolennan jos osaa, on turvassa. Mä en ole työtön, mutta en luule itsestäni liikoja.

Vierailija
33/41 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole töitä tehnyt enkä tee.

Vierailija
34/41 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä idealistista sakkia, kun kuvitellaan, että kyllä kaikkiin töihin valikoidutaan ja niissä pysytään kompetenssilla. Riittää, että marssii mihin tahansa valtion virastoon niin löytää suojatyöläisiä hyväpalkkaisista viroistaan. Tietysti ei kaikki, mutta aivan erityisen naiivia on kuvitella, ettei Suomessa näin olisi.

Vierailija
35/41 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun veljeni valmistui aikoinaan ammattikoulusta metallilinjalta. Pääsi heti työhön metallifirmaan.

Parin vuoden päästä pisti haun VR:lle kun ratapihatöihin otettiin porukkaa. Veli pääsi sinne. Oli junien järjestelijänä. Sittemmin koulutettiin konduktööriksi.

Ei päivääkään ilman työtä. Nyt jo vuosia ollut ja pian jää eläkkeelle. Eikä missään näkynyt ketään Hyvä-veliä vaan päättäväinen ja tarmokas poika aikoinaan pisti tuulemaan.

Erään tuttavan tytär valmistui ravintolan kylmäköksi. Pääsi heti töihin erääseen hotelliin. Haki laivalle ja pääsi Viking Linelle. Siellä ollut keittiöllä nyt jo useamman vuoden. Tämäkin tyttö päämäärätietoinen ja yritteliäs. Ei jää sormi suussa toljottamaan. 

Tiedätkö kuinka paljon vr:llä on ollut irtisanomisia, junien vaihto, digitalisaatio, asemien sulkeminen, eläkkeellejäävien tilalle ei palkata uusia ym. ? Hyvähän se on käyttää vuosikymmeniä vanhaa työllisyystilannetta esimerkkinä.

Vierailija
36/41 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sh ja olen aina ollut töissä. Lisää opiskellut ja hyvin edennyt ihan omilla ansioillani. Nyt 54v

Hoitoalala on aina töitä. Nykyään kuten ennenkin pitää aloittaa lyhyistä pätkistä. Usein työssäoppimiset poikii työtä

Töitä ei ole jos odottaa suoraan pitkää sijaisuutta tai vakinaista tyltä

Vierailija
37/41 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on jäänyt työttömäksi vain muutama vuosi ennen eläkeikää, vaikka olisi katkeamaton yli 40 vuoden työhistoria. On myös täysin mahdotonta valita nuorena alaa, minkä tietää varmasti työllistävän seuraavat 45 vuotta, kun kukaan ei tiedä, miten ajat muuttuvat, miten maailma muuttuu ja millaiset lait tulevaisuudessa ovat.

Vierailija
38/41 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä idealistista sakkia, kun kuvitellaan, että kyllä kaikkiin töihin valikoidutaan ja niissä pysytään kompetenssilla. Riittää, että marssii mihin tahansa valtion virastoon niin löytää suojatyöläisiä hyväpalkkaisista viroistaan. Tietysti ei kaikki, mutta aivan erityisen naiivia on kuvitella, ettei Suomessa näin olisi.

Varmaan suhteet auttaa. Mutta yhä vähemmän nykyään

Vierailija
39/41 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä on jäänyt työttömäksi vain muutama vuosi ennen eläkeikää, vaikka olisi katkeamaton yli 40 vuoden työhistoria. On myös täysin mahdotonta valita nuorena alaa, minkä tietää varmasti työllistävän seuraavat 45 vuotta, kun kukaan ei tiedä, miten ajat muuttuvat, miten maailma muuttuu ja millaiset lait tulevaisuudessa ovat.

Nykyään monet vaihtaa ammattia.

Mutta tiedämme mitkä alat aina varmasti työllistää. Ihmiset sairastaa, syö, rakentaa, käy koulua ym

Vierailija
40/41 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten sekä alan valinta että työn jälki vaan ovat kohdillaan.

Joskus ei auta sekään kun suhdanteet muuttivat ja yrityksiä menee konkurssiin. Minuun on aina oltu tyytyväisiä mutta aina ei käy tuuri. Olen vaihtanut alaa ja nykyään on töitä niin paljon kuin jaksaa tehdä, mutta 10 vuoden päästäei tiedä mikä tilanne on. Sitten on niitä, joilla on käynyt mäihä. Itsellä on ollut työkaverina tyyppejä, jotka eivät koskaan ole ollut työttömänä, mutta joita en itse ottaisi edes sellaiseen harjoitteluun, jossa heidän ottamisesta maksettaisiin. Syy vanhentunut osaaminen, hitaus ja kyvyttömyys sekä vastarinta oppia uutta, kun ei itse edes tajuta, että osaaminen kaipaa päivitystä.

Tottahan toki. Työelämä on osaltaan arpakauppaa eikä tulevaisuudesta ole takeita. Paljon on kuitenkin itsestä kiinni, kuten sinunkin tapauksessasi. Olisit voinut jäädä ap:n tapaan marttyyrinä valittamaan maailman epäoikeudenmukaisuutta. Sen sijaan otit ohjat käsiisi ja vaihdoit alaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan