Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sydämen vajaatoimintaa kellään ?

Broken heart
25.07.2018 |

Sain juuri diagnoosin tuosta sairaudesta. Ikää vasta 40v. Ennusteet sairaudelle aika ikävät.
Onko täällä ketään jolla sama sairaus? Kauan olette sairastaneet, miten olette pärjänneet? Oletteko työelämässä vai eläkkeellä? Itse olen tosi väsynyt. Mietin pitäisikö hakea työkyvyttömyyseläkettä, vai onko tämä sairaus edes sellainen jolla voisi eläkettä saada?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suvussa, mummolla, enolla, tädillä, äidillä.... ja itse asiassa vielä anopillakin.

Sen kanssa pystyy hyvin elämään kun on oikea lääkitys ja hoito. Eli ei tapa jos saa kunnon lääkärin ja lääkkeet :) . Jos olet väsynyt, sun lääkitys ei ole kohdallaan. 

Verenohennuslääke (veritulppariski), kalium ym. pitää myös muistaa.

Vierailija
2/22 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot varmaan joku 180kg siderwhale ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

68 kg, mutta kiitos kysymästä sinä fiksu.

Vierailija
4/22 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on niin hyvät lääkkeet tuohon vaivaan että eipä sen takia juuri kukaan eläkkeelle joudu, tai tarvi loppuikää edes loppuun väsyneenä viettää.

Vierailija
5/22 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että olette positiivisia 😊 mutta lääkäri ei ollut yhtä varma lääkkeiden tehosta. Sanoi että pahenee pikku pikkuhiljaa lääķeistä huolimatta. Ei kuulemma ole parannettavissa, ellei sydän siirtoa tehdä.

Vierailija
6/22 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harmissani puolestasi.

Itse sain infarktin viisikymppisenä, onneksi sydän ei ihan vajaatoiminnalle jäänyt, mutta jäi sinne liikkuvuusongelmaa.

Hakeudu kelan sydänpotilaiden kuntoutukseen, siellä tapaa kohtalotovereita. Itse olin, oli ihan ok meininkiä.

Voimia! Isosti voimia!

Vierailija
7/22 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja selvitä sitä siirtovaihtoehtoa!

T.6

Vierailija
8/22 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla todettiin tuo vajaatoiminta tai mitä neuvoisit sellaiselle, joka itsellään vajaatoimintaa epäilee? Toivottavasti ei ole ärsyttävää kysyä tällaista. Mulla oireet sopii, mutta oireethan ovat niin epämääräisiä että tuskin kukaan terkkarilla uskoo kuitenkaan (masennusdiagnoosi ja pari muuta fyysistä sairautta on, todellisuudessa en ole kovin masentunut, vaan fyysiset rajoitteet vaivaa elämänlaatua).

Vierailija
9/22 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on niin hyvät lääkkeet tuohon vaivaan että eipä sen takia juuri kukaan eläkkeelle joudu, tai tarvi loppuikää edes loppuun väsyneenä viettää.

ei pidä paikkansa. sydämen vajaatoimintaan on hyvät lääkkeet mutta aiheuttajasta riippuen tila on enemmän tai vähemmän etenevä. ja kyllä sydänsairauden takia todellakin edelleen jäädään eläkkeelle. kyseessä ei ole harmiton vaiva vaan hengenvaarallinen sairaus.

Vierailija
10/22 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämen vajaatoimintahan on vasta seuraus, taustalla on aina jokin syy (läppävika, verenpainetauti, perinnölliset asiat, alkoholi, sepelvaltimotauti). Hoito kohdistetaan sekä syyhyn että seuraukseen.

Vierailija
11/22 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sulla on syynä vajaatoimintaan? Vajaatoimintahan ei ole itsenäinen sairaus vaan seuraus jostain muusta.

Vierailija
12/22 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhdellä perheenjäsenellä tehty sydämensiirto noin 15 vuotta jatkuneen vajaatoiminnan jälkeen. Oli diagnoosin saadessaan kolmekymppinen, pystyi urheilemaan ja elämään aika lailla ns normaalisti. Viimeiset pari vuotta ennen sydämensiirtoa vasta vointi heikkeni huomattavasti ja viimeisen vuoden vietti käytännössä sängyssä / sairaalassa. Siirron jälkeen elää jälleen normaalia elämää, jaksaa normaalisti. Toipuminen leikkauksesta oli huiman nopea. Lääkitys on toki päällä loppuelämän, mutta koska sivuvaikutuksia on aika vähän, elämänlaatu on nykyään todella hyvä.

Vierailija
13/22 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
14/22 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyksi epäillään pitkään jatkuneita rytmihäiriötä ja kohollaan ollutta verenpainetta.

Itse hakeuduin lääkäriin kun tuntui että pienikin rasitus rupesi puuskuttamaan.

T: aloittaja

Vierailija
15/22 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Jalat turvoksissa ja hengenahdistusta. Tietty on ylipainoa ja varmastikin sokeritauti. Olen varaamassa aikaa sairaanhoitajalle.

Vierailija
16/22 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites turvotus ja jaksaminen kohentuu lääkkeiden (ja laihdutuksen) kanssa? Kokemuksia?

Vierailija
17/22 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavalla on tuo, hyvin näyttää kestävän ryyppäämisen, riehumisen ja stressaamisen. Ikä kohta 80 vee.

Vierailija
18/22 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itselläni on sydämessä synnynäinen poikkeama, jota ei voi toistaiseksi leikkauksella korjata ja joka ajan myötä tulee johtamaan sydämen vajaatoimintaan. Jään mielenkiinnolla seuraamaan ketjua, jos tulisi lisää kokeneita kertomaan.

Vierailija
19/22 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin noin vuosi sitten (N30). Lääkkeillä pitäisi pystyä pysäyttämään ja hyvin olen jaksanut nyt kun olen tottunut vihdoinkin lääkkeisiin. Aika shokkina tuli. Olen sinkku, mutta minua mietityttää perheen perustaminen ja että löydänkö kumppania tästä huolimatta. Sairaus ei onneksi ole omalla osallani perinnöllinen geenitesteissä!

Vierailija
20/22 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 19. Mikä sun EF arvo on ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä