Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusten pesuvälin harventaminen, vinkkejä?

Vierailija
24.07.2018 |

Tuli tuosta yhdestä hiusketjusta mieleen, että onko minussa joku vikana, vai miksi hiukset menee ihan kamalaksi, jos pesen harvoin? Yritin viimeksi muutama kuukausi sitten pidentää hiusten pesuväliä ihan vain ajanpuutteen vuoksi. Tapahtui sama kuin aiemmillakin kerroilla, eli hiukset muuttuivat sameiksi, takkuisiksi ja haisivat oikeasti todella pahalta jo kolmen päivän pesemättömyyden jälkeen. Kokeilin siis noin kuukauden ajan pestä kaksi kertaa viikossa. Normaalisti pesen päivittäin, hiukset ovat tosi hyvässä kunnossa, kasvavat nopeasti eikä kaksihaaraisia juuri näy, ovat kiiltävät ja pehmeät.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese vaan joka päivä.

Itse koitin pestä joka toinen päivä ja välillä vaan joka kolmas ja nyt hoidan sitten päätäni kortisonilla kun tuli hilsettä!

Rasvoittuvaa hiuspohjaa kannattaa pestä usein.

Vierailija
2/18 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voi olla liian hoitavat pesuaineet hiuksille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/18 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen ihan perus halpis Pirkalla/Lidlin/Raimbowin shampoilla vaihdellen, en jotenkin usko että voisivat liikaa hoitaa..

Vierailija
5/18 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun hiukset vaikuttais olevan hyvässä kunnossa ja silloin ei ole syytä harventaa pesuväliä! :) Se sameus ja haju on luultavasti talia rasvoittuvasta päänahasta.

Jos haluat säästää hiuksia kulumiselta niin valitse hellemmin peseviä tuotteita, esim. sulfaatiton shampoo, jolla peset vaikka joka toinen päivä.

t: toinen päivittäin pesevä

Vierailija
6/18 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvoittuva päänahka pitää pestä usein etenkin helteillä. Muuten tulee ongelmia. Mulle ihotautilääkäri sanoi, että mun pitää pestä tukka päivittäin. Olen siirtynyt ekosyistä palashampooseen, jotta ei tulis niin paljon jätettä. Olen myös leikkauttanut pitkän tukan lyhyemmäksi. Päänahkani voi oikein hyvin tätä nykyä enkä enää murehdi pesuväliä. Suihkussa käyn muutenkin päivittäin. Miksi tukkaa ei voisi pestä päivittäin? Pesenhän kainalotkin jne.

Vierailija
7/18 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rasvoittuva päänahka ei siitä muuksi muutu, vaikka antaosikin olla likainen.

Itse pesen hiukset joka toinen päivä. Pitäisi pestä joka päivä, mutta haluan säästää vettä.

Vierailija
8/18 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon harventanut niin, että pesen vasta silloin kun ne on rasvaiset. En siis varmuuden vuoksi vaan siksi, ettei ne seuraavana päivänä olisi rasvaiset. Nyt pesen noin kerran viikossa, ennen pesin tuon saman kerran päivässä.

Vierailija
9/18 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen ihan perus halpis Pirkalla/Lidlin/Raimbowin shampoilla vaihdellen, en jotenkin usko että voisivat liikaa hoitaa..

Shampoo kyllä vaikuttaa. Kun pesin jollain wellan kahden euron markettishampoolla, joka oli normaaleille hiuksille, niin hiukset oli pakko pestä joka päivä kun rasvoittuivat niin kamalasti. Mies huomasi omissa hiuksissaan saman kun sillä pesi. ja meillä on miehen kanssa kyllä aika erilainen hiustyyppi.

Tresemme botaniniquen silikonittomalla shampoolla saan pidettyä pesuvälin jopa kolmessa päivässä!

Vierailija
10/18 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään ongelmaa miksei voisi pestä joka päivä? Vai kuinka pitkät hiukset sulla on jos niiden peseminen on niiiiiiiiin aikaavievää? Mä oon pessyt viimeiset 15 vuotta hiukset 6-7 kertaa viikossa, viimeiset 10 vuotta myös värjännyt usein ja hiukset on tosi hyväkuntoiset.

Vierailija
11/18 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se millä peset vaikuttaa todella paljon.

Vierailija
12/18 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidennä pesuväliä vähitellen. Kaikille ei sovi pitkät pesuvälit, itse pesen kaksi kertaa viikossa, mutta siihen meni aikaa ennenkuin päänahka tottui..

Vierailija
13/18 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lähteä kaikkeen vouhuotukseen mukaan, vaan tehdä niin kuin oma järki sanoo, eli hiukset pestään kun ne on likaiset. Toisilla ne on likaiset päivittäin, toisilla kolmen päivän välein. Aivan humpuukia tollaiset höpölöpöhommat että ei peseydytä. Hius ei kärsi pesusta mitenkään, ellei sitä hangata väkivalloin  tai pestä fairyllä. Sitä paitsi vin päänahka yleensä pesemällä pestään, ei itse hiusta. 

Itse helposti rasvoittuvana pesen hiukset joka toinen päivä. 

Vierailija
14/18 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä jotka ylpeilevät hiusten pesemättömyydellä (ei tässä ketjussa mutta yleensä). Yksikin kertoi pidentävänsä pesuväliä päivän kerrallaan, eli ensin yksi, sitten kaksi jne. Kertoi onnellisena että nyt pesuväli on 34 päivää!!

Joo yleensä nämä käyvät muuten suihkussa mutta anteeksi nyt vain, kyllä vieressä istuva haistaa onko hiuksia pesty tarpeeksi usein...

15/18 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa välillä huomaa, kun eteen istuu sellainen hipihtävä pesuvälin pidentäjä. Se päänahan haju... argh!

Usein huomaa, että näillä ihmisillä on myös todella kiillottomat hiukset. Varmaan juuri siitä silikonin välttelystä.

Itse käytän Pantenea ja pesen joka päivä. Hiukset ja päänahka ovat hyvässä kunnossa, hiukset aina puhtaat ja raikkaat ja kiiltävät latvaan asti.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
16/18 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
17/18 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hiuslaadusta, hiustenpesuaineesta ja hoitoaineesta, siirä urheileeko vai ei ja jopa säästä miten pitkään hiuksia voi olla pesemättä.

Itse pesen alkuviikolla joka toinen päivä kun kuntoilen ja loppuviikosta hiuspesuväli on 3-4 päivää, jos on tiedossa etten ole menossa mihinkään. Mutta eihän nämä hiukset loppuviikolla hyväntuoksuiset ole.

Itselläni pitkät, raskaat ja luonnonkiharat hiukset. Käytän ärtyneen hiuspohjan shampoota ja hellää hiustenpesuainetta vuorotellen sekä 4system öljyhiushoitoa.

Kolme kertaa viikossa hiukset tulevat pestyksi. Tänään, ma ja ke. Kolme kertaa viikossa on niin harvoin etten näe asiassa ongelmaa.

Vierailija
18/18 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä harjaa talia päänahasta hiuksiin. Ei ne suortuvat likaannu. Harjaamalla ne sotketasn

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi