Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häpeälliset muistot

Vierailija
24.07.2018 |

Mieleeni tunkee tuon tuosta häpeää aiheuttavia muistoja, jotka liittyvät tekemisiini. Olen jollakin tavoin mielestäni mokannut itseni. Tekohetkellä en välttämättä aina ole tajunnut mokanneeni, vaan vasta myöhemmin, kun tapaus on välähtänyt mieleeni. Muistot voivat olla hyvinkin vanhoja, jopa 20 vuoden takaisia. Nyt olen jo 40-vuotias.

Tällaisia muistoja tulee joskus useita kertoja päivittäin ja aina ne saa minut tuntemaan häpeää. Jostain kumman syystä olen ryhtynyt sanomaan "Olen pahoillani", aina kun häpeällinen muisto tulee mieleeni ja yritän antaa sen mennä ohi sillä verukkeella, että se oli vahinko. Niinkuin se oikeasti saattoi ollakin.

Aiemminkin noita muistoja on tullut mieleeni ja mennyt samantein ohi, mutta vasta viime vuosina olen alkanut takertua niihin.

Kyllä kai jokainen ihminen mokailee joskus, mutta en pääse niistä aina helpolla irti. Normaali ihminen kai unohtaa tuollaiset seikat ja keskittyy nykyhetkeen ja tulevaisuuteen. Mutta minä vaan näytän tutkivan menneitä tekemisiäni ja etenkin epäonnistumisiani.

Miten noista muistoista pääsee eroon?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö neuvoja?

Vierailija
2/3 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, itse saman vaivan kanssa. Vielä lisäksi asun pienellä paikkakunnalla, jolla takuulla muistetaan juoruineen töpeksinnät pitempään kuin vilkkaassa kaupungissa, joten vielä pahentaa tätä itsensä nolaamisen tuskaa. En ole kaupunki-ihmisiä joten kaupunkiin muuttokaan ei ole ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä synninpäästöä, jos se helpottaisi oloa? Saisit henkisen rauhan. Tehtyä ei saa tekemättömäksi. Korvaa, jos jotakin voi korvata. Unohda, mille ei mitään voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi