Työnteossa ei ole mitään järkeä!
Aamulla ylös klo 6 viimeistään. Töissä raadat niska limassa 7-16. Kotona klo 16.40 ja ruoan jälkeen ei jaksa kuin maata.
Ei tässä ole mitään järkeä. Aina väsyttää ja masentaa ja ahdistaa.
Kommentit (43)
Työtä tekemättömillä ei ole mitään järkeä. Elävät muiden työnteon tuloksilla antamatta mitään vastineeksi. Ehkä pelaavat pelejä netissä. No wau!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla ylös klo 7-8 riippuen siitä menenkö työpaikalle vai teenkö etäpäivän (1-2 joka viikko). Töissä mielenkiintoisia juttuja koko päivä. Etäpäivänä ei välttämättä muuta kuin pari sähköpostia.
Nää on niitä valintoja
Nettipoliisille vinkattu. Ip-osoitteesi selvitetään ja työnantajasi saa miettiä mitä kanssasi tekee.
VPN joka maksettu bitcoineilla ja prepaid netti joka ostettu käteisellä johon ladattu kuukausipaketti lippulappusen avulla joka sekin ostettu käteisellä. Tietokone ostettu käteisellä joten eipä ole mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Työtä tekemättömillä ei ole mitään järkeä. Elävät muiden työnteon tuloksilla antamatta mitään vastineeksi. Ehkä pelaavat pelejä netissä. No wau!
Näytä minulle se, joka "ei elä muiden työnteon tuloksilla antaen vastiketta", niin minä näytän sinulle valehtelijan.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla ylös klo 6 viimeistään. Töissä raadat niska limassa 7-16. Kotona klo 16.40 ja ruoan jälkeen ei jaksa kuin maata.
Ei tässä ole mitään järkeä. Aina väsyttää ja masentaa ja ahdistaa.
Olet laiska luuseri, joka valittaa työssä käymisessä. Kävin töissä 40 vuotta, päivisin ajoin 120km, eikä minulla ollut varaa valittaa, kun rahaa ei olisi muuten tullut. Minun täytyi herätä joka toinen päivä klo.4.00, jotta ehtisin töihin ja toinen päivä klo.6.00. Periodityö, joten viikonloppuna töitä, Juhannus, Pääsiäinen, Joulu ja kaiken maailman jumalan tekopyhiä. Joskus tuli työtä jopa 8-10pv yhteen putkeen, ennen kuin oli vapaata 4pv. Raataa niska limassa hän!! Voi polosta........
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole mitään järkeä. Aina väsyttää ja masentaa ja ahdistaa.Olet laiska luuseri, joka valittaa työssä käymisessä. Kävin töissä 40 vuotta, päivisin ajoin 120km, eikä minulla ollut varaa valittaa, kun rahaa ei olisi muuten tullut. Minun täytyi herätä joka toinen päivä klo.4.00, jotta ehtisin töihin ja toinen päivä klo.6.00. Periodityö, joten viikonloppuna töitä, Juhannus, Pääsiäinen, Joulu ja kaiken maailman jumalan tekopyhiä. Joskus tuli työtä jopa 8-10pv yhteen putkeen, ennen kuin oli vapaata 4pv. Raataa niska limassa hän!! Voi polosta........
Miksi valehtelet?
Vierailija kirjoitti:
Aamulla ylös klo 7-8 riippuen siitä menenkö työpaikalle vai teenkö etäpäivän (1-2 joka viikko). Töissä mielenkiintoisia juttuja koko päivä. Etäpäivänä ei välttämättä muuta kuin pari sähköpostia.
Nää on niitä valintoja
Kerrankin joku uskaltaa kertoa totuuden "etätöistä". Meidän työpaikalla täysin sama homma. Hommia liian vähän porukalle, niin etäpäivät ovat käytännössä päivystystä täydellä palkalla.
Mielestäni työnteko kannattaa silloin kun saa jotain järjellistä tulosta aikaan.
Joo, mä vaan herään viideltä ja oon kotona viideltä. Jos käyn kaupan kautta niin puoli kuudelta. Sitten jotain epäterveellistä naamaan ja muutama tunti aivojen nollaamista kunnes pitääkin jo mennä iltapesulle ja nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole mitään järkeä. Aina väsyttää ja masentaa ja ahdistaa.Olet laiska luuseri, joka valittaa työssä käymisessä. Kävin töissä 40 vuotta, päivisin ajoin 120km, eikä minulla ollut varaa valittaa, kun rahaa ei olisi muuten tullut. Minun täytyi herätä joka toinen päivä klo.4.00, jotta ehtisin töihin ja toinen päivä klo.6.00. Periodityö, joten viikonloppuna töitä, Juhannus, Pääsiäinen, Joulu ja kaiken maailman jumalan tekopyhiä. Joskus tuli työtä jopa 8-10pv yhteen putkeen, ennen kuin oli vapaata 4pv. Raataa niska limassa hän!! Voi polosta........
Miksi valehtelet?
Miksi valehtelisin? Oliko tuo niin vaikea uskoa? Aamulla vanhuksilla täytyi olla puuro nokan alla klo. 8.00 ja valmista oli. Muistappa tuo minun työmatka. Ennen vanhaan myös mikään ei ollut esivalmistettua lounaalle, vaan kaikki kanatkin (varmistan! oli kuitenkin jo kynitty) keitettiin kokonaisena ja kuutioitiin kastikkeeseen, perunat tietenkin kuorittiin itse ja niistä perunamuusia. Ei ollut valmista mummin muusia jauheesta. Kaikki tehtiin alusta alkaen ihan itse. Minkä ikäinen olet, kun kyseenalaistat kertomani, kun tämä on totta ollut jopa minunkin aikana?????????
Älä sitten mene töihin. Mikään pakko ei ole.
ETÄTÖITÄ? Miten voit tehdä etätöitä kotona, kun vanhukset, vammaiset, lapset ja sairaat ihmiset tarvitsevat ruokaa joka päivä aamusta iltaan? Itse olen jo eläkkeellä, mutta muistakaa kunnioittaa niitä ihmisiä, jotka jaksavat tehdä tätä työtä teidän eteen, koska ei voi tietää milloin olet itse avun tarpeessa. Sairaanhoito, ruokahuolto ja kaikkia heitä, jotka pyörittävät esim. sairaaloita, päiväkoteja. Että pitää oikein rautalangasta vääntää muutamille, että ymmärtävät miten tärkeää työtä kaikki tekevätkään. Eikä heillä ole vara valittaa, kun pitää herätä klo.6.00. Hävetkää valittajat ja olkaa onnellisia, kun on töitä ja kunnioittaa toisten ammattia, eikä jatkuvasti halveerata toisia. Minä ainakin kunnioitan ja tervehdin jokaista työssäkäyvää ihmistä. Muistakaa hymyillä, kun ASIAKAS tulee vastaan. Se on sitä palvelua. Tässäpä pieni iltahartaus, jota mietitte jonkin aikaa ja herättäisi pientä keskustelua kotona tai ystäväpiirissä.
Työpäivän pituus pitäisi olla 6 tuntia ruokatauon kanssa tai 5 tuntia ilman ruokataukoa. Pitäisi olla nuo vaihtoehdot, joista saisi itse valita.
Suomen etätyökulttuuri on vielä nykyäänkin melko lapsenkengissään. Edelleenkään valtaosissa töistä sitä ei ole mahdollista tehdä ja niissäkin missä on, niin siihen vielä jopa vuonna 2018 suhtaudutaan epäluuloisesti. On siitä etätyöstä ja sen tulosta puhuttu jo pitkästi yli 20 vuotta jostain 1990-luvun vuosista asti, mutta ei ole vieläkään silti kunnolla etätyö läpimurtoa tehnyt. Tällä menolla etätyö ei ole kunnolla kehittynyt vielä 2050-luvulle mennessäkään.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun tajuaa vielä sen että:
- suurinta osaa töistä ei tarvita
- sitäkään vähää työtä, jota tarvitaan, ei nykymaailmassa tarvitsisi enää tehdä 8 tuntia päivässä
- edellämainitustakin valtaosa voitaisiin tehdä koneilla/tekoälyllä, jos tahtoa oikeasti löytyisi
Eli työstä ei itse hyödy ja se on turhaa yleisesti. Jipii.
Nautitaan työnteosta vielä, kun se on mahdollista. Automaation viedessä rutiinityöt ei heikkolahjaisemmalle ainekselle enää löydy mitään mahdollisuutta nostaa omaa elintasoaan. Työstä maksetut korvaukset valuvat tekoälyn omistaville suuryrityksille, jotka kiertävät verot eivätkä palauta mitään yhteiskunnan pyörittämiseen. Kun sosiaaliturva alkaa kurjistumaan tätä kautta, alkaisi työnteko maistua itse kullekin, sitten ei tosin enää niin vain löydykään edes ns. paskaduuneja...
Palkkakin on työelämässä aloittavilla surkea verrattuna muutaman vuosikymmenen takaiseen ja ostovoima sen kun laskee.
Vinkki kaikille teille töissä oleville, joille tämä on mahdollista: SIJOITA! Sitten kun sijoituksenne tuottaa tarpeeksi, voitte esim. keventää työmääräänne tai jäädä mahdollisesti jopa kokonaan työelämästä pois.
Kunhan omat sijoitukseni tuottavat tarpeeksi, hyppään oravanpyörästä pois. Sanokoot kokoomuslaiset ja kokoomustrollit mitä haluavat. :D
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että tämä palsta on täynnä vihervassareita. Työtä tehdään vain pakosta.
No aika harva niitä töitä kuitenkaan tekisi, jos ei olisi toimeentulon vuoksi ihan pakko.
Paitsi lottovoittajat. Ne aikoo aina jostain halvatun syystä jäädä töihin. Ei voi käsittää.
Jaahas, luusereiden kokoontumisajot täällä. Menkääpä töihin, laihtukaa, eheytykää ja tsempatkaa!
Minkä ylevämmän takia sinä kokkarikepupersu sitten teet?