Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin voi nimittää itseään äitipuoleksi?

Vierailija
24.07.2018 |

Jos on seurustellut puoli vuotta miehen kanssa, jolla on lapsia eikä asuta yhdessä käytetäänkö silloin itsestä nimitystä äitipuoli?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin pilkun tuosta yhdestä kohtaa. Tässä: ,

Vierailija
2/27 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Silloin on isän tyttö/naisystävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei milloinkaan. Lapsilla on vain yksi äiti.

Vierailija
4/27 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun olette naimisissa. 

Vierailija
5/27 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan mun miehen ja mun lapsen kanssa kolmin. Mies on mun mies ja lapsi kutsuu häntä nimellä ja esittelee minun miehenä. Ei ole mistään puolikkaista ollut tarve puhua, meillä mennään näin.

Vierailija
6/27 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen äitipuoli, vaikka emme ole lapsen isän kanssa naimisissa. Avoliitossa kuitenkin jo yli kahdeksan vuotta ja kaksi pikkusisarustakin miehen lapselle syntynyt.

Toki lapsella on vain yksi äiti, mutta aina lapsen meillä asuessa minä olen toinen vastuussa olevista aikuisista.

Lapsi kutsuu minua tietysti etunimeltä, enkä minäkään kyllä hänestä puhu lapsipuolena vaan miehen lapsena muille. Lapsetkaan eivät toisiaan erottele puolikkaina ja täysinä.

Äitipuoli silti olen, vaikken sitä nimitystä itsekään käytä.

Vierailija
7/27 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain noloa kutsua itseään äitipuoleksi, jos ei edes asu puolison kanssa saman katon alla. Eihän puolen vuoden seurustelun jälkeen edes kunnolla tunne toista, saati sitten lapsia.

Vierailija
8/27 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yebyeb kirjoitti:

Me asutaan mun miehen ja mun lapsen kanssa kolmin. Mies on mun mies ja lapsi kutsuu häntä nimellä ja esittelee minun miehenä. Ei ole mistään puolikkaista ollut tarve puhua, meillä mennään näin.

Siis kyse oli siitä, että kutsutko itse itseäsi äitipuoleksi. Eli sinun tilanteessasi, kutsuuko miehesi itseään isäpuoleksi.

Vierailija
9/27 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla enemmänkin.

Vierailija
10/27 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitipuoli kuuluu saman kategoriaan sukulaisuhteita kuin isäpuoli, velipuoli tai sisarpuoli.

Sitä vastoin ei olemassa mitään "sinkkuäitejä", sillä sinkkuus edellyttää lapsettomuutta. Kerran hankituista lapsista ei pääse eroon eroamalla lapsen/lasten isästä tai äidistä, vaan kyseessä on joko yksinhuoltajuus, elatusvelvollisuus tai yhteishuoltajuus.

Vierailija
11/27 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei susta ap tule ikinä äitipuolta. Ainoastaan sitten olet äitipuoli  jos lasten bioäiti kuolee ja lapset muuttavat isänsä luokse. Siihen saakka sä olet vaan faijan tänhetkinen hoito.

Vierailija
12/27 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tahansa . Itse olen hra55 ja kutsun itseäni äitipuoleksi, se on vaan omasta tahdosta kiinni.

Vierailija
13/27 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan voi olla niin outo että kutsuisi itseään miehen lasten äitipuoleksi, jos ei edes asu yhdessä. What?

Vierailija
14/27 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kutsu itseäni äitipuoleksi. Vaikka asumme yhdessä ja olemme naimisissa, olleet jos useamman vuoden.

Koska minä en ole lasten kanssa tekemisissä. Isä hoitakoon lapsensa.

Vierailija
15/27 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäis olla joku puolikas.Ole Pirjo,Riitta tai Leena ,mikä sun nimi sitten lieneekin.Onhan se paljon mukavampi sanoa lastenkin noin,jos eivät ala automaattisesti kutsua sinua äidiksi.

Olen huomannut tuttavissani,että isommat lapset tai aikuiset ,jotka ei täysin pidä tästä ns nyxästä ,käyttävät mielellään sitä äitipuoli nimeä.

Jos on taas mieluisa nyxä,kutsuvat mukavasti etunimeltä.

Vierailija
16/27 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kutsu itseäni äitipuoleksi. Vaikka asumme yhdessä ja olemme naimisissa, olleet jos useamman vuoden.

Kuulostaa kammottavalta elämäntilanteelta.

Vierailija
17/27 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitipuoli-nimitystä voi käyttää vasta, kun on ollut lasten kanssa tekemisissä useita vuosia. Mikään vuoden seurustelu ei kyllä riitä siihen.

Vierailija
18/27 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kammottavalta elämäntilanteelta.

Ei suinkaan. Meillä ei ole mitään uusperheongelmia. Ja jokaisella on lupa elää kuten haluaa.

Vierailija
19/27 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäis olla joku puolikas.Ole Pirjo,Riitta tai Leena ,mikä sun nimi sitten lieneekin.Onhan se paljon mukavampi sanoa lastenkin noin,jos eivät ala automaattisesti kutsua sinua äidiksi.

Olen huomannut tuttavissani,että isommat lapset tai aikuiset ,jotka ei täysin pidä tästä ns nyxästä ,käyttävät mielellään sitä äitipuoli nimeä.

Jos on taas mieluisa nyxä,kutsuvat mukavasti etunimeltä.

Et ymmärtänyt kysymystä. Aloituksessa kysytään, kutsutko itse itseäsi äitipuoleksi, ei sitä, millä nimityksellä lapset kutsuvat. Jos sinun pitäisi ilmaista suhteesi miehesi lapsiin, niin sanoisitko, että olet lasten äitipuoli, jos et edes asu lasten kanssa yhdessä.

Ap

Vierailija
20/27 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen oma äiti kuolee ja isä menee uusiin naimisiin. Muuten on isän naisystävä. Samoin isäpuolen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme