Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole varaa erota

Vierailija
24.07.2018 |

Muita?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mies elättää teidät. Tässä taas nähdään miten reaalimaailmassa naisten asiat on. Feminatsit vinkuu, kuinka ollaan vahvoja ja itsenäisiä naisia, mutta todellisuus on toinen.

Oliko aloittaja nainen?

Vierailija
22/31 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkin pienituloisia siis olette. Elintasosta pitää tinkiä eron jälkeen, se on ihan selviö. Aika jännästi jo tiedät, missä uusi asuntosi sijaitsee, kun voisihan se olla vaikka ihan työpaikkasi vieressä ja ehkä siellä olisi koulu ja päiväkotikin lähellä. Mutta et ole valmis eroon. Eikä siinä mitään, asiat tapahtuvat sitten kun niihin on valmis.

Olen valmis, mutta rahaa minulla ei ole.

Ap

pelkään miten kestäisin koko tilanteen kuormituksen henkisellä puolella

Sanot sen itsekin suoraan. Ei se mitään. Niin kauan kuin lapset eivät suuresti kärsi parisuhteen huonosta jamasta, ei ole mikään kiire.

Todellisuudessa rahakin on vain järjestelykysymys. Nyt se on tekosyy. Ehkä vielä odotat jotain? Onko ero keskusteltu kumppanin kanssa jo selväksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mies elättää teidät. Tässä taas nähdään miten reaalimaailmassa naisten asiat on. Feminatsit vinkuu, kuinka ollaan vahvoja ja itsenäisiä naisia, mutta todellisuus on toinen.

Mistä kristallipallosta näet onko erohaluinen ap nainen?

Olet varmaan aika taitava, minkä värinen tukka mulla on kerro!

No eikö teillä femakoilla oo yleensä joku karkotusväri esim. tulipunainen tai sininen polkkatukka.

Väärin meni.

Vierailija
24/31 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on.Paremmin tienaava sen onneksi yleensä joutuu maksamaan.Olkaa tyytyväisiä 

Mitä sä horiset? Hakemuksen maksaa hakija.

Vierailija
25/31 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei varsinaisesti elätä koska tienaamme saman verran. Mutta siis olen kyllä riippuvainen miehen rahoista lasten suhteen, en yksin omalla palkalla lapsia kykene elättämään. Ja erossa lapset jäisi minulle, mies ei heitä pysty eikä halua ottamaan.

Ja tosiaan, avioero maksaa, osituksen tekeminen maksaa, uusi vuokra-asunto muuttoineen ja vuokravakuuksineen maksaa. Autot on miehen, eikä minulla ole varaa hankkia autoa. Bussilla voin kyllä kulkea mutta siinä ollaan varmaan aika nopeasti uupumuksen äärellä kun ensin vien bussilla toisen lapsen päiväkotiin, toisen koululle eskariin ja sitten itseni kaupungin toiselle puolelle töihin. Ja iltapäivästä taas sama juttu.

Mulla ei ole varaa taloudellisesti, eikä myöskään henkisesti erota (pelkään miten kestäisin koko tilanteen kuormituksen henkisellä puolella).

Ap

On kuitenki tehnyt lapset vaikkei pysty ja halua heitä hoitaa?

Kyllä. Onhan se toki eri asia olla isä avioliitossa kuin yh-iskä. Rumaa mutta ihan tavallista.

Ap

Ihania isiä teidän lapsilla! Entä jos kuolisit, antaisi siis huostaan lapsenne kun ei itse jaksa/viitsi/pysty/halua hoitaa heitä.

Vierailija
26/31 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkin pienituloisia siis olette. Elintasosta pitää tinkiä eron jälkeen, se on ihan selviö. Aika jännästi jo tiedät, missä uusi asuntosi sijaitsee, kun voisihan se olla vaikka ihan työpaikkasi vieressä ja ehkä siellä olisi koulu ja päiväkotikin lähellä. Mutta et ole valmis eroon. Eikä siinä mitään, asiat tapahtuvat sitten kun niihin on valmis.

Ap

Sanot sen itsekin suoraan. Ei se mitään. Niin kauan kuin lapset eivät suuresti kärsi parisuhteen huonosta jamasta, ei ole mikään kiire.

Todellisuudessa rahakin on vain järjestelykysymys. Nyt se on tekosyy. Ehkä vielä odotat jotain? Onko ero keskusteltu kumppanin kanssa jo selväksi?

Huoh, niinkuin sanoin henkiset kuormat on suoraa seurausta siitä ettei minulla olisi rahaa, vaan joutuisin koko ajan murehtimaan raha-asioita. Sinä voit vääntää sen mitenpäin haluat. En rakasta miestäni, haluan erota, mutta minulla on nettipankissa 1e 20 snt rahaa ja pöydällä pino laskuja. Joten simple as that. Minulla ei ole varaa erota.

Ja mies on tietoinen erohaluistani. On vastannut siihen vain että lapsia hän ei ota, kuten ei koiraakaan ja kumpaakaan autoa en tule saamaan ellen maksa hänelle sen käypää arvoa. + hän ei aio muuttaa ekana (jos haluaisin vaikkapa jäädä tähän nykyiseen suht edulliseen vuokra-asuntoon).

Ap

Vierailija
27/31 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei varsinaisesti elätä koska tienaamme saman verran. Mutta siis olen kyllä riippuvainen miehen rahoista lasten suhteen, en yksin omalla palkalla lapsia kykene elättämään. Ja erossa lapset jäisi minulle, mies ei heitä pysty eikä halua ottamaan.

Ja tosiaan, avioero maksaa, osituksen tekeminen maksaa, uusi vuokra-asunto muuttoineen ja vuokravakuuksineen maksaa. Autot on miehen, eikä minulla ole varaa hankkia autoa. Bussilla voin kyllä kulkea mutta siinä ollaan varmaan aika nopeasti uupumuksen äärellä kun ensin vien bussilla toisen lapsen päiväkotiin, toisen koululle eskariin ja sitten itseni kaupungin toiselle puolelle töihin. Ja iltapäivästä taas sama juttu.

Mulla ei ole varaa taloudellisesti, eikä myöskään henkisesti erota (pelkään miten kestäisin koko tilanteen kuormituksen henkisellä puolella).

Ap

Lisää puutaheinää. Lasten isällä on elatusvelvollisuus joten et sinä vain omalla palkallasi lapsi joudu elättämään. Osituksessa voi  toinen auto tulla sulle, ei mies kahdella autolla mitään tee. Käytä nyt hyvä ihminen sitä  järkeä kitisemisen sijaan. Seliselivalivali.

Vierailija
28/31 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et käsitä, että naisissa on vahvoja ja pärjääviä, mutta myös toisenlaisia. On muuten miehissäkin, sanovat sovinistit mitä tahansa.

Vierailija
29/31 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On kuitenki tehnyt lapset vaikkei pysty ja halua heitä hoitaa?

Kyllä. Onhan se toki eri asia olla isä avioliitossa kuin yh-iskä. Rumaa mutta ihan tavallista.

Ap

Ihania isiä teidän lapsilla! Entä jos kuolisit, antaisi siis huostaan lapsenne kun ei itse jaksa/viitsi/pysty/halua hoitaa heitä.

Kai se niistä sitten huolehtisi anopin avustuksella. Huostaan ne ei menisi vaan äidilleni. Jos nyt niin pitkälle leikitään.

Mies on valmis ottamaan lapsia luokseen säännöllisesti, mutta lähivanhemmuutta ei halua. Eikä siinä mitään koska se asia on minulle täysin ok. Miehellä on perussairaus, vaikeuksia jaksamisessa ja raskas 3-vuorotyö, ei se lasten etu olisi.

Ap

Vierailija
30/31 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Huoh, niinkuin sanoin henkiset kuormat on suoraa seurausta siitä ettei minulla olisi rahaa, vaan joutuisin koko ajan murehtimaan raha-asioita. Sinä voit vääntää sen mitenpäin haluat. En rakasta miestäni, haluan erota, mutta minulla on nettipankissa 1e 20 snt rahaa ja pöydällä pino laskuja. Joten simple as that. Minulla ei ole varaa erota.

Ja mies on tietoinen erohaluistani. On vastannut siihen vain että lapsia hän ei ota, kuten ei koiraakaan ja kumpaakaan autoa en tule saamaan ellen maksa hänelle sen käypää arvoa. + hän ei aio muuttaa ekana (jos haluaisin vaikkapa jäädä tähän nykyiseen suht edulliseen vuokra-asuntoon).

Ap

Mies ei osallistu laskujen maksuun ollenkaan? Tai jos osallistuu, niin elätte paljon yli varojenne jo nykyisinkin. Ei hyvä noin pidemmällä katsannolla.

Vierailija
31/31 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Mies ei osallistu laskujen maksuun ollenkaan? Tai jos osallistuu, niin elätte paljon yli varojenne jo nykyisinkin. Ei hyvä noin pidemmällä katsannolla.

Osallistuu, maksetaan kaikki puoliksi. Meillä on pienet palkat joten ei laskujen jälkeen juuri mitään jää. Asuminen, ruoka, hoitomaksut, vakuutukset ja 2 (velatonta) autoa. Siinä ne suurimmat menot. Nyt minulla meni säästöjä laskuihin kun olen kesällä 1,5 kk:tta työtön ja rahaa saan seuraavaksi elokuussa joskus.

Ap