Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä mikropettämistä?

Vierailija
23.07.2018 |

Olen seurustellut pitkään mieheni kanssa. Hän on mukana eräässä muutaman hengen harrastuksessa, jossa on mukana vain yksi nainen. Sinkku.

Jostakin syystä mies päätti pyytää vain ko. naista ystäväkseen facessa (ei siis harrastuksen mieshenkilöitä). Hän ei kertonut asiasta mulle mitään ja suuttui, kun olin huomannut asian.

Lisäksi huomasin, että harrastusporukan yhteisessä keskusteluryhmässä tämä mieheni vastaa aina ekana kaikkiin naisen viesteihin ja esittää niin positiivista. Nainen oli ehdottanut ryhmässä yhteissaunomista ja yöpymistä eräässä paikassa, johon mieheni oli, jälleen kerran ekana, vastannut kannustavasti. Sanoin miehelleni, että jos olen hänelle tärkeä, niin hän jättää sellaisen väliin. Siihen mies totesi, että hän halusi olla vain kohtelias ja ei todellakaan lähtisi sellaiseen mukaan.

Kysyin mieheltä, että onko hän ihastunut kyseiseen henkilöön? Ja siihen mies vastasi, että ei ole. Häntä kuulema nainen ärsyttää, mutta yrittää olla kohtelias.

Miksiköhän hän sitten pyysi kyseistä naista facessa kaverikseen, jos hän ärsyttää?

Mä tulkitsen tämän vähintäänkin mikropettämiseksi. Kyseinen nainen kyllä tietää, että mies seurustelee. Ihmettelen hänen sauna/yöpymisehdotustaan (kutsukin oli rajattu koskemaan vain ryhmää), koska hän käy siinä käytännössä keskustelua vain mun mieheni kanssa.

Miehen mielestä hänen käytös on ihan ok.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä AP.

Mies sanoi pyytäneensä naista kaverikseen, koska face oli ehdottanut kyseistä henkilöä. Lisäksi mies tuumi, että henkilö on inspiroiva, koska käy esim. mustikassa. Hän voisi saada naista seuraamalla ideoita, joita minä ja hän voisimme tehdä yhdessä.

Nyt mies on vähätellyt sitä miten vähän harrastan (tarkoittaa hänen mielenkiinnon kohteitaan).

Kävin katsomassa naisen kuvia. No onhan siellä harrasteita, mutta myös paljon bikinikuvia. Luulen miehen katsovan niitä, jotta voi ”inspiroitua”. Ärsyttää.

Vierailija
22/59 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkää nyt joku tuo termi mikropettäminen? Kiellettyä ajattelua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä silmällä. Jotain on tekeillä.

Mitään ei välttämättä ole tekeillä vaikka ap:n mies olisikin ihastunut. Harvemmin se on molemminpuolista.

Vierailija
24/59 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen naisen vaisto usein on oikeassa. Mun exällä oli harrastuksessa myös naispuolinen henkilö josta se aina puhui ja sitten kiisti puhuvansa kun mainitsin asiasta. En ollut edes mustasukkainen, mutta tiesin, että se on siitä kiinnostunut. Antoi sille lempinimenkin tyyliin "treenimimmi".

Mä sille koitin sanoa, että jos se sille siellä flirttaa ja pyytää treenipariksi, niin voi olla varma, että jossain vaiheessa toinen heistä kiinnostuu. Ärsytti kun kiisti kaiken ja väitti, että ei ole mitään.

Sitten puolen vuoden päästä tunnusti, että no oli se mimmi pyytänyt häntä ulos treenien jälkeen. Kysyin, että no tiesikö se että mies seurustelee niin sanoi, että ei ollut tullut puheeksi. Sit yhtäkkiä olikin sen mimmin syytä kaikki, että nainen oli vaan käsittänyt väärin hänen ystävällisyytensä.

Kyseistä suharia itse deittaileena ja sen touhuja nähneenä tiedän tasan tarkkaan, että hän jätti tarkoituksella mainitsematta seurustelevansa mun kanssa, että sai jatkaa flirttailua. Kun ei vaan kerro että on suhteessa, flirtti on viatonta. Ei kukaan täyspäinen muija pyydä kahville varattua miestä joka puhuu tyttöystävästään, vaan suurin osa naisista kuitenkin kunnioittaa suhdetta. Ne ketkä on munan perässä ei pyytele kahville vaan flirttaa tosi avoimesti.

Exän suhteen mulla oli koko ajan tuntosarvet pystyssä, jutteli niin avoimen iloisesti kaikille naisille ja jatkuvasti kertoi, miten häntä kukakin milloin iski. Oli niin epävarma itsestään että paikkasi sitä flirttailemalla kaikille ja testaili markkina-arvoaan. Pelasi myös Tinderiä salaa, koska halusi testata, millaisia naisia voi saada.

Tosi raskas kaveri oli, mikään ei ole niin ärsyttävää kun miehen huono itsetunto jota se paikkaa muiden naisten huomiolla.

Toi huono itsetunto on niin totta ja sitten jatkuva pelin pitäminen vastakkaisen sukupuolen kanssa. Se on just tota. Koko ajan täytyy huomiota hakea. Mulla oli tuollainen naisystävä joskus.

Se tarina loppui siihen kun ei pelkästään jättänyt kertomatta työpaikkaihastykselleen, että seurustelee, vaan kävi myös tapaamassa tätä jossain ravintolassa ihan vapaa-ajalla, täysin työhön liittymättömissä kuvioissa.

Ensin se oli muka työasiaa, mihin ei muka yhtään huvittanut osallistua, eikä olis millään jaksanut mennä. Tämä tarina siis minulle. Sitten, kun selvisi, ettei näin ollutkaan, vaan kaksin olivat treffeillä, niin se olikin ollut vaan kohteliaisuutta, kun toinen oli flirttaillut jo kuulemma pidempään.

Enempää en jäänyt kuuntelemaan. Hyi hitto mitä lieroilua!

Vierailija
25/59 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos naisella on miespuolisia kavereita ja heille aina välillä huvikseen flirttaillaan, se on ok, mutta kun mies lisää facebookiin naisen kaveriksi ja välillä tykkää joistakin kuvista on heti pettäjäsika

Näinhän naisilla menee.

Vierailija
26/59 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä AP.

Mies sanoi pyytäneensä naista kaverikseen, koska face oli ehdottanut kyseistä henkilöä. Lisäksi mies tuumi, että henkilö on inspiroiva, koska käy esim. mustikassa. Hän voisi saada naista seuraamalla ideoita, joita minä ja hän voisimme tehdä yhdessä.

Nyt mies on vähätellyt sitä miten vähän harrastan (tarkoittaa hänen mielenkiinnon kohteitaan).

Kävin katsomassa naisen kuvia. No onhan siellä harrasteita, mutta myös paljon bikinikuvia. Luulen miehen katsovan niitä, jotta voi ”inspiroitua”. Ärsyttää.

Siitä vähättelystä se lopullinen alamäki usein alkaa, se on vahva merkki miten homma tulee päättymään. Itseänikin vähäteltiin ja mies hermostui ja raivostui jos kysyin jotain tiettyyn naiseen viittaavaa.Enkä koskaan saanut vastausta, mutta johtopäätelmän kyllä hänen käytöksestään..

Vierailija
27/59 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, ketju muuntui täydelliseksi miesvihaketjuksi!!!!!!! Olen ihan märkänä täällä!

Onneksi nämä kertomukset vain yhdestä miehestä yltyvät aina ihan täysimittaiseksi miesvihaksi!!! Uuuh!!!!

Vierailija
28/59 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/59 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikropettäminen lipsahtaa helposti makropettämiseksi ja siinä sitä sitten ollaan.

Suhteessa on hyvä sopia tarkat rajat mikropettämisen suhteen, esim. ei saa yksin jutella eri sukupuolta oleville, fb-kaverit saa olla vain omaa sukupuolta ja harrastuksissa saa olla vaan oman sukupuolen edustajia.

Homoseksuaalien kohdalla tietty päinvastoin.

Bi-seksuaalien puolisoiden kannattaa pysytellä puolisonsa välittömässä läheisyydessä koko ajan, koska niihin ei mitkään säännöt päde.

Vierailija
30/59 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä koko mikropettäminen kuulostaa jonkun sairaaloisen mustasukkaisen himouskovaisen keksimältä jutulta. Että toinen omistaa toisen ajatuksetkin ja haluaa kontrolloida niitä.

Vierailija
31/59 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen naisen vaisto usein on oikeassa. Mun exällä oli harrastuksessa myös naispuolinen henkilö josta se aina puhui ja sitten kiisti puhuvansa kun mainitsin asiasta. En ollut edes mustasukkainen, mutta tiesin, että se on siitä kiinnostunut. Antoi sille lempinimenkin tyyliin "treenimimmi".

Mä sille koitin sanoa, että jos se sille siellä flirttaa ja pyytää treenipariksi, niin voi olla varma, että jossain vaiheessa toinen heistä kiinnostuu. Ärsytti kun kiisti kaiken ja väitti, että ei ole mitään.

Sitten puolen vuoden päästä tunnusti, että no oli se mimmi pyytänyt häntä ulos treenien jälkeen. Kysyin, että no tiesikö se että mies seurustelee niin sanoi, että ei ollut tullut puheeksi. Sit yhtäkkiä olikin sen mimmin syytä kaikki, että nainen oli vaan käsittänyt väärin hänen ystävällisyytensä.

Kyseistä suharia itse deittaileena ja sen touhuja nähneenä tiedän tasan tarkkaan, että hän jätti tarkoituksella mainitsematta seurustelevansa mun kanssa, että sai jatkaa flirttailua. Kun ei vaan kerro että on suhteessa, flirtti on viatonta. Ei kukaan täyspäinen muija pyydä kahville varattua miestä joka puhuu tyttöystävästään, vaan suurin osa naisista kuitenkin kunnioittaa suhdetta. Ne ketkä on munan perässä ei pyytele kahville vaan flirttaa tosi avoimesti.

Exän suhteen mulla oli koko ajan tuntosarvet pystyssä, jutteli niin avoimen iloisesti kaikille naisille ja jatkuvasti kertoi, miten häntä kukakin milloin iski. Oli niin epävarma itsestään että paikkasi sitä flirttailemalla kaikille ja testaili markkina-arvoaan. Pelasi myös Tinderiä salaa, koska halusi testata, millaisia naisia voi saada.

Tosi raskas kaveri oli, mikään ei ole niin ärsyttävää kun miehen huono itsetunto jota se paikkaa muiden naisten huomiolla.

Toi huono itsetunto on niin totta ja sitten jatkuva pelin pitäminen vastakkaisen sukupuolen kanssa. Se on just tota. Koko ajan täytyy huomiota hakea. Mulla oli tuollainen naisystävä joskus.

Se tarina loppui siihen kun ei pelkästään jättänyt kertomatta työpaikkaihastykselleen, että seurustelee, vaan kävi myös tapaamassa tätä jossain ravintolassa ihan vapaa-ajalla, täysin työhön liittymättömissä kuvioissa.

Ensin se oli muka työasiaa, mihin ei muka yhtään huvittanut osallistua, eikä olis millään jaksanut mennä. Tämä tarina siis minulle. Sitten, kun selvisi, ettei näin ollutkaan, vaan kaksin olivat treffeillä, niin se olikin ollut vaan kohteliaisuutta, kun toinen oli flirttaillut jo kuulemma pidempään.

Enempää en jäänyt kuuntelemaan. Hyi hitto mitä lieroilua!

Mieheni ei koskaan anna mitään palautetta ulkonäöstäni. Käyn silloin tällöin testaamassa vieläkö olen kiinnostava miesten mielestä. En koskaan tee mitään, kokeilen vain saisinko jonkun. Olen kertonut tämän miehellekkin, sanoin kyllä suoraan että teen tätä siksi että tarvitsen palautetta ulkonäöstäni eikä häneltä sitä saa, ei vaikuta häntä vaivaavan. Itsetuntoni on häilyvä ja tästä saa mukavaa buustausta aina hetkeksi. Yleensä oma mies hyötyy siitä että tunnen itseni haluttavaksi. 

Vierailija
32/59 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ei haittaa, että mua loukkaa se, että hän on naisen kanssa facekaveri. Hänellä on oikeus seurata naista. Ei poista, vaikka pyytäisin. Suuttuisi vain ja haukkuisi mua. Minussa on kuulema vikaa. Olen hänen mielestään vain mustasukkainen.

Mutta mielestäni olen sitä ihan syystä. Tämä kaikki lähti liikkeelle, kun huomasin, että mies on facekaveri naisen kanssa. Syyksi hän tosiaan kertoi, että face oli ehdottanut naista kaveriksi ja miehestä nainen on inspiroiva, koska on ollut mustikassa.

Sen jälkeen mies vähätteli mua, koska en harrasta luonnossa liikkumista. Meillä on vain yksi yhteinen harrastus ja se harmittaa häntä.

Myöhemmin pyysin näyttämään ryhmäkeskustelun, mihin he kuuluvat. Sieltä sitten huomasin, että nainen oli kertonut saunasta ja yöpymismahdollisuudesta eräässä paikassa. Siihen ainoa vastaaja oli mun mies.

Argh.

Alkuunsa mies ei olisi halunnut näyttää viestin loppua. Hän sanoi, että heidän harrasteryhmän keskustelussa voi olla jotakin salaista. Väitti, että oli unohtanut, että olivat puhuneet sellaisesta. Aikaa tästä on nyt muutama viikko.

Luulen, että mies olisi mennyt saunaan ja yöpymään, jos en olisi nähnyt viestiä. Enkä usko hetkeäkään, että hän on unohtanut saunomis-yöpymiskeskustelun.

Tämän viestittelyn jälkeen mies pyysi naista facekaverikseen.

Mies suuttui, kun epäilin, että hän olisi mennyt saunaan ja yöpymään. Sanoi, että halusi olla vain kohtelias!!!

Minun vaisto sanoo, että mies on ihastunut.

Vierailija
33/59 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miestä ei haittaa, että mua loukkaa se, että hän on naisen kanssa facekaveri. Hänellä on oikeus seurata naista. Ei poista, vaikka pyytäisin. Suuttuisi vain ja haukkuisi mua. Minussa on kuulema vikaa. Olen hänen mielestään vain mustasukkainen.

Mutta mielestäni olen sitä ihan syystä. Tämä kaikki lähti liikkeelle, kun huomasin, että mies on facekaveri naisen kanssa. Syyksi hän tosiaan kertoi, että face oli ehdottanut naista kaveriksi ja miehestä nainen on inspiroiva, koska on ollut mustikassa.

Sen jälkeen mies vähätteli mua, koska en harrasta luonnossa liikkumista. Meillä on vain yksi yhteinen harrastus ja se harmittaa häntä.

Myöhemmin pyysin näyttämään ryhmäkeskustelun, mihin he kuuluvat. Sieltä sitten huomasin, että nainen oli kertonut saunasta ja yöpymismahdollisuudesta eräässä paikassa. Siihen ainoa vastaaja oli mun mies.

Argh.

Alkuunsa mies ei olisi halunnut näyttää viestin loppua. Hän sanoi, että heidän harrasteryhmän keskustelussa voi olla jotakin salaista. Väitti, että oli unohtanut, että olivat puhuneet sellaisesta. Aikaa tästä on nyt muutama viikko.

Luulen, että mies olisi mennyt saunaan ja yöpymään, jos en olisi nähnyt viestiä. Enkä usko hetkeäkään, että hän on unohtanut saunomis-yöpymiskeskustelun.

Mies suuttui, kun epäilin, että hän olisi mennyt saunaan ja yöpymään. Sanoi, että halusi olla vain kohtelias!!!

Vaikutat kyllä oikeasti aika hiton mustasukkaiselta. Eikö miehelläsi siis ole ketään naispuolisia facekavereita? Muita kuin tämä? Se että ei halua näyttää sinulle kaikkia viestejä voi johtua myös ihan vaan siitä että tietää että kilahdat helposti.

Vierailija
34/59 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä AP. Joku kysyi mitä on mikropettäminen.

Tässä linkkejä:

https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/oletko-uskoton-tajuamatt…

https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/nama-asiat-lasketaan-mik…

Tässä oli aika sairaitakin juttuja. "

Päivällinen jonkun sellaisen kanssa, jota pitää viehättävänä

Miehistä 43 prosenttia pitää pettämisenä

Naisista 62 prosenttia pitää pettämisenä"

Siis syömässä käyminen, jonkun kivan näköisen ihmisen kanssa. Onhan näitä nyt kavereissakin ja työkavereissa.

Vierailija
35/59 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Argh.

Vaikutat kyllä oikeasti aika hiton mustasukkaiselta. Eikö miehelläsi siis ole ketään naispuolisia facekavereita? Muita kuin tämä? Se että ei halua näyttää sinulle kaikkia viestejä voi johtua myös ihan vaan siitä että tietää että kilahdat helposti.

Musta ap ei ole hiton mustasukkainen. Itseäni häiritsis jos mun mies pitäis jotakin toista naista inspiroivana ja joka on ehdotellut saunomista ja yöpymistä rajatulla porukalla.

Ap:n miehen käytös kielii siitä, että jotakin on tapahtumassa ellei jo ole.

Vierailija
36/59 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Argh.

Musta ap ei ole hiton mustasukkainen. Itseäni häiritsis jos mun mies pitäis jotakin toista naista inspiroivana ja joka on ehdotellut saunomista ja yöpymistä rajatulla porukalla.

Ap:n miehen käytös kielii siitä, että jotakin on tapahtumassa ellei jo ole.

No mä olin joskus mukana sukellusporukassa ja kyllä siellä naiset saattoi ehdottaa saunomista siinä kuin miehetkin ja osa porukasta saunoi sekaporukalla. Ja yövyttiin kyllä usein myös jossain majakkasaarilla. Vähän riippuu mikä se harrastus on.

Vierailija
37/59 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miehenä tommosta touhua liian paljon ja usein sivusta seuranneena olen sitä mieltä, että on täysin selvä juttu, että sun mies on vähintään ihastunut. Ei tossa ole kyse siitä, että haluaa vain olla frendi. Mun mielestä kurjinta se, että kaiken lisäksi valehtelee sulle keksimällä ihan naurettavia tekosyitä. Tsemppiä sulle joka tapauksessa.

Vierailija
38/59 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä AP. Joku kysyi mitä on mikropettäminen.

Tässä linkkejä:

https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/oletko-uskoton-tajuamatt…

https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/nama-asiat-lasketaan-mik…

Tässä oli aika sairaitakin juttuja. "

Päivällinen jonkun sellaisen kanssa, jota pitää viehättävänä

Miehistä 43 prosenttia pitää pettämisenä

Naisista 62 prosenttia pitää pettämisenä"

Siis syömässä käyminen, jonkun kivan näköisen ihmisen kanssa. Onhan näitä nyt kavereissakin ja työkavereissa.

On on. Viehättäviä ihmisiä on paljon. Ja syömässä voi käydä. Mutta entä kun käydään puolittain salaa (ei tarkoituksella kerrota kenen kanssa mennään ja että mennään kahden kesken) ja tyyppi on joku jonka kanssa on flirttailu ja viestitelty jo aiemmin. Ei ole enää mikropettämistä, vaan ihan oikeaa.

Vierailija
39/59 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miehenä tommosta touhua liian paljon ja usein sivusta seuranneena olen sitä mieltä, että on täysin selvä juttu, että sun mies on vähintään ihastunut. Ei tossa ole kyse siitä, että haluaa vain olla frendi. Mun mielestä kurjinta se, että kaiken lisäksi valehtelee sulle keksimällä ihan naurettavia tekosyitä. Tsemppiä sulle joka tapauksessa.

Kiitos. Tämä.

Vierailija
40/59 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Argh.

Höpöhöpö vaikuta vaan fiksulta. Turpaansa en pettäjiltä ja valehtelijoilta kannata ottaa kertaakaan. Ja miksi katsella paskaa käytöstä kun rehellisiä, rakastavia ja kunnollisuakin ihmisiä on tarjolla? Hetkeäkään ei pidä tuollaisiin sekasikiöihin tuhlata aikaansa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän