Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieraat lapset sörkkivät ostoksia

Vierailija
23.07.2018 |

Kävin tänään kaupassa ja ärsyynnyin taas lapsiin, jotka kiipeilevät siinä pakkaustasolla. Pakkasin tavaroita päätyssä, kun mies laittoi kärrystä lapsen kanssa loppuja ostoksia hihnalle. Siihen viereen kiipesi seuraavan asiakkaan lapsi, tiivistin hiukan, että mahtui siihen, vaikkei siihen mielestäni tarvitsisi kiivetä lainkaan.

Meillä oli aika paljon ostoksia, joten meni jonkin aikaa, ennenkuin seuraava asiakas pääsi laittamaan omia ostoksiaan hihnalle ja lapsi alkoi ilmeisesti kyllästymään. Yhtäkkiä otti käteensä sinappi tuubin minun puoleltani sitä "laaria" ja sanoi, että heille ostetaan toista merkkiä, miksi ostettiin tätä. Otin tuubin takaisin ja sanoin, että ei ole soveliasta koskea muiden ihmisten ostoksiin ja ostettiin siksi että meillä käytetään sitä ja jatkoin pakkaamista. Lapsi kuitenkin otti minun puoleltani myös kurkun käteensä ja kommentoi sitä jotenkin, en muistaa enää miten kun ärsyynnyin jo aika paljon tästä. Otin kurkun takaisin ja sanoin tiukasti, että muiden ostoksiin ei saa koskea, pitää pysyä omalla puolellaan.

Lapsi katsoi minua silmät pyöreinä hetken ja sitten kysyvästi maksamassa olevaa äitiään. Kun hänen äitinsä tuli pakkaamaan ostoksia, lapsi sanoi "Äiti, toi täti otti mun kädestä tavaroita ja sanoi ettei niihin saa koskea". Äiti sanoi tähän, että ei saisi ottaa tavaroita toisen kädestä, ilmeisesti kohdisti sen lapselleen niin, että minä olisin tehnyt tilanteessa väärin. Sanoin äidille, että muiden ostoksiin ei muiden kuulu koskea, kannattaa opettaa lapselle käytöstapoja ja jatkoin matkaani.

Miten joku voi kasvattaa lapsiaan noin, ihan oikeasti?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ujot ja kohteliaat lapset on ihania. Sit on nuo ekstrovertti kauhukakarat, joita ei ole edes pyritty kasvattamaan kunnolla.

Vierailija
2/12 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1: No oli hän hiukan sen näköinen, lapsikin oli aika epäsiistin oloinen, kyllä kävi hiukan sääliksikin lasta.

3: Minusta lapset ovat ihania, kun on opetettu käytöstavat. Ei haittaa, vaikka joskus meteliäkin pitävät, kunhan osaavat käyttäytyä. Lasta tässä tapauksessa kävi sääliksi, kun ärsytys oli laskenut. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinsä varmaan ihan yhtä huonokäytöksinen...

Vierailija
4/12 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin raivostunut tuossa tilanteessa.

Vierailija
5/12 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄrkyttävää välinpitämättömyyttä äidiltä!

Vierailija
6/12 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä siitä jos joku sorkkii tavaroitani koska luo juurikin noloja tilanteita, mutta en mie nyt vihaisi sitä lasta ja todennäköisesti pyytäisin sen kurkun takaisin ja selittäisin että ei ole kohteliasta koskea muiden tavaroihin. Moni lapsi varmasti ymmärtää, tietty riippuu iästäkin.

Vierailija
7/12 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut sille ipanalle, että oletpa sinä huonosti kasvatettu lapsi.

Vierailija
8/12 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihomatokäsillään rämpivät toisten maksettuja ostoksia. Kaupat voisi kieltää lasten kenkineen nousun päätyyn, kun vanhemmat ei tätä asiaa älyä.

Vierailija
9/12 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa kiukkuinen, ota rennosti välillä. :D

Vierailija
10/12 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo

O/5

Vierailija
11/12 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää eilen ehtinyt kommentoimaan, kun palsta sulkeutui.

Enhän minä nyt sitä lasta vihaa, ei se hänen syynsä ollut. Ärsyynnyin tuollaisesta huonosta käytöksestä. Olisi tehnyt mieli sanoa lapselle suoraan, mutta vanhempansa se syypää tuohon on, turha lasta siitä on syyllistää, tulee varmasti kokemaan vielä paljon vaikeuksia elämässään kun ei ole kasvatettu kunnolla.

Olen siitä samaa mieltä, että kaupat voisivat kieltää tuon pakkaustasolle kiipeämisen, minusta siihen ei tarvi kiivetä, varsinkin kun joskus siihen kiipeää kaksikin lasta viereen tai vieden koko pakkaustason. Itsekin muistan, kun sain aina kiivetä siihen ja äitini taisi yleensä jopa minut siihen nostaa, mutta minusta se ei ole soveliasta ja äitini on tehnyt väärin. Ovathan kaupat silti jo useissa paikoissa kieltäneet lapsen istumisen siellä kärryssä, mutta silti sitä näkee paljon kaupoissa, eikä kukaan siihe puutu kun ei ole aikaa. 

Ap

Vierailija
12/12 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi tullut miekeenkään päästää omaa lasta kiipeämään siihen.