Millä te saatte perheelle rajat?
Meillä tilanne jossa ne ei vaan pysy millään. Ylitseni yritetään kävellä koko ajan. Jos sanon, että ei kiitos, ei sovi, alkaa välitön yhteydenpito lapsille ja jopa sovitaan heidän kanssaan sitten, jos ja kun minä olen jo sanonut ei.
Koko kesä tätä samaa väännetty ja taas tänään selvisi, että teiniä oli alettu ruinata tunti sen jälkeen, kun minä olin jo sanonut ihan selkeästi, että yhteydenpitoa on ihan liikaa.
Onko ainoa keino häivyttää koko ihminen, kun ei tää pysy missään rajoissa enää?
Kommentit (14)
Minä olen oppinut ennakoimaan. Eli sanon teinille jo etukäteen, mitä hänen pitää tehdä tai sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen oppinut ennakoimaan. Eli sanon teinille jo etukäteen, mitä hänen pitää tehdä tai sanoa.
No enemmänkin ärsyttää se, etät tällaisia käsittämättömiä manööverejä tarvitaan. Miksei se riitä että minä sanon ei ja vieläpä perustelen. Kymmeniä kertoja itse asiassa.
Aina silti lähdetään vääntämään sieltä lasten kautta sitä omaa agendaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enemmänkin ärsyttää se, etät tällaisia käsittämättömiä manööverejä tarvitaan. Miksei se riitä että minä sanon ei ja vieläpä perustelen. Kymmeniä kertoja itse asiassa.
Aina silti lähdetään vääntämään sieltä lasten kautta sitä omaa agendaa.
Toki ärsyttää. Kun olet jatkuvasti johdonmukainen, niin kyllä sen pitäisi hieman helpottaa. Hieman.
Sinäkö niitä rajoja kuvittelet asettelevasi ??
Sinun pitää mennä miehesi asettamien rajojen mukaan !
Eipä ihme että kaikki menee teillä päin helvettiä, kun nainen kuvittelee olevansa joku perheenpää.
HUH !
Vierailija kirjoitti:
Eipä ihme että kaikki menee teillä päin helvettiä, kun nainen kuvittelee olevansa joku perheenpää.HUH !
Jos mies ne asettaisi, koko ihmienn ei olisi kuvioissa ollenkaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ihme että kaikki menee teillä päin helvettiä, kun nainen kuvittelee olevansa joku perheenpää.HUH !
Jos mies ne asettaisi, koko ihmienn ei olisi kuvioissa ollenkaan.
Ap
Aa, tämä oli kompa. Eli asettamalla rajat sinulle saadaan rajat tälle x:lle? Menikö oikein?
Vierailija kirjoitti:
Ja lapsiko ne rajat muka määrää? Kun lapselta aletaan kinuamaan siinä vaiheessa, kun perheenäiti on jo sanonut ei.
Et vaan mene etkä tee. Puhelimeen voi välillä laittaa eston. Jos yrittää sopia teinin kanssa et silti mene etkä tee. Harmittavan rankkaa mutta rajat vaan pitää laittaa.
Miksi haluat kieltää teiniltä ja lapsilta kaiken kivan? Siksikö, että et voi itse sitä kivaa järjestää,ja nyt olet kateellinen sille, joka voisi tehdä lastesi kesästä mukavan ja elämisen arvoisen.
Vierailija kirjoitti:
Sorry mutta Suomessa nainen on perheenpää, pidit sinä siitä tai et. Toki sulla ei ole naista tai perhettä jota määräillä joten voit vaan määräillä itseäsi.
AP: silleen saa rajat ei-toivotuille ihmisille että sanoo ihan suoraan mitä on asiasta mieltä, ei kuuntele vastaväitteitä ja vaihtaa muksujen numerot uusiin ja luovutuskieltoon. Rajattomalle mummolle voit laittaa viestillä tiedon ettet halua kuulla hänestä pihahdustakaan puoleen vuoteen ja tarvittaessa teet poliisille ilmoituksen vainoamisesta jos viesti ei mene perille.
Se että rajaton hlö on lähisukua ei ole mikään lieventävä seikka eikä sille pidä antaa yhtään metriä lisää liekaa tai ymmärrystä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat kieltää teiniltä ja lapsilta kaiken kivan? Siksikö, että et voi itse sitä kivaa järjestää,ja nyt olet kateellinen sille, joka voisi tehdä lastesi kesästä mukavan ja elämisen arvoisen.
Kun ei me voida elää niin, että mummo pyörittää koko huushollia etänä? Eikä teini todellakan halua sinne pieneen kuumaan asuntoon leipomaan joka päivä. Hän haluaa mennä kaverien kanssa. Ja tätä on selitetty nyt koko kesä jo. Että teinille kaverit on tärkeitä ja niin kuuluu olla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry mutta Suomessa nainen on perheenpää, pidit sinä siitä tai et. Toki sulla ei ole naista tai perhettä jota määräillä joten voit vaan määräillä itseäsi.
AP: silleen saa rajat ei-toivotuille ihmisille että sanoo ihan suoraan mitä on asiasta mieltä, ei kuuntele vastaväitteitä ja vaihtaa muksujen numerot uusiin ja luovutuskieltoon. Rajattomalle mummolle voit laittaa viestillä tiedon ettet halua kuulla hänestä pihahdustakaan puoleen vuoteen ja tarvittaessa teet poliisille ilmoituksen vainoamisesta jos viesti ei mene perille.
Se että rajaton hlö on lähisukua ei ole mikään lieventävä seikka eikä sille pidä antaa yhtään metriä lisää liekaa tai ymmärrystä.
Olen jo sanonut. Kaiken ihan suoraan. Ja tunti sen jälkeen alkoi taas tää teinille viestittely. Selvisi tänään.
Nyt harkitsen jo tosiaan kokonaan täydellisen etäisyyden ottoa vähäksi aikaa.
Ap
Hä? En ymmärtänyt tästä yhtään mitään?