Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaakohan opiskella ennemmin sosionomiksi vai sairaanhoitajaksi?

Vierailija
23.07.2018 |

Jos siis ylipäänsä kouluun haussa pääsisi. Kumpi on kannattavampi? Toivon myös perusteluja. Entä fysioterapeutti? Siitäkin voi heittää kommentteja, plussia ja miinuksia.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyssari

Vierailija
2/19 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistymisen ja monipuolisuuden lautta tietty sh ylivoimaisesti. Ja vuorotyön ansiosta sh:lla parhain palkkakin näistä. Tai siis mahdollisuus saada hyvää palkkaa jos haluaa.

Muutoin ehkä itse valitsisin hmm..fyssarin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosionomina palkka huomattavasti parempi

Vierailija
4/19 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sosionomina palkka huomattavasti parempi

Häh, mitenniin?? Paljon sosionomi saa palkkaa päivätyössä?

Vierailija
5/19 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sosionomina liukuva toimistotyöaika koulutusta vastaavassa mielenkiintoisessa tehtävässä on peruspalkka vähän alle 2700€.

Vierailija
6/19 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajalla parempi palkka kuin sosionomilla.

Vierailija
7/19 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ehdottomasti!

Vierailija
8/19 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpaakaan. Kökköhommia molemmat.

Vierailija
9/19 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sosionomina liukuva toimistotyöaika koulutusta vastaavassa mielenkiintoisessa tehtävässä on peruspalkka vähän alle 2700€.

Suositteletko sosionomin ammattia?

Vierailija
10/19 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kummaksikaan. Molemmissa  matalapalkkatöitä epämiellyttävissä työskentelyolosuhteissa.

Vierailija
11/19 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosionomi ei koulutuksensa puolesta sovi varhaiskasvatukseen

Vierailija
12/19 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suosittelen, vaikka julkisella puolella palkat jäävätkin yleensä alle kolmeen tonniin. Työvaihtoehtoja on loputtomasti monien eri kohderyhmien kanssa. Itse ehdottomasti halusin säännöllisen päivätyön ja nautin siitä. Opintoja voi jatkaa sosiaalityön maisteriksi suht vaivattomasti jos joskus siitä innostuu.

Vierailija
13/19 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lto1989 kirjoitti:

sosionomi ei koulutuksensa puolesta sovi varhaiskasvatukseen

Sopii, mutta jostain kumman syystä se ei yo-pohjaisille lto:ille käy!

Ala sairaanhoitajaksi, jos et pelkää verta, vanhuksia etkä vuorotyötä.

Vierailija
14/19 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomi ei ole ammatti, vaan tutkintonimike. Sairaanhoitajan työnkuva on sen sijaan selvä ja nimike lakisuojattu, vaikka ei olekaan pakko tehdä sairaanhoitajan töitä.

Jos vuorovaikutuspohjainen työ kiinnostaa paljon ja ihmisten fyysinen terveys suht vähän, niin sosionomi on parempi vaihtoehto. Sairaanhoitajakoulutuksen läpäiseminen vaatii myös kädentaitoja.

Kunnianhimoiselle ihmiselle kumpikaan noista tutkinnoista tuskin on se, mihin opiskelut lopullisesti päättyy, vaan siitä matka jatkuu erikoistumisiin, yliopisto-opintoihin ynnä muualle, mutta se tutkinto on siinä pohjana.

Fysioterapeutin ammatissa korostuvat fyysinen läheisyys ja hahmottamiskyky, vaikka ei oltaisikaan tekemisissä haavojen, eritteiden ym.sellaisen kanssa kuten hoitaja voi olla.

Fysioterapeutti on enemmän itsenäinen asiantuntija kuin sairaanhoitaja, joka omalla vastaanotolla tekee lääkärin diagnoosia vahvistavia tai vahvistamattomia diagnostisiakin arvioita, vaikka lääkäri on se, joka päättää meneekö asiakas fysioterapeutille vai ei kunnallisella puolella eikä FT voi tehdä lääketieteellistä diagnoosia. Joitakin voi kiehtoa fysioterapeutin terveysalapuolella fysioterapeutin itsenäisyys ja täsmäasiantuntijuus tuki- ja liikuntaelimistön kuntouttajana. Osa jatkaa esim.eläinfysioterapeuteiksi. Työllisyystilanne on vaihteleva.

Vierailija
15/19 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suosittelen, vaikka julkisella puolella palkat jäävätkin yleensä alle kolmeen tonniin. Työvaihtoehtoja on loputtomasti monien eri kohderyhmien kanssa. Itse ehdottomasti halusin säännöllisen päivätyön ja nautin siitä. Opintoja voi jatkaa sosiaalityön maisteriksi suht vaivattomasti jos joskus siitä innostuu.

AMK sosionomin tutkinnosta saa hyvin vähän hyväksilukuja sosiaalityön maisteritutkintoon. Puhutaan reilusta kymmenestä opintopisteestä, mutta ei esim.kokonaisista perusopinnoista.

Vierailija
16/19 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajana en suosittele omaa alaani, liksa on siedettävä vain jos teet 3-vuorotyötä. Itse teen päivätöitä ja palkka on surkea. Olen lopen kyllästynyt sairaalamaailman hierarkiaan, surkeaan työilmapiiriin, huonoon johtamiseen ja vielä kerran palkkaan. Toivon että olisin sosionomi. Haluaisin itsenäisen työn, jossa saa työskennellä omassa toimistossa ettei tarvitsisi jatkuvasti nähdä työkavereiden naamoja. Sairaanhoitajan koulutuksella aika vähän tällaisia paikkoja.

Vierailija
17/19 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jatkoin sairaanhoitajasta terveydenhoitajaksi enkä voisi olla tyytyväisempi! Haluaisin vielä kätilönkin pätevyyden, mutta saa nähdä. :)

Vierailija
18/19 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajana en suosittele omaa alaani, liksa on siedettävä vain jos teet 3-vuorotyötä. Itse teen päivätöitä ja palkka on surkea. Olen lopen kyllästynyt sairaalamaailman hierarkiaan, surkeaan työilmapiiriin, huonoon johtamiseen ja vielä kerran palkkaan. Toivon että olisin sosionomi. Haluaisin itsenäisen työn, jossa saa työskennellä omassa toimistossa ettei tarvitsisi jatkuvasti nähdä työkavereiden naamoja. Sairaanhoitajan koulutuksella aika vähän tällaisia paikkoja.

Jatka terveydenhoitajaksi! Niistä on kova pula ja silloin saat olla itsenäinen asiantuntija ja oma huone. Hyvin itsenäinen työ.

Vierailija
19/19 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelisin röntgenhoitajaksi. Röntgenissä on varmaan kivaa olla töissä! Oon kuullu rtg- hoitajilta tosi paljon hyvää ammatista. Koneista ja tekniikasta täytyy olla kiinnostunut. Ei oikeastaan ole kovin hoidollista hommaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän