Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voidaanko minut "pakottaa" osallistumaan kustannuksiin?

Vierailija
23.07.2018 |

Ihan kamalaa miettiä tällaista, mutta isäni on vakavasti sairas. Isä on ollut vuosia naimisissa eikä puoliso ole äitini. Puolisollaan on kaksi tytärtä, ja isäni on tavallaan häivyttänyt minut elämästään vuosien saatossa. Lopullisesti välit katkesivat kaksi vuotta sitten, kun meillä oli iso riita (minä vastaan isä ja vaimonsa).

Nyt sain viestin, että isä on sairaalassa. En aio mennä katsomaan, enkä usko että olen tervetullut hautajaisiinkaan jos vaimonsa ne järjestää. Niin kuin järjestääkin. Viikonloppuna sattumalta törmäsin sitten "siskopuoleni" mieheen, joka kommentoi jotakin kustannuksista johon minun pitää varautua. Tämä tilanne on ihan kamala :( Voivatko he lähettää sairaalalaskut minulle? Tai hautajaislaskun? Miten minä niistä selviäisin, en mitenkään.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei  sun tarvitse osallistua mihinkään, voit tyynesti ilmoittaa ettet ota mahdollista perintöä  vastaan. Pesä voidaan aina hakea konkurssiin jos varat eivät riitä velkoihin.

Vierailija
2/15 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinpesä maksaa hautajaiset kuluineen ja sairaalalaskut sekä muutkin isäsi laskut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei  sun tarvitse osallistua mihinkään, voit tyynesti ilmoittaa ettet ota mahdollista perintöä  vastaan. Pesä voidaan aina hakea konkurssiin jos varat eivät riitä velkoihin.

Mitään perintöä ei ole tulossa, sen tiedän. Jotain minun valokuviani on isän varastossa, mutta niiden perään on turha enää haikailla. Ap

Vierailija
4/15 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voida "pakottaa" eikä pakottaa. Eikä kannata kieltäytyä perinnöstä ennen kuin tietää, mistä on kyse. Hautajaiskulut jne. maksaa kuolinpesä eli ne maksetaan vainajan omaisuudella, ei perillisten. Ja jos hautajaiskulut ylittävät omaisuuden arvon, maksaa se kulujen aiheuttaja (esim.äitipuoli) itse loput.

Vierailija
5/15 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kamalaa miettiä tällaista, mutta isäni on vakavasti sairas. Isä on ollut vuosia naimisissa eikä puoliso ole äitini. Puolisollaan on kaksi tytärtä, ja isäni on tavallaan häivyttänyt minut elämästään vuosien saatossa. Lopullisesti välit katkesivat kaksi vuotta sitten, kun meillä oli iso riita (minä vastaan isä ja vaimonsa).

Nyt sain viestin, että isä on sairaalassa. En aio mennä katsomaan, enkä usko että olen tervetullut hautajaisiinkaan jos vaimonsa ne järjestää. Niin kuin järjestääkin. Viikonloppuna sattumalta törmäsin sitten "siskopuoleni" mieheen, joka kommentoi jotakin kustannuksista johon minun pitää varautua. Tämä tilanne on ihan kamala :( Voivatko he lähettää sairaalalaskut minulle? Tai hautajaislaskun? Miten minä niistä selviäisin, en mitenkään.

Ei tarvi. Minäkin sain tiedon kuolevasta isästä joka hylkäsi minut kun olin 6kk vanha. Aikuisena yritin ottaa kontaktia, mutta eipä sitä kiiinnostanut. Sit sen pari muuta kakaraa otti yhteyttä jne. Sanoin ettei ole mun ongelma senkus teette mitä teette. Ei nimi paperissa isäksi tee.

Vierailija
6/15 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua yritetään käyttää hyväksi.

Sun ei tarvitse maksaa yhtään mitään.

Sanot sen suoraan ja sillä äänellä että tajuavat.

Ilmeisesti perittävää ei ole ja yritetään sua saada maksamaan hautajaiskuluja.

Vierailija
7/15 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöstä kieltäytymisellä ja hautajais- ja sairaalakuluilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Joten en ymmärrä mitä se tähän keskusteluun liittyy.

Kuolinpesä maksaa. Ja ellei ole varoja, sossu sitten. Älä suostu mihinkään!

Vierailija
8/15 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolinpesä maksaa hautajaiset kuluineen ja sairaalalaskut sekä muutkin isäsi laskut.

Kyllä ne hautajaiset on pakko maksaa jos perittävää ei ole.

Muut laskut varmaan meneekin niin ettei niitä kukaan maksa.

Kyllä yritystä aina löytyy kun rahaa pitää saada.

Miehelleni lähetettiin verotoimistosta isänsä verovelasta lasku.

Ei maksettu.

Selvitin asian niin kirjeitä ei enää tullut.

Mieheni asunut lastenkodissa että se siitä isästä.

Vierailija
9/15 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinnöstä kieltäytymisellä ja hautajais- ja sairaalakuluilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Joten en ymmärrä mitä se tähän keskusteluun liittyy.

Kuolinpesä maksaa. Ja ellei ole varoja, sossu sitten. Älä suostu mihinkään!

Kyllä taitaa vaino maksaa ja siksi ap nyt kiinnostaa.

Vierailija
10/15 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunkirjoitus on kuitenkin tehtävä ajallaan, että pesä voidaan tarvittaessa todeta varattomaksi.

Vierailija
11/15 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne hautajaiset on pakko maksaa jos perittävää ei ole.

Muut laskut varmaan meneekin niin ettei niitä kukaan maksa.

Kyllä yritystä aina löytyy kun rahaa pitää saada.

Miehelleni lähetettiin verotoimistosta isänsä verovelasta lasku.

Ei maksettu.

Selvitin asian niin kirjeitä ei enää tullut.

Mieheni asunut lastenkodissa että se siitä isästä.

On hautajaislaskuja ja hautajaislaskuja.. Joku voi järjestää 15 000 € maksavat 200 hlön hautajaiset isoine ruokatarjoiluineen.. Ja joku taas 1000 € maksavat pienet kahvitushautajaiset. Hautajaiset maksetaan kuolinpesän varoista, mutta jos pesä on varaton, niin ei voi järjestää kalliita hautajaisia, koska pesässä ei ole niihin varoja. Jos järjestää silti kalliit, niin laskun maksaa se, joka hautajaiset on tilannut (eli tässä tapauksessa ilmeisesti se isän vaimo). Perillisiltä ei voi vaatia hautajaislaskun maksua, jos perilliset eivät ole olleet osallisena hautajaisten järjestämiseen (eli eivät esim. ole tilanneet ruokia pitopalvelusta tms).

Vierailija
12/15 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse maksaa, sairaalakulut hoidetaan soisiaaltoimistosta mikäli isälläsi ei ole rahaa, hautajaiskulut myös sieltä. Eli ei sinun tarvitse mitään maksaa.

Vierailija
14/15 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät voi. Ota lakimieheen yhteyttä ja haistata niille kusipäille pitkät

Vierailija
15/15 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kylmästi vaan sanot, että kuolinpesästä

maksetaan hautajaiskulut (arkku ym.) ja kahvituksista ja muista juhlakuluista maksaa se, joka tarjoilut on tilannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan