Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku lukenut Poldark -kirjasarjan??

Vierailija
23.07.2018 |

Olen jäänyt ihan koukkuun sarjaan, kirjoista olen lukenut muutaman ensimmäisen, jotka on käännetty suomeksi.

Oisko joku lukenut kaikki kirjat?
Miten tämä Poldarkien tarina päättyy?
Joku vihjasi että Elisabeth menehtyy(?)

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää kirjathan on tavallaan kahdessa osassa, ekat 7 sijoittuu 1700 luvulle,ja nämä kertoo Rossista, Demelzasta jne. Tää televisiosarja kertoo ymmärtääkseni juuri näistä seitsemästä kirjasta.

Loput viisi kirjaa keroo myöhemmästä ajasta, ensimmäisten kirjojen henkilöiden jälkeläisten elämästä.

Millonhan tämä 5. kausi ois sitten tulossa ulos. Eikö nää oo aika nopeella tahilla tullut, tuliskohan tämä viimenenki nyt piakkoin...

Aika lailla vuoden välein on kaudet tainneet tulla että vuoden päästä aikaisintaan varmaan näemme lisää. 

Elisabethin heikkoa oloa on tuotu esiin ja alleviivattu jo jonkun aikaa eli eiköhän tuo kuole pois. 

Vierailija
22/125 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs englantilainen tuttuni kertoi, että tässä uudessa Poldarkissa olisi joku näyttelijä, joka oli jo siinä ensimmäisessä mukana. En vaan muista kuka. Täytyy sen tietysti olla joku niistä vanhimmista näyttelijöistä.

Minun käy sääliksi lääkäri Enysia. Vaikka tavallaan Caroline on aika kiinnostava hahmo, ja omalla tavallaan herttainen, niin silti hän kohtelee kylmästi miestään, joka on ihan lääpällään hemmoteltuun vaimoonsa ja hyväksyy kaiken, mitä tämä tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää kirjathan on tavallaan kahdessa osassa, ekat 7 sijoittuu 1700 luvulle,ja nämä kertoo Rossista, Demelzasta jne. Tää televisiosarja kertoo ymmärtääkseni juuri näistä seitsemästä kirjasta.

Loput viisi kirjaa keroo myöhemmästä ajasta, ensimmäisten kirjojen henkilöiden jälkeläisten elämästä.

Millonhan tämä 5. kausi ois sitten tulossa ulos. Eikö nää oo aika nopeella tahilla tullut, tuliskohan tämä viimenenki nyt piakkoin...

Aika lailla vuoden välein on kaudet tainneet tulla että vuoden päästä aikaisintaan varmaan näemme lisää. 

Elisabethin heikkoa oloa on tuotu esiin ja alleviivattu jo jonkun aikaa eli eiköhän tuo kuole pois. 

Kuka perii omaisuuden ja talo, jos Elisabeth kuolee? George vai pojat?

Vierailija
24/125 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku lääkärihän määräsi hänelle "vahvistavaa juomaa" aiemmissa jaksoissa. Mitähän se oli? Ilmeisesti jotain, jota nykyään pidetään myrkkynä/vahvana huumeena. Viime aikoina Elizabeth ei ole sitä hörppinyt, mutta tavallaan olen odottanut, että näyttävät hänen heikentyvän tuon "lääkkeen" ansiosta.

Vierailija
25/125 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää olen kattonut vasta näitä 4. kauden jaksoja, nii kertokaapa mulle et miten ihmeessä Morwenna pääty tän nilkki-pastorin vaimoksi??

Vierailija
26/125 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ross ehdottanut Elizabethille, että tämän kannattaisi tulla uudestaan raskaaksi ja synnyttää toinen 8-kuinen lapsi.

Ja tämä nähdäkseni toteutuu niin, että Elizabeth pimitti tietoa uudesta raskaudestaan jonkin aikaa. Uskottelee siis, että vasta ihan äsken tuli raskaaksi.

Vierailija
27/125 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs englantilainen tuttuni kertoi, että tässä uudessa Poldarkissa olisi joku näyttelijä, joka oli jo siinä ensimmäisessä mukana. En vaan muista kuka. Täytyy sen tietysti olla joku niistä vanhimmista näyttelijöistä.

Minun käy sääliksi lääkäri Enysia. Vaikka tavallaan Caroline on aika kiinnostava hahmo, ja omalla tavallaan herttainen, niin silti hän kohtelee kylmästi miestään, joka on ihan lääpällään hemmoteltuun vaimoonsa ja hyväksyy kaiken, mitä tämä tekee.

Mä säälin myös Enysiä, yks ihanimpia hahmoja sarjassa.

Sillon kun heidän tyttärensä kuoli, mua ärsytti älyttämästi et Dwightkään ei olis saanu itkeä siinä Carolinen asenteesta päätellen. No onneks Ross oli tukena

Mut mää luulen et Carolineen liittyy vielä joku aika iso kasvutarina, ehkä hän vaan on oppinut niin kylmäksi, vaikka haluasi olla lempeämpi

Vierailija
28/125 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää olen kattonut vasta näitä 4. kauden jaksoja, nii kertokaapa mulle et miten ihmeessä Morwenna pääty tän nilkki-pastorin vaimoksi??

George sen tietysti järjesti. Morwenna yritti parhaansa vitkuttaa asian kanssa, mutta sitten Drake lavastettiin syylliseksi Geoffrey Charlesin (siis Elizabethin pojan) arvokkaan Raamatun varastajaksi. Drakea uhkasi kuolemantuomio. Tuomio luvattiin purkaa, jos Morwenna naisi ällöpapin.

Vierailija
29/125 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka perii omaisuuden ja talo, jos Elisabeth kuolee? George vai pojat?

Kait se Georgelle menee?

Tietääkö muuten muut tästä mahdollisesta Rossin isyydestä, Demelza ym?

Vierailija
30/125 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

George sen tietysti järjesti. Morwenna yritti parhaansa vitkuttaa asian kanssa, mutta sitten Drake lavastettiin syylliseksi Geoffrey Charlesin (siis Elizabethin pojan) arvokkaan Raamatun varastajaksi. Drakea uhkasi kuolemantuomio. Tuomio luvattiin purkaa, jos Morwenna naisi ällöpapin.

Okei!

Voi että mä inhoanki tota Georgea 😬

Vierailija
31/125 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua surettaa, ja vähän ärsyttääkin, että Morwenna on vaipui epätoivoonsa juuri kun asiat voisivat mennä parempaan suuntaan.

Luulin muuten, että Drake ehtii mennä naimisiin ja sitten oltaisiin saatu ahdistua siitä, että hän olisikin voinut päästä yhteen Morwennan kanssa. Mutta ei, katsoja yllätettiin sillä, että nyt Morwenna on muuttunut zombiksi, joka ei enää yritäkään tulla onnelliseksi.

Vierailija
32/125 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelisin, että Demelzalla olisi epäilyksensä. Sitä ei kyllä ole käsitelty (juuri) ollenkaan, vai muistaako joku paremmin?

Aunt Agatha tiesi. Niin, hän se olikin, joka Georgelle asiasta vihjaisi juuri ennen kuolemaansa.

Vierailija
33/125 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agatha oli mahtava tyyppi :). Harmi, että on jo poistunut sarjasta.

32

Vierailija
34/125 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on YouTube pätkä siitä, kun Elizabeth vannoo käsi raamatulla, että George on pojan isä. Suomennusta ei tosin ole. Tuossa hän muuten sanoo lähtevänsä Trenwithistä, mutta jotenkin en silti näe, että hän uhkaa suorastaan avioerolla, tai sitten on vain niin varma, että onnistuu puhumaan miehensä ympäri.

George alkaa itkeä ja pyytää anteeksi epäilyksiään. Aika vahva kohtaus.

Vierailija
35/125 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelisin, että Demelzalla olisi epäilyksensä. Sitä ei kyllä ole käsitelty (juuri) ollenkaan, vai muistaako joku paremmin?

Aunt Agatha tiesi. Niin, hän se olikin, joka Georgelle asiasta vihjaisi juuri ennen kuolemaansa.

Niin kyllähän Demelza tiesi tästä Rossin ja Lizin yöstä, joten eiköhän ole osannut laskea 1+1.

Agatha vihjaili muuten tän suuntaista jo silloin kun Lizin raskaus oli alullaan. Oisko ollut joskus 2. kauden lopulla.

Vierailija
36/125 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on YouTube pätkä siitä, kun Elizabeth vannoo käsi raamatulla, että George on pojan isä. Suomennusta ei tosin ole. Tuossa hän muuten sanoo lähtevänsä Trenwithistä, mutta jotenkin en silti näe, että hän uhkaa suorastaan avioerolla, tai sitten on vain niin varma, että onnistuu puhumaan miehensä ympäri.

George alkaa itkeä ja pyytää anteeksi epäilyksiään. Aika vahva kohtaus.

Hienosti näytelty kyllä tämä kohtaus!

Mut on tuo Elizabeth kyllä myös aika kiero ja kaksnaamanen.

Vierailija
37/125 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä jaksossa tää oli? Miten multa meni ihan ohi?

Vierailija
38/125 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua surettaa, ja vähän ärsyttääkin, että Morwenna on vaipui epätoivoonsa juuri kun asiat voisivat mennä parempaan suuntaan.

Luulin muuten, että Drake ehtii mennä naimisiin ja sitten oltaisiin saatu ahdistua siitä, että hän olisikin voinut päästä yhteen Morwennan kanssa. Mutta ei, katsoja yllätettiin sillä, että nyt Morwenna on muuttunut zombiksi, joka ei enää yritäkään tulla onnelliseksi.

Muaki häirihti tämä! Tosin olisihan se liian yksinkertaneinen juoni jos Morwenna vaikka karkais vaan Draken luokse.

Eihän hän ihan täysissä järissään tunnu olevan, nyt kun on vielä raskaanakin...

Vierailija
39/125 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä jaksossa tää oli? Miten multa meni ihan ohi?

Kolmannen kauden kuudes jakso.

Samalla kun selasin Wikipediaa tuon löytääkseni, sain myös vahvistuksen epäilykselleni, että se lääke, mitä Elizabeth ottaa, on oopium.

Vierailija
40/125 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muaki häirihti tämä! Tosin olisihan se liian yksinkertaneinen juoni jos Morwenna vaikka karkais vaan Draken luokse.

Eihän hän ihan täysissä järissään tunnu olevan, nyt kun on vielä raskaanakin...

Joo, mutta pitääkö jokaisen hahmon tarina olla mahdollisimman vaikea?