Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku lukenut Poldark -kirjasarjan??

Vierailija
23.07.2018 |

Olen jäänyt ihan koukkuun sarjaan, kirjoista olen lukenut muutaman ensimmäisen, jotka on käännetty suomeksi.

Oisko joku lukenut kaikki kirjat?
Miten tämä Poldarkien tarina päättyy?
Joku vihjasi että Elisabeth menehtyy(?)

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon seurannu tätä sarjaa ja just aattelin että vois alkaa lukemaan sarjan, ku kerranki tuntuu että ois kesälomalla aikaa 😄

Vierailija
82/125 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää jatkuvasta kyselen tuosta 3. kaudesta, ku ärsyttää kun en tiedä siit mitään..

Mutta siis oliki Rossilla ja Elizabethillä siinä vielä jotain isompaa sutinaa?

Yhdessä jaksossa oli lyhyt suutelukohtaus kirkossa. Muistelivat siinä menneitä ja ehkä se oli vähän sellainen "viimeinen suudelma". Rossin palvelijanainen (se pyylevä, en muista nimeä) näki tapahtuneen ja vihjasi Demelzalle, joka myöhemmin kimpaantui Rossille tästä. Ross oli tainnut juuri sanoa, ettei aviopuoisoilla tulisi olla salaisuuksia. Demelza siihen, että ai niin kuin sinulla ei ole salaisuutta Elizabethin kanssa. Tai jotain tuollaista.

Tuon tapahtuneen jälkeen Demelza lähti sitten rannalle kuhertelemaan Hugh Armitagen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimmasta jaksosta:

Mua ärsyttää ku Rossin pitää olla niin itsepäinen ja ylpeä et lähtee tollaseen kaksintaisteluun jonku rasittavan öykkärin kanssa :D. No okei joo, siihen aikaan on ollut vähä eri meininki, nykyään tuollanen tuntuu lähinnä lapselliselta uhittelulta ja pelleilyltä.

Se kohtaus jossa Elizabethin esikoinen sano et Valentine näyttää muuten ihan Ross-sedältä ja hirvee räkätys päälle, oli suorastaan koominen :'D Tähän liittyen, tajuskohan Georke nyt että ei olekaan poikansa oikea isä?

Morwennan tilanne on jo vähän överi, vaikka sinänsä tuollanen elinikäinenkin trauma jatkuvasta hyväksikäytöstä on ihan mahdollinen. Villi veikkaus on kuitenkin et Morwenna ja Drake päätyy vielä yhteen.

Vierailija
84/125 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti näytelty kyllä tämä kohtaus!

Mut on tuo Elizabeth kyllä myös aika kiero ja kaksnaamanen.

Niin on. En olisi uskonut, että hän menee ihan noin pitkälle.

Ihmetyttää, miksi Ross on ollut niin ihastunut Elizabethiin. Ei ole kovin mukava ihminen. Toki on varmasti katkeroitunut matkan varrella, mutta jotenkin vaikuttaa, ettei nuorenakaan ollut kaikkein herttaisin luonne.

Mutta eipä ole Ross myöskään mikään ihanneaviomies Demelzalle.

Sarjassa parasta on hahmojen monipuolisuus ja aitous. Kukaan ei ole täydellinen kiiltokuva kivoissa vaatteissaan ja tissit ja lihakset eivät ole liikaa esillä. Silmänruokaa on, upeat maisemat ja kauniit näyttelijät.  Silti Ross on kuumakalle, joka on lapsuudessaan ollut koulukiusaaja, tämän seurauksena George on ymmärrettävissä vaikka sarjan pahis onkin. Rossilla on paljon hyveitä ja paljon heikkouksia, niin kuin voimakasluenteisilla ihmisillä tavallisesti on. George antaa katkeruutensa myrkyttää koko elämän, Elizabeth on heikkoluontoinen ja siksi joutuu turvautumaan juonitteluun ja valehteluun. Toisaalta, mitä muuta voi nainen tehdä, jos huomaa olevansa raskaana naimisissa olevalle miehelle? Tuolla vuosisadalla ei noin vaan synnytetty aviottomia lapsia seurauksitta. Demelza on rehellinen ja aito, mutta se on myös heikkous, sillä hänellä on vaikeuksia sanoa ei. Siksi hän on menettänyt esikoisensa, antautunut avioliiton ulkopuoliseen suhteeseen yms. 

Vierailija
85/125 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti näytelty kyllä tämä kohtaus!

Mut on tuo Elizabeth kyllä myös aika kiero ja kaksnaamanen.

Niin on. En olisi uskonut, että hän menee ihan noin pitkälle.

Ihmetyttää, miksi Ross on ollut niin ihastunut Elizabethiin. Ei ole kovin mukava ihminen. Toki on varmasti katkeroitunut matkan varrella, mutta jotenkin vaikuttaa, ettei nuorenakaan ollut kaikkein herttaisin luonne.

Mutta eipä ole Ross myöskään mikään ihanneaviomies Demelzalle.

Sarjassa parasta on hahmojen monipuolisuus ja aitous. Kukaan ei ole täydellinen kiiltokuva kivoissa vaatteissaan ja tissit ja lihakset eivät ole liikaa esillä. Silmänruokaa on, upeat maisemat ja kauniit näyttelijät.  Silti Ross on kuumakalle, joka on lapsuudessaan ollut koulukiusaaja, tämän seurauksena George on ymmärrettävissä vaikka sarjan pahis onkin. Rossilla on paljon hyveitä ja paljon heikkouksia, niin kuin voimakasluenteisilla ihmisillä tavallisesti on. George antaa katkeruutensa myrkyttää koko elämän, Elizabeth on heikkoluontoinen ja siksi joutuu turvautumaan juonitteluun ja valehteluun. Toisaalta, mitä muuta voi nainen tehdä, jos huomaa olevansa raskaana naimisissa olevalle miehelle? Tuolla vuosisadalla ei noin vaan synnytetty aviottomia lapsia seurauksitta. Demelza on rehellinen ja aito, mutta se on myös heikkous, sillä hänellä on vaikeuksia sanoa ei. Siksi hän on menettänyt esikoisensa, antautunut avioliiton ulkopuoliseen suhteeseen yms. 

Juuri tästä mäkin tykkään sarjassa. Vaikka Ross onkin sarja ns. sankari, hänkin on monipuolinen hahmo kaikkine vikoine ja ongelmineen.

Tuo mielenkiintoa katsomiseen kun voi itse miettiä miksi kukanenki hahmo teki niin kuin teki, ja pääsee syvämmälle hahmojen sielunelämään.

Vierailija
86/125 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kolmoskausi? Ootteko joutuneet tilaamaan dvd:n?

Vierailija
87/125 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kolmoskausi? Ootteko joutuneet tilaamaan dvd:n?

Kirjastosta. Ainakaan mä en löytänyt mistään netistä sitä.

Vierailija
88/125 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä on hyvä sarja esim. Harry Poldark ja Saskawanin vanki on todella hyvä.

Vierailija
89/125 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelinkin että voisi olla parempi lukea kirjat koska Aidan Turner on niin järkyttävän komea että huomio kiinnittyy pois tapahtumista. Olen pettynyt itseeni koska ennen en ole kokenut tällaista enkä mielelläni myönnä että olisin kuolaaja-tyyppiä. Ihan hirveä mielikuvakin, kuolata telkkarin ääressä! En puhuisi seksuaalisesta kiihottumisesta kuitenkaan. Jotenkin vaan niin lumoavan komea mies.

Ja pituuttakin taitaa olla peräti 165😄

Vierailija
90/125 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusimmasta jaksosta:

Mua ärsyttää ku Rossin pitää olla niin itsepäinen ja ylpeä et lähtee tollaseen kaksintaisteluun jonku rasittavan öykkärin kanssa :D. No okei joo, siihen aikaan on ollut vähä eri meininki, nykyään tuollanen tuntuu lähinnä lapselliselta uhittelulta ja pelleilyltä.

Se kohtaus jossa Elizabethin esikoinen sano et Valentine näyttää muuten ihan Ross-sedältä ja hirvee räkätys päälle, oli suorastaan koominen :'D Tähän liittyen, tajuskohan Georke nyt että ei olekaan poikansa oikea isä?

Morwennan tilanne on jo vähän överi, vaikka sinänsä tuollanen elinikäinenkin trauma jatkuvasta hyväksikäytöstä on ihan mahdollinen. Villi veikkaus on kuitenkin et Morwenna ja Drake päätyy vielä yhteen.

ei

Ei tarvi veikkailla. Menevät lopulta naimisiin.

Vierailija
91/125 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelinkin että voisi olla parempi lukea kirjat koska Aidan Turner on niin järkyttävän komea että huomio kiinnittyy pois tapahtumista. Olen pettynyt itseeni koska ennen en ole kokenut tällaista enkä mielelläni myönnä että olisin kuolaaja-tyyppiä. Ihan hirveä mielikuvakin, kuolata telkkarin ääressä! En puhuisi seksuaalisesta kiihottumisesta kuitenkaan. Jotenkin vaan niin lumoavan komea mies.

Ja pituuttakin taitaa olla peräti 165😄

Aidan Turner on 183 cm pituinen.

Vierailija
92/125 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikkini on George. Mahtavasti näytelty tyyppi!

Vierailija
93/125 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Demelzan esikoinen (Julia) kuoli yms?

Vierailija
94/125 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä riehunut joku rutto tms tarttuva tauti?

Vierailija
95/125 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidan seuraavaksi James Bondiksi!

Vierailija
96/125 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elizabetin perheessä oli tarttuva tauti ja Demelza meni heitä hoitamaan. Toi taudin kotiinsa ja esikoinen kuoli siihen. Tästä huolimatta häntä kohdellaan halpana keittiöpiikana Elizabetin ja hänen miehensä taholta. 

Vierailija
97/125 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niiiiin hullun ihastunut tuohon Aidaniin, en oo ikinä ollut kehenkään näyttelijään! Ootteko katsoneet netistä valokuvia hänestä, esim. niitä joissa hänellä on man bun päässä... Huomio menee kyllä täysin häneen, toki Enys on myös komea. Koko ajan odotan milloin Ross taas välillä hymyilisi...

Vierailija
98/125 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai ihan mihin tahansa romanttiseen leffaan!!

Vierailija
99/125 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian lyhyt. Joutuisi käyttämään piilokorkoja:D

Vierailija
100/125 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niiiiin hullun ihastunut tuohon Aidaniin, en oo ikinä ollut kehenkään näyttelijään! Ootteko katsoneet netistä valokuvia hänestä, esim. niitä joissa hänellä on man bun päässä... Huomio menee kyllä täysin häneen, toki Enys on myös komea. Koko ajan odotan milloin Ross taas välillä hymyilisi...

Mä en siis myönnä ihastuvanuni julkkiksiin, ehkä ennemmin ihailen :D

Mutta Aidan on kyllä ihana, en kehtaisi myöntää että olen katsellut youtubesta videoita hänestä vaikka kuinka paljon. Hänen naurunsa on ihan mahtava :D