Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teet: sinulla on narsistinen vanhempi joka on sairastunut vakavasti. Moittiminen sinua kohtaan on lisääntynyt.

Vierailija
22.07.2018 |

Ei puhu sairaudestaan muuten kuin vihjatakseen että pahennan sitä, jos puolustaudun. Ei tarvitse apua. Keskittyy lähinnä sinun elämääsi. Olen halunnut pitää välit ja olla yhteyksissä, se on vaan turhauttavaa ilkeilyn ja arvostelun takia. En halua rahoja, en tarvitse edes mitään perintöä. Haluaisin vain olla väleissä. En käyttäydy tse niin muita kohtaan , enkä siedä ala-arvoista käytöstä keltään muulta ihmiseltä. Pitääkö minun tehdä poikkeus hänen kohdallaan? Mitä hän tästä saa? Apua.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään ymmärrä miksi olet hänen kanssa tekemisissä. Ei sukulaisten kanssa ole pakko pitää mitään yhteyttä. Kerroit että hänen käytöksensä vaikuttaa negatiivisesti omaan vointiisi. Kuka sinusta pitää huolen, jos et itse tajua omaa parastasi? Ota nyt hyvä ihminen etäisyyttä tuohon sontakasaan ja elä elämääsi. Jos isäsi ottaa yhteyttä ja valittaa ettet pidä yhteyttä niin sanot suorat sanat. Ei vanhemmilta tarvitse sietää yhtään huonompaa käytöstä kuin keneltä tahansa muultakaan.

Ajattelen, että on kauheaa jos hän joku päivä kuolee ja meillä on jäänyt huonot välit.

Ap

Vierailija
22/41 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen katkaissut välit toiseen vanhempaani melkein 10 vuotta sitten. Psykologi en ole, mutta hyvin vahvasti uskon hänen olevan narsisti, vaikka vähän karsastankin sitä diagnoosia kun sitä jokainen nykyään heittelee ilmoille vaikka oikeasti hyvin pieni prosentti sitä on.

Tämän vanhempani kohdalla olen kuitenkin noin 96% varma aidosta narsismista kaiken tietämäni perusteella.

Välit on laitettu poikki, jos sairastuu niin en aio mennä katsomaan/hoitamaan/ottaa mitään yhteyttä. Se ihminen on mulle kuollut. Vielä kun kuolisi oikeasti niin saisi ehkä jotain perintöä. Kääntyisi hyötysuhde kerrankin oikein päin.

Se on monelle ilmeisen vaikeaa laittaa välejä poikki sukulaisiin/vanhempiin. Itse oon sitä mieltä että jos ihminen on myrkyllinen, eikä tuo muuta positiivista kuin verisukulaisuuden luoman siteen(velvoitteen), voi sen heivata ulos elämästä ilman omantunnontuskia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään ymmärrä miksi olet hänen kanssa tekemisissä. Ei sukulaisten kanssa ole pakko pitää mitään yhteyttä. Kerroit että hänen käytöksensä vaikuttaa negatiivisesti omaan vointiisi. Kuka sinusta pitää huolen, jos et itse tajua omaa parastasi? Ota nyt hyvä ihminen etäisyyttä tuohon sontakasaan ja elä elämääsi. Jos isäsi ottaa yhteyttä ja valittaa ettet pidä yhteyttä niin sanot suorat sanat. Ei vanhemmilta tarvitse sietää yhtään huonompaa käytöstä kuin keneltä tahansa muultakaan.

Ajattelen, että on kauheaa jos hän joku päivä kuolee ja meillä on jäänyt huonot välit.

Ap

Ei narsistin kanssa voi koskaan olla hyvät välit. Turha toivo.

Vierailija
24/41 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt olen itseasiassa ollutkin pitämättä häneen yhteyttä, sanonut että jos käytös ei muutu niin en ole yhteyksissä. Ei hän ole pyytänyt anteeksi, on kyllä laittanut viestejä ihan muista asioista kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. En ole vastannut. Aiemmin kun olen näin tehnyt, sama käytös on jatkunut.

Ap

Vierailija
25/41 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli narstistinen vanhempi  joka poistin elämästäni tyyystin tultuani aikuiseksi.Sellaista ei tarvitse  sietää enää sen päivän jälkeen kun laillisesti ajokortti-ikäinen eikä asu sen vanhemman kanssa saman katon alla.

Vierailija
26/41 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi? Ei se välien huonouden syy sinussa ole.Koita tajuta.Ei sulla ole mitään velvollisuutta  mennä hakemaan lisää  pahaa mieltä.Sellainen on puhdasta masokismia.

Itse olen helpottunut että vanhempani on kuollut. En sure lainkaan sitä etten nähnyt häntä vuosikausiin ennen sitä. Mitään en menettänyt eikä  aitoa anteeksipyyntöä olisi ollut tiedossa koska nuo ihmiset eivät näe vikaa itsessään.

Vierailija
27/41 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit voi pitää vaikka ottaa etäisyyttä.Omaa elämää ei kannata pilata narsistin kanssa.

Vierailija
28/41 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja sitten se, että kun hän vaikuttaa olevan aina niin varma asiastaan, saa epäilemään itseäni. Jollain tapaa hän minusta on epäluuloinen ja omaa narsismin piirteitä, mutta ei hän koskaan ole kertonut että hänellä mitään diagnoosia olisi.

Siis se ahdistaa, että hän ei näytä kunnoittavan tunteitani, haluaa kuitnekin pitää yhteyttä mutta se vaatii tämän moittimisen ja ilkeilyn , mitä hän ei ilmeisesti koe pahana.

Itse haluan elää kaikkien kanssa rauhassa,  enhän tiedä mikä päivä edes itse kuolen. Joskus olen jopa miettinyt, että testaako hän minua, siis jotenkin tarkoituksella haluaa horjuttaa tätä filosofiaani. Että hänenpä kanssa ei pystykään, ja ettei tämä ole minusta kiinni, ei ole minun kontrollissani hän, tai jotain sellaista alitajuista?!

Ap

Vierailija
29/41 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla samankaltainen tilanne. Iäkkään omaiseni kunto romahtanut keväällä ja tarvitsee apua. Samalla kuitenkin yrittää tehdä elämästäni helvettiä. On ollut raskas kevät. Normaalitilanteessa pitäisin etäisyyttä enemmän.

Taitaa ne loukkaavat sanat ja vihamielisyys kuitenkin vähän kiihottaa. Eikös vain?

Vierailija
30/41 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kuvaus ei kyllä kuulosta tippaakaan narsistilta, vaan muuten vaan ilkeältä ihmiseltä.

Kun narsisti sairastuu vakavasti, hän heittäytyyy sairauteensa täysillä ja pitää sitä lottovoittona: sen avulla voi saada jatkuvan huomion itseensä ja sairauteensa, toistuvia palveluksia ja huomionosoituksia. Vakavasti sairastunut narsisti ei kärsi sairaudestaan normaalin ihmisen tavoin, vaan mässäilee sillä suruttaa ja käyttää manipuloinnin välineenä.

Ja kyllä, olen vakavasti sairastuneen patologisen narsistin lapsi. Toivottavasti kuolee pian, niin loppuu tämä painajainen.

Vierailija
31/41 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välit voi pitää vaikka ottaa etäisyyttä.Omaa elämää ei kannata pilata narsistin kanssa.

Mutta jos nauttii siitä, että kohdellaan huonosti ja saa sitten uhriutuvasti sormettaa itkuisena niin keneltä se on pois?

Vierailija
32/41 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eikö isälläsi pitäisi olla vastuu huonoista väleistä kuoleman hetkellä, eikä sinulla. Kokemuksesta tiedät ettei hän muuksi muutu, joten luultavasti ne välit on huonot joka tapauksessa. Isäsi aiheuttaa sinulle mielipahaa, jolloin hän on se jonka pitäisi yrittää korjata välejä. Yrität esittää isällesi ettet loukkaannu hänen törkeyksistään jotta isällesi ei tulisi paha mieli. Aika mielenvikainen kuvio.

Vierailija
33/41 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja sitten se, että kun hän vaikuttaa olevan aina niin varma asiastaan, saa epäilemään itseäni. Jollain tapaa hän minusta on epäluuloinen ja omaa narsismin piirteitä, mutta ei hän koskaan ole kertonut että hänellä mitään diagnoosia olisi.

Siis se ahdistaa, että hän ei näytä kunnoittavan tunteitani, haluaa kuitnekin pitää yhteyttä mutta se vaatii tämän moittimisen ja ilkeilyn , mitä hän ei ilmeisesti koe pahana.

Itse haluan elää kaikkien kanssa rauhassa,  enhän tiedä mikä päivä edes itse kuolen. Joskus olen jopa miettinyt, että testaako hän minua, siis jotenkin tarkoituksella haluaa horjuttaa tätä filosofiaani. Että hänenpä kanssa ei pystykään, ja ettei tämä ole minusta kiinni, ei ole minun kontrollissani hän, tai jotain sellaista alitajuista?!

Ap

Alat päästä kärryille asiasta. Se EI ole sinusta kiinni.

Vierailija
34/41 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kuvaus ei kyllä kuulosta tippaakaan narsistilta, vaan muuten vaan ilkeältä ihmiseltä.

Kun narsisti sairastuu vakavasti, hän heittäytyyy sairauteensa täysillä ja pitää sitä lottovoittona: sen avulla voi saada jatkuvan huomion itseensä ja sairauteensa, toistuvia palveluksia ja huomionosoituksia. Vakavasti sairastunut narsisti ei kärsi sairaudestaan normaalin ihmisen tavoin, vaan mässäilee sillä suruttaa ja käyttää manipuloinnin välineenä.

Ja kyllä, olen vakavasti sairastuneen patologisen narsistin lapsi. Toivottavasti kuolee pian, niin loppuu tämä painajainen.

En tiedä, hän ei useinkaan ota sairauttaan esille muuten kuin tilanteessa, jossa hän on ensin pää punaisena raivonnut puhelimessa ja sitten sanoo etät minä aiheutan sen raivon, ja raivokohtaus heikentää hänen terveyttään-> terveyden heikkeneminen johtuu siitä että olen sanonut hänelle vastaan, viisastellut, kuten hän sanoo.

Ap

Ja kun joku vihjasi että haluaisin uhriutua, en halua, Haluaisin elää omaa elämääni , tämä kuormittaa ja sen takia tein aloituksenkin että saisin toisten ihmisten näkökulmaa tähän. Olen käynyt psykologilla joskus, mutta minulla ei elämässäni ole oikeastaan muuta erityisen kuormittavaa. Uutta sontaa tulee kuitenkin sitä mukaa mitä ehtisin siellä psykologin luona käydä.

Vierailija
35/41 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko olla yhteydessä ilkeään ihmiseen. Elä soita, elä vastaa puhelimeen. Sillä se. Ei sukulaisuus ole mikään velvollisuus. Olet täysin vapaa päättämään millaisia ihmisiä elämääsi päästät.

Vierailija
36/41 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

up

Hei tuo sinun

"up" kommenttisi on aina ihan paras 😂 Saa minut aina hymyilemään. Ihan ihana 🤣

Vierailija
37/41 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä  haluat olla väleissä ilkeän ihmisen kanssa? Jotta SULLA ois parempi omatunto? Ei kuule kannata tuhlata paukkuja sen takia siihen ihmiseen lainkaan koska hän ei ansaitse sitä.Lakkaa kaivamasta verta nenästäsi.

Tätä olin tulossa kirjoittamaan.

Miksi ihmeessä olet väleissä?

Tiedät itsekin että mikään ei muutu, haukkuminen jatkuu ja jatkuu ja jatkuu vaan.

Ja jatkuu ... Jatkuu

Jatkuu

Aina vaan oot pa*ka!

Katkaise välit. Et ole velkaa yhtään mitään.

Vierailija
38/41 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, hän ei useinkaan ota sairauttaan esille muuten kuin tilanteessa, jossa hän on ensin pää punaisena raivonnut puhelimessa ja sitten sanoo etät minä aiheutan sen raivon, ja raivokohtaus heikentää hänen terveyttään-> terveyden heikkeneminen johtuu siitä että olen sanonut hänelle vastaan, viisastellut, kuten hän sanoo.

Ap

Ja kun joku vihjasi että haluaisin uhriutua, en halua, Haluaisin elää omaa elämääni , tämä kuormittaa ja sen takia tein aloituksenkin että saisin toisten ihmisten näkökulmaa tähän. Olen käynyt psykologilla joskus, mutta minulla ei elämässäni ole oikeastaan muuta erityisen kuormittavaa. Uutta sontaa tulee kuitenkin sitä mukaa mitä ehtisin siellä psykologin luona käydä.

Ole sitten väleissä jos et usko.

Kärsi!

Mikään sairaus ei anna lupaa käyttäytyä törkeästi.

Vierailija
39/41 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ole sitten väleissä jos et usko.

Kärsi!

Mikään sairaus ei anna lupaa käyttäytyä törkeästi.

Ei, kyllä te olette ihan asiaa puhuneet . Vaikealta vaan tuntuu, varsinkin kun tähän on laittanut energiaa niin paljon. Toisaalta  ainakin tiedän yrittäneeni.  Kiitos oikeasti tämän ketjun vastauksista ja ystävällisyydestä minua kohtaan, arvostan sitä! Ap

Vierailija
40/41 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kiltin tytön syndrooma.

Luulet että kun sinä vaan jaksat, yrität ja ymmärrät niin kaikki muuttuu hyväksi.

Ei muutu.

Joskus on vaan pakko kasvaa oikeasti aikuiseksi ja katkaista napanuora ja tajuta kuinka paljon sinua yhä manipuloidaan ja syyllistetään.

Ei pidä ottaa paskaa niskaan. Jos et pysty pitämään puoliasi niin pysy ukosta erossa hyvällä omallatunnolla.

Itse elän niinkuin saarnaan eli en ole ollut isäni kanssa tekemisissä 28 vuoteen. En ole niin hullu että kuuntelisin turhaa väninää, haukkumista, arvostelua ja vähättelyä.