Koulun alkaminen jännittää kamalasti
Menen lukioon syksyllä ja vaikka lomaa on vielä jäljellä, jännitän silti kamalasti jo nyt koulun alkua. Pelkään, etten pääse tiettyjä kursseja läpi tai etten koskaan edes valmistu ylioppilaaksi, koska minulla on oppimisvaikeuksia, jotka näkyvät matemaattisissa aineissa. Jännitän myös koetilanteissa kovasti ja vaikka lukisinkin paljon ja ajatuksen kanssa, koetilanteessa ahdistun ja menen paniikkiin ja unohdan kaiken lukemani, päässä liikkuu vain sahanpurua. Tunneilla opiskelu sujuu hyvin, pystyn seuraamaan ja osallistumaan aktiivisesti, läksyt teen huolella ja tuntitehtävät myös. Olen huolissani myös vatsani takia, minulla on IBS ja vatsa ei oikeastaan koskaan arkena toimi normaalisti, kärsin joko pahasta ummetuksesta tai ripulista. Tämä on sosiaalinen ongelma ja haittaa myös opiskelua jonkin verran, koska vessaan täytyy päästä _heti_ kun hätä yllättää. Syön fodmapin mukaan ja välttelen kaikkia huonoksi havaitsemiani ruoka-aineita, mutta tuntuu, että aina löytyy uusia. Tämä vaiva rajoittaa paljon sosiaalista elämääni, en voi olla kavereiden kanssa vapaa-ajalla tai käydä elokuvissa tai syömässä, koska heti ruoan jälkeen on kiire vessaan ja on parempi pysytellä koko ajan mahdollisimman lähellä vessaa muutenkin. :DD En enää kestä tätä, mitä ihmettä voisin tehdä? Imodiumia ja pegorionia olen ainakin jo ostanut koulua ajatellen, samoin varannut jo psykologille ajan että saan vähän purkaa huoliani.