Pyörän kanssa liikkuvat ulos bussista, jos lastenrattaiden kanssa matkustava ei mahdu kyytiin!
Voi helvetti tätä nykymenoa, kun monet lastenrattaiden kanssa liikkuvat eivät mahdu bussiin esim. sen vuoksi, koska nuoret, terveet ihmiset ovat tukkineet ne paikat polkupyörillään!
Se on kuulkaa niin, että kun lastenrattaat nousevat bussiin, niin silloin pyörän kanssa matkustava lähtee pyörineen ulos bussista! Sama homma myös, jos olet liikkellä joidenkin kaapin kokoisten useiden reppujen kanssa!
Siinä lastenrattaille varatussa paikassa ei myöskään lapsettomat istu! Tätäkin näkee aivan valtavan paljon. Lastenrattaiden kanssa liikkuville annetaan esteetön kulku ja tarvittaessa oma paikkansa! Miksi tämä ei hemmetti mene nykyihmisten kaaliin? Se kallo taitaa olla umpiluuta nykyihmisillä. Myös bussin käyttäytymissäännöt ovat useimmilla täysin hukassa. Tätä ei voi ollenkaan käsittää.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Sitten vasta äityleitä ja isyleitä busseihin tuleekin kun vaunujen kanssa ei enää pääse ilmaiseksi. Kun kuukausilipusta maksaa, sitä myös käyttää mahdollisimman usein. Itsekin tulen silloin tuplarattaiden kanssa ja minulle on myös löydyttävä istumapaikka, koska kerran siitä maksan. Invalidit ja muut ilmaiset väistävät.
Lapsiesi vuoksi toivon että kirjoitat toisin kuin elät.
Minä maksavana asiakkaana kuljetan pyöräni, koirani tai reppuni ihan milloin haluan. Sinä ilmaisella matkustavan tulet kyytiin, jos mahdut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vasta äityleitä ja isyleitä busseihin tuleekin kun vaunujen kanssa ei enää pääse ilmaiseksi. Kun kuukausilipusta maksaa, sitä myös käyttää mahdollisimman usein. Itsekin tulen silloin tuplarattaiden kanssa ja minulle on myös löydyttävä istumapaikka, koska kerran siitä maksan. Invalidit ja muut ilmaiset väistävät.
Lapsiesi vuoksi toivon että kirjoitat toisin kuin elät.
Minun lapseni ovat yksityisasiani, samoin kuin sinun pyöräilysi.
Pyörät pois busseista! Pyörät pois busseista!
Miksi lastenrattaita lykkäävien pitäisi olla erityisasemassa? Ei miksikään.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kohta vaunujen kanssa ei pääse ilmaiseksi äityli mukana vaan maksaa oman lippunsa ja vaunuista lisämaksun kuten pyöräilijät. Sen sijaan rollalaattorilla kulkevat yli 68-vuotiaat saavat verovaroin kustannetut bussikyydit.
Näin on jo sivistysmaissa. Perheet saavat lapsilisät, kotihoidon tuen, tuetun päivähoidin, miksi ihmeessä veroista pitäisi kustantaa vielä bussimatkat. Lisäksi moni nykyäiti on niin tuhdissa kunnossa että reippailu vaunujen kanssa tekee heille hyvää, samalla kansanterveyskustannukset pienenevät .
Oikein hyvä. Monien äitien kanssa tästä ollaan puhuttukkin että ärsyttää se kun pakotetaan kulkemaan pummilla, ihan hyvin voitaisiin itse maksaa matkastamme. Loppuis myös se yli-ikäisten rattaissa kuljettaminen kun niin ei enää pääsis ilmaiseksi.
Mulla on autokin, voin kertoa että joku bussilippu on yks kissanpieru tämän äitiyslomalaisen budjetissa.
Minä en ainakaan väistele pyöriä tai rollaatoreita busseissa. Jos olin ensin, pyöräilijä, rollaattoristi, jääkaapinkuljettaja, yms odottaa omaa vuoroaan. Minä en ole keksinyt sääntöä jonka mukaan minä saan matkustaa ilmaiseksi. Minä en myöskään ole kiinnostunut kateellisten selvästi kokemasta ahdistuksesta. Menkää terapiaan, jos ette kestä yhteiskunnassa vallitsevia sääntöjä. Ongelmanne ei kuulu minulle eikä lapsilleni.
Viime kädessä kuljettaja päättää, kenet heitetään ulos ja otetaanko rollaattoria ulkoiluttavaa mummoa kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Sulle löytyy istumapaikka jos sellainen on vapaana. Muutenhan et edes pääse bussiin.
Paikallislehdessä oli kuva, jossa kaksi lasta, pienempi ja isompi istuvat jostain pyörän peräkärrystä tehdyssä vaunussa. Isompi taisi olla kai 5-vuotias, jos muistan oikein. Äiti oli innoissaan kun näin pääsevät ilmaiseksi paikallisjunalla. Reissaavat kovasti. Lehden tekstaripalstalla vähän ihmeteltiin, että ei taida isommalla lapsella olla kovin kiva istua tuossa vaunussa, kun polvet alkavat osua leukaan.
Monissa maissa tosiaan vanhukset saavat matkustaa ilmaiseksi joukkoliikenteessä. Eikö Virossakin ole näin?
Miksi te ette pysty kävelemään niiden rattaidenne kanssa tai muka ehdi odottaa sitä seuraavaa bussia. Ilmaiseksi pääsette hyökkäysvaunujenne kanssa matkaamaan, niin turha ruikuttaa. Jos kyrsii pyöräilijöiden mahdollisuus bussikyytiin, niin senkus laitatte istuimen pyörään ja meette kakaroinenne sillä bussilla pyörän kanssa. Jos ei miellytä matkustaa muiden kanssa, niin miksi ette mene autolla/taksilla. Turha vinkua, että autoon ei olis rahaa. Itselläni on opiskelijanakin varaa autoon ja lapsen kuluihin.
En myös ymmärrä miksi pitää kuljetta kuljetusvälinettä kuljetusvälineessä?
Entäs jos otan mukaan mopon, mönkijän tai laitan penskani pyöräkärryyn ja änkäisen sen bussiin? Missä menee raja?
Ja kovin usein en kulje lastenvaunujen kanssa bussilla (koska ymmärrän pyöräillä), mutta v***ttaa se, että se pyörä voi olla ihan missä äkkijarrutuksessa (koska siitä pyörästä ei tarvii tietenkään pitää kiinni) niskassa ja loppuelämän saakin sitten arpoa mahtuuko siihen pyörätuolipaikalle. Tai sitten se p**kainen pyörä likaa vaatteet.
Ja tämä Oulussa. Jossa lähes JOKAISESSA bussissa on polkupyörä, varsinkin nuoret ja ulkoisesti terveennäköiset yliopisto-opiskelijat kuljettavat arvotavaransa Linnanamaa - keskusta väliä. Ilmeisesti sieltä varastetaan kaikki pyörät, että sen kallisarvoisen fillarin pitää olla mukana kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle löytyy istumapaikka jos sellainen on vapaana. Muutenhan et edes pääse bussiin.
Maalaiset voivat kommentoida paikallislehtensä tekstiviestipalstalla. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en ymmärrä miks fillareita pitää roudaa dösiin ja metroihin. miks ei aja sillä fillarilla sinne minne on menossa.
No vaikka siksi, että työmatka on pitkä ajaa kokonaan, mutta busseja ja metroja ei mene joka työpaikan läheltä.
joo tottahan toi on. ajattelin eka ihan kuntoilun vuoksi jos vetelis menee. nii kyl se vtuttais polkee esim itiksestä mankkaalle duuniin.
Vierailija kirjoitti:
Pyörät pois busseista! Pyörät pois busseista!
Tämän viestin vaikutus: 0
Vtuttaa nää hys hys vaunutyypit, jotka tullu 90-luvun alusssa tänne. tulee dösiin stadissa yhen pysäkin välin kyytiin. Ne ei jaksa vttu 50 metrii kävellä. Kälättää luuri teipattuna siteellä korvaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti tätä nykymenoa, kun monet lastenrattaiden kanssa liikkuvat eivät mahdu bussiin esim. sen vuoksi, koska nuoret, terveet ihmiset ovat tukkineet ne paikat polkupyörillään!
Se on kuulkaa niin, että kun lastenrattaat nousevat bussiin, niin silloin pyörän kanssa matkustava lähtee pyörineen ulos bussista! Sama homma myös, jos olet liikkellä joidenkin kaapin kokoisten useiden reppujen kanssa!
Siinä lastenrattaille varatussa paikassa ei myöskään lapsettomat istu! Tätäkin näkee aivan valtavan paljon. Lastenrattaiden kanssa liikkuville annetaan esteetön kulku ja tarvittaessa oma paikkansa! Miksi tämä ei hemmetti mene nykyihmisten kaaliin? Se kallo taitaa olla umpiluuta nykyihmisillä. Myös bussin käyttäytymissäännöt ovat useimmilla täysin hukassa. Tätä ei voi ollenkaan käsittää.
Pyörän kanssa kulkeva on maksanut kyydistään kun lastenvaunujen kanssa kulkeva matkustaa ilmaiseksi
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kohta vaunujen kanssa ei pääse ilmaiseksi äityli mukana vaan maksaa oman lippunsa ja vaunuista lisämaksun kuten pyöräilijät. Sen sijaan rollalaattorilla kulkevat yli 68-vuotiaat saavat verovaroin kustannetut bussikyydit.
Näin on jo sivistysmaissa. Perheet saavat lapsilisät, kotihoidon tuen, tuetun päivähoidin, miksi ihmeessä veroista pitäisi kustantaa vielä bussimatkat. Lisäksi moni nykyäiti on niin tuhdissa kunnossa että reippailu vaunujen kanssa tekee heille hyvää, samalla kansanterveyskustannukset pienenevät .
Kyllä ne saa bussikorttiin rahat kelalta, joten uuditus on vain verovarojen tuhlausta ja lisää turhaa byrokratiaa. Bussifirmat vaan haluaa rahat näiltäkin matkustajilta, vaikka niitä on suhteellisesti hyvin vähän ja ne eivät sinällänsä edes ole ylimääräinen kustannus bussifirmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vtuttaa nää hys hys vaunutyypit, jotka tullu 90-luvun alusssa tänne. tulee dösiin stadissa yhen pysäkin välin kyytiin. Ne ei jaksa vttu 50 metrii kävellä. Kälättää luuri teipattuna siteellä korvaan.
Varainkin ratikassa näkee näitä 200metriä matkaavia matkustajia, mukaanlukien kärrypummeja, prkl
Suomessa vanhusten ilmaismatkustus ei toimi, koska täällä vanhuksia on noin puolet aikuisväestöstä. Bussiyhtiöille aika kannattamatonta. Olisi väärin autottomia työssäkäyviä kohtaan kun bussit olisivat klo 7 täynnä torille matkaavia vanhuksia. Jäisi töihin menemättä.
Mutta mitä väliä.