Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla ja vaimollani on identtiset kaksoset nimeltä Vili ja Rubert.

Joona-isi.
22.07.2018 |

He ovat nyt 16-vuotiaita. Kun Vili syntyi, niin se oli minun ja vaimoni onnellisin hetki. Vili vain lennähti suoraan vaimoni mahasta suoraan minun syliini ja minä tiesin heti katsoessani hänen silmiinsä, että hän tulee olemaan minun ja vaimoni kultapoika, joka ei koskaan tee mitään pahaa ja kodissamme kaikki mihin hän koskee on hänen omaisuuttaan. Hän on täydellinen poika, vaikka onkin aika vilkas niin että hänen nimensä on virallisesti Hulivili, mutta kaikki kutsuvat häntä nimellä Vili. Vilin vilkkaudesta on hyötyäkin, koska hän juoksee joka päivä juoksumatolla joka on yhdistetty laitteeseen, joka ottaa talteen kaiken Vilin tuottaman energian ja tuottaa sen avulla sähkön ja lämmön koko korttelin asunnoille ympäri vuoden. Vili saa kaiken mitä haluaa ja hän on todella hemmoteltu lapsi, mutta ei todellakaan pilalle hemmoteltu koska hän on hyvä poika. Parempaa poikaa ei ole.

Sitten Vilin syntymän jälkeen tapahtui minun ja vaimoni elämän kamalin tapaus, kun selvisi, että tulossa on toinenkin poika. Vaikka vaimoni kiljuikin kätilölle, että "Älä anna sen syntyä vaan työnnä se sinne takaisin", niin poika syntyi ja vaikka hän onkin Vilin identtinen kaksonen, niin häntä ei rakasta kukaan, tuskin edes hän itse ja häntä on kohdeltu kaltoin koko hänen elämänsä ajan. Hänen nimensä on Hubert, koska pappi ei suostunut siihen, että poika saisi nimen Epätoivottu. Hän saa käyttää vain kaikkein halvimpia, rikkinäisimpiä ja huonoimpia vaatteita, mitä kirpputorilta tai roskiksesta löytyy. Jos hän on oikein onnekas, niin hänelle kyhätään vaatteita kasaan leikkaamalla paloja Vilin ja kaksosten serkkujen vanhoista vaatteista jotka sitten ommellaan yhteen. Hubert nukkuu roskiksesta löytyneen patjan päällä, kesällä ulkona ja talvella kellarissa. Hän saa kerran päivässä ruoaksi esim. kaappiin unohtuneen kuivuneen, homeisen leivänpalan ruoaksi ja on siksi aika pieni, hän on vain jotain 128cm/15kg, kun taas Vili on 188cm/115kg. Rubert ei ole koskaan päässyt kouluun, mutta ei hänkään ole jäänyt kokonaan ilman oppia, koska hän tekee aina Vilin läksyt ja on niissä yllättävän hyvä luuseriksi, koska Vilin läksyt on aina parhaiten tehdyt ja sen ansioista Vili on aina ollut koulussa paras. Puhua Rubert ei osaa tai sitten hän ei vain välitä puhua vaikka ei ketään kiinnostaisikaan mitä hänellä on sanottavana tai mitä hän ajattelee. Rubert tietää, että hänen pitää tehdä kaikki kotityöt ja että kaikki mihin lika koskee on hänen siivottavanaan. Rubert on paha poika ja kaikki vihaavat häntä paitsi ehkä Vili, joka jollain tapaa ehkä syvällä sisimmässään vähän pitää Rubertista koska Vili on niin hyvä poika. Ainakin Vili on estänyt meitä vanhempia syöttämästä Rubertia susille, myymästä häntä pois tai jättämästä häntä kadulle asumaan.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän