Toivottavasti ensi talvena tulee useiksi viikoiksi -30 asteen pakkaset.
Saavat sitten helle hullut nautiskella viileästä.
Kommentit (27)
Mä en ymmärrä suomalaisia jotka puhuu jostain talvesta kesällä? Miksi pitää mennä puoli vuotta asioiden edelle? Miksi ette vaan elä päivä kerrallaan? Tuollaisella ajattelulla koko elämä vaan valuu hukkaan. Mistä edes tietää elääkö tulevana talvena? 😂
Vierailija kirjoitti:
Nivelet särkee ihan hirveästi jo -5 asteessa. Helteestäkään en pidä. Silloin migreeni iskee lähes joka päivä.
Kaltaisesi valittajat ovat kyllä oma rasittava ihmistyyppinsä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä kun puhutaan jostain viime vuoden kylmästä talvesta. Ei täällä Helsingissä ainakaan mikään kylmä ollut. Aurinko paistoi tammikuusta alkaen lähes kokoajan!
Jos vähän katsot Suomen karttaa niin Helsinki on maastamme vain murto-osa.
Niin, eihän sitä muuta voi olla kuin ääripäästä toiseen. Henkilökohtaisesti sellainen +20 on mulle sopiva kesäkeli. Talvella max. -20 on vielä siedettävällä tasolla. Valitettavasti en ole lomalla tän helleaallon aikana, joten zombiena saa yrittää tehdä töitä. Huonosti nukutut yöt alkaa vähitellen vaikuttaa kroppaan ja päähän.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun ei tule! Nykyään kylmän ilmamassan alueet on kutistuneet niin pieniksi ja isot merialueet lämmenneet niin lämpimiksi, että pitkäaikaiset -30 asteen pakkasjaksot ovat sen vuoksi jo hyvin hyvin harvinaisia. :D
Kato kun jos pohjoisen suunnalta yrittää paukkupakkasia työntää, niin voi harmi, kun tuo hurjasti lämmennyt Jäämeri sattuu silloin tyrehdyttämään pakkasten voiman lähes kokonaan, eikä tänne tule silloin kun vain pikkupakkasia. :D Se on niin iso ja syvä meri, että sellainen kun on kerran lämmennyt useita asteita, niin siinä on silloin niin paljon ylimääräistä lämpöä, että se ei aivan hetkessä lopu. Kaiken lisäksi sitä lämpöä näyttää kertyvän siihen koko ajan lisää.
Siperian suunnaltakaan ei enää tule läheskään entisenlaisia pakkasia, kun siihen mahtuu yleensä monta lämpimämpää aluetta väliin. Jos sieltä yksi pienialainen pakkasilmamassa pääsee jossain vaiheessa tulemaan, niin senkin voimat tyrehtyvät yleensä muutamassa päivässä lämpimien ilmamassojen ympäröimänä.
Siinä ei kuulkaa toivomiset auta. Ensi talvi vietetään taas kerran vesisateisissa +7 asteisissa säissä. Mutta onhan kaikilla kuitenkin kumisaappaat, niin ei siitä mitään ongelmaa synny. Kyllä sitä pärjätään.
Ei oo kumppareita. Täytyy hommata ne ennemmin kuin coretex talvikengät joilla läkähtyy +7 asteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä kun puhutaan jostain viime vuoden kylmästä talvesta. Ei täällä Helsingissä ainakaan mikään kylmä ollut. Aurinko paistoi tammikuusta alkaen lähes kokoajan!
Jos vähän katsot Suomen karttaa niin Helsinki on maastamme vain murto-osa.
Helmikuu oli kylmä. Sä et vaan enää muista. Silloin oli pitkiä pätkiä noin -15 astetta.
Pojan vala intissä sattui tuohon kylmään saumaan. Kuten heidän eka metsäleiri.
Se ja sama paljon täällä on pakkasta. Kaksi pitkää reissua lämpimään tiedossa tulevana talvena.