Mitkä kaksi täysin eri asiaa sinulla menee sekaisin?
Boko Haram ja Procol Harum.
Adam Sandler ja se toinen huono näyttelijä.
Nuudelit ja nugetit.
Kommentit (1900)
Aika hel^etin monella tuntuu menevän virukset ja bakteerit.
Asianomainen ja asianosainen.
Yksityisyrittäjät ja kommunistit.
Varis ja harakka, mulla ja miehelläni, jostain syystä...4 ja 7 myöskin silloin tällöin.
Transvestiitti ja transseksuaali
Usein sekoitan numerot 4 ja 7.
En tiedä miksi. Lukihäiriötä tai muutakaan ei ole. Kaksi akateemista tutkintoa alla ja työt aika vaativia pitkin Eurooppaa. Eli ei pitäisi laskentatehosta olla puutetta. Joten aina kun jossain esiintyy 4 tai 7, olen pakottanut itseni tarkistamaan asian vielä uudelleen.
-m
Rivi ja jono. Varsinkin lapsena täytyi miettiä tarkasti kumpi on kumpi.
Vappu ja juhannus, sanat menevät sekaisin, kyllä muuten tiedän noiden eron
Ikea ja Lidl, värimaailma logoissa niin sama, ajattelen kuvina
Nicholas Cage ja Johnny Cage
Varsinkin silloin, kun otan puheeksi Johnny Depp:n ja Nicholas Cagen ystävyyden.
Ei nyt niin eri asioita, mutta:
Krokotiili ja alligaattori
Lasteni nimet (kolme lasta) ja nyt koiranpennunkin näemmä, tulee koko rimpsu ja lopuksi "mikäs sä nyt olitkaan".
Juhannus ja vappu mullakin helposti, sanoina menee sekaisin vaikka täsmälleen tiedän mitä nämä ovat ja koska nämä ovat.
Avanto -sanaa tulee lähes aina jos en keskity, suustani sanana avainto.
Itse en sekoita, mutta huomaan, että moni kyllä sekoittaa: romanialainen on monelle sama kuin romani. Ja sotkeepa joku jopa romaanin ja romanin :)
Luu ja ruoto, häntä ja pyrstö. Samoja mulle, en ole suomalainen.
Puhun puolisoni kanssa ainoastaan englantia, ja mulla menee jatkuvasti väärin sana "sinappi."
Englanniksihan se toki on mustard, mutta suomalaiseen suuhun kuulostaa oikeammalta "spinach," eli pinaatti.
Ärsyttää itseänikin, kun mies esim. kysyy mitä haluan hampurilaiseeni, ja vastaan ihan pokkana että sitä PINAATTIA toki. Ei siinä, saattaisihan se toimiakin terveellisempänä täytteenä :D
Debit ja credit.
Ilmankos tili menee aina välilä milnulselle.
Vierailija kirjoitti:
Debit ja credit.
Ilmankos tili menee aina välilä milnulselle.
Toiv et ole kirjanpitäjä...
Matti Vanhanen ja uuniperuna. Toisaalta myös lautakasa. Ja lanttu. En oikein tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Debit ja credit.
Ilmankos tili menee aina välilä milnulselle.Toiv et ole kirjanpitäjä...
Kirjanpitotermi on debet, ei debit. Toivottavasti sinä et ole kirjanpitäjä.
Sama. Mutta minulla menee myös kommunistit ja sosiaalidemokraatit sekaisin. Sitten vasta muistan että niissö on enemmän eroa kuin demareissa ja persuissa.