Mitkä kaksi täysin eri asiaa sinulla menee sekaisin?
Boko Haram ja Procol Harum.
Adam Sandler ja se toinen huono näyttelijä.
Nuudelit ja nugetit.
Kommentit (1900)
Löydän itseni kerta toisensa jälkeen samasta tilanteesta, mieli on pettynyt ja loukkaantunut.
Vierailija kirjoitti:
Soilit, Soilet ja Soilat.
Tuo on totta! Jostain syystä en koskaan muista onko pitkäaikainen työkaverini Soile vai Soili. Ja toinen: Virva vai Virve.
Kun taas esim. Anna, Anne ja Anni eivät ikinä mene sekaisin, ne kyllä muistaa.
Nimet Jutta ja Tuija. En ymmärrä.
Kirjaimet v ja j niin, että kirjoittaessani saatan tehdä väärän kirjaimen vaikka tiedän kyllä kumpi pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Herkkusieni ja kesäkurpitsa. Monesti saatan puhua esim. uuniherkkusienistä, vaikka tarkoitan kesäkurpitsaa. Ja huomaan mokan vasta paljon jälkeenpäin, mikä lie aivonyrjähdys :D
Itse olen monta kertaa mennyt tilaamaan pitsaa herneillä, kunnes tajuan että herkkusieniä haluaisin siis...:D Nykyään sanon vaan sieni, niin ei h-kirjain hämää!
Balkan ja Baltia, suntio ja Siuntio.
Vaimoni ja minun alusvaattet.Kiusallista kun työpäivän aikana alkaa stringien naru hiertämään välilihaa.
Tukka, parta, sanat ja ajatukset. Siinä tuli 4 erillistä asiaa jotka menevät aika usein sekaisin.
Minulla meni lapsena sekaisin Siilinjärvellä toistensa lähellä sijaitsevat Heinäsuontie ja Vehkasuontie. Nyt kuitenkin muistan sen siitä, että Heinäsuontie on aakkosissa ensin ja tulee myös ensin lapsuudenkotini suunnasta tultaessa.
Jerry Lewis ja Jerry Lee Lewis. Eivät ole yksi ja sama henkilö...
Melaniini ja melatoniini. Aina. Joka kerta.
vihapuhe ja looginen argumentti
Kuten monella muulla niin brutto ja netto.
Mutta kiitos ketjun alussa jo kerrotun muistisäännön, ei enää sekään!
Eli brutto on se eka, se mikä käteen jää, on persnetto.
Kabuki ja bukkake.
Kerran tein työporukalle pöytävarauksen Kabuki-nimiseen ravintolaan. Kun kirjoitin varauksesta meiliä työkavereille, piti kieli keskellä keskittyä, ja vielä oikein googlata että meni ravintolan nimi oikein. 😂
Vieläkin meinaa yli kymmenen vuoden jälkeen keskustelussa lipsahtaa ravintolan nimi Bukkakeksi ellen keskity.
Haukipudas ja Pudasjärvi.
Inari ja Imatra. Tai siis nuorempana aina sekoilin että myös Imatra on lapissa, niinkuin Inari ja Ivalokin.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Päärynä ja kyynerpää.
Se on kyynärpää eikä kyynerpää.
Ettei vaan olisi tullut suunnitelmiin niiden vatsaan lennähtäneiden perhosten aikoihin?