Mitkä kaksi täysin eri asiaa sinulla menee sekaisin?
Boko Haram ja Procol Harum.
Adam Sandler ja se toinen huono näyttelijä.
Nuudelit ja nugetit.
Kommentit (1900)
Elokuu ja lokakuu
Toukokuu ja huhtikuu
4 ja 7
Aiemmin ketjussa joku jo sanoikin, ettei keksi mitään asiaa.
En minäkään.
Jäin pohtimaan, että onko aivoni mahdollisesti paremmin vai huonommin rakentuneet? Voisin ajatella, että "hyvät" aivot rakentavat niin vauhdilla neuronien yhteyksiä, että tapahtuu tätä sekaantumista.
Vai onko minulla niin hyvä järjestelmä, että sekaantumista ei tapahdu?
Täällä tuskin on neuropsykologian asiantuntijaa paikalla eli täytynee hakea vastausta muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella tuntuu menevän sekaisin Tokmanni ja Stockmanni :)
Sultakin, sillä se on Stockmann.
No ei mene, ihan tarkoituksella kirjoitin siten kuten suurin osa suomalaisista nimen sanoo :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ehkä eri asia, mutta en vieläkään osaa väli-ilmansuuntia ilman että luettelen koko värssyn "koillinenkaakkolounasluode" ajatellen ne silleen myötäpäivään kompassia paikoilleen. Aina pitää käydä läpi kaikki selvittääkseen yhden :D
Nää on englannissa helpommat!
Tuosta ilmansuuntien pähkäilystä tuli mieleen, että mietin päässäni AINA kaiken vastapäivään, jos on kyse asioista, jotka voi hahmottaa jonkinlaisen ympyrän avulla. Myötäpäivään on ihan luonnoton suunta, vaikka kyllä tiedän, mitä ne tarkoittavat.
Sanoista sekoitin pitkään sinapin ja ketsupin, mutta olen alkanut muistaa ne.
Sylinteri ja turbiini.
Marraskuu ja helmikuu.
Yhdellä sukulaisella meni sekaisin Naantali ja Tallinna niin perusteellisesti, että vieläkään en tiedä kummassa se kävi.
Vierailija kirjoitti:
Harakka ja varis
Minulla nämä meni myös vuosikausia sekaisin kunnes keksin nurinkurisen muistisäännön.
Harmaa harakka ja valkoinen varis, ei kun toisinpäin :D Jouduin kauan hokemaan tuota ennen kuin opin muistamaan jo linnun nähtyäni kumpi se on. No nyt ei hevillä unohdu kun kolmen harakan jengi syö mansikat penkistä :(
robin williams ja robbie williams
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brutto ja netto
Tää on paha! Onko kellään hyvää muistisääntöä tähän?
Paljonko nettosit?
Persnetto
Brutto 6 kirjainta, netto 5 kirjainta, jotain on siis otettu pois.Debit ja credit oli aluksi vaikea muistaa, tai oikeastaan vain debit. Mutta kun credit on luotto, niin se toinen on se normaali, jota käytetään.
Ja maksupäätteellä miettiessä asiaa auttaa kun muistaa että credit on luotto ja maksupäätteet on luottokunnan omaisuutta eli luotto on kaikissa aina ensimmäisenä vaihtoehtona eli oletuksena. Näin minulle on neuvottu joskus jossain, tosin en ole kaikkia mahdollisia maksupäätteitä käyttänyt enkä edes nähnyt. Joku viisaampi voi korjata jos olen väärässä eli siis minua on neuvottu väärin.
Koomikko-näyttelijät Will Ferrell ja Jim Carrey, vaikka tiedän heidät, mutta silti pitää aina miettiä hetki, kummasta on kulloinkin kyse.
Flirttailu ja seksuaalinen häirintä.
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä sukulaisella meni sekaisin Naantali ja Tallinna niin perusteellisesti, että vieläkään en tiedä kummassa se kävi.
Tämä viittaa jo jonkinasteiseen heikkolahjaisuuteen :D
Vierailija kirjoitti:
Lissabon ja Libanon.
Oon monesti ihmetellyt, mikä hinku niin monella on päästä matkustamaan Lähi-itään, kunnes muistan Lissabonin olevan ihan Eurooppaa.
Tästä tulikin mieleeni, kun eräs ystäväni oli tulossa käymään uuteen kotikaupunkiini Lissaboniin, ja kyseli sitten että minkäslainen se kulttuuri siellä on jne. En ajatellut tätä sen enempää, mainitsin joitain tiettyjä eroja vaikkapa liikennekäyttäytymisessä. Aika kauan meni, kunnes tajusin, että kaverini oli oikeasti tilannut lippunsa LIBANONIIN. Pystyi onneksi vielä vaihtamaan. :'D
Mulla menee moni sama sekaisin kuin mitä täälläkin on mainittu (esim. varis vs. harakka AIVAN joka kerta), ja lisäksi englanniksi ihan jatkuvasti sekoitan sanat fridge ja freezer. Eivät nyt sinänsä ihan täysin eri asioita, mutta joskus on puolison kanssa syntynyt erikoisia tilanteita, kun huutelen toisesta huoneesta että laitat vaan sen maidon nyt pakkaseen... Onneksi on jo tottunut siihen, että tarkoitan aina just sitä TOISTA sanaa. En tajua, miten piuhat menee aina juuri väärin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea ja vasen.
Mullakin. Myös autokoulussa. Pikkasen noloa.
Osto Volvo niin voit ajaessasi tarkistaa ratista, että V=vasen ja o=oikea:P
Oikean ja vasemman lisäksi netto ja brutto. Olen laskenta-alalla...
En osaa sanoa miksi menee sekaisin, mutta Sofia ja Istanbul.
Arrival ja departure.
Luulen aina keksineeni jonkin hyvän muistisäännön ja sit mä kuitenkin joudun tyyliin sanakirjasta katsomaan.
Ben Stiller?
Seth Rogen?