G: ostatko bloggaajien markkinoimia tavaroita? Jos, niin kenen?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Mun "kulutuspaheeni" on kosmetiikka ja Karkkipäivä-Sannin postausten kautta olen löytänyt monia mieleisiä tuotteita, joihin en muuten olisi tajunnut tarttua. Sanni kirjoittaa testaamistaan tuotteista niin perusteellisesti, että tekstin pohjalta voin arvioida, tykkäisinkö itse tuotteesta ja olisiko minulla sille käyttöä.
Kuka hän on, täytyy käydä katsomassa
Jätettiin ostamatta Stokken vaunut sen takia, että Mungobabyllä on sellaiset. Ei ollut kovinkaan luotettavia myyntipuheita niistä ku niistä postasi (oli saanut ne vissiin näkyvyyttä vastaan).... korosti juuri niitä muualla ns huonoiksi lueteltuja ominaisuuksia hyvinä. Lisäksi jätän ostamatta House of Brandonin tuotteet, sillä eräällä kampaajabloggarilla tuntuu olevan sinne joku vakiodiili.. ja sitten myydään ne kirpparilla pois.
Onneksi jotkut bloggarit kirjoittavat typerästi suoraan, että "en ole vielä ehtinyt käyttää saamaani tuotetta, mutta vaikuttaa ihanalta".
Mä luotan myös Karkkipäivän Sanniin, sillä hän kertoo aina mitkä tuotteet on saatuja ja mitkä löydettyjä ja mistä on kampanja käynnissä. Hän myös uskaltaa rehellisesti kertoa mikäli ei pitänyt tuotteesta, oli siitä sovittu tai ei. Myös Mustaa Kajaalia -blogista oon ottanut suosituksia.
Ostolakossa-blogiin luotin myös aiemmin, mutta nykyään tyyppi on vähän turhan syvällä kaupallisessa maailmassa että en ihan aina jaksa luottaa hänen arvioihinsa. Muuten en kauheasti lue blogeja, ja suosituksia haen blogeista jollekin yksittäiselle tuotteelle googlen kautta, jos jotain olen hankkimassa mutta kaipaan kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kukaan ei osta mitään jos siitä voi toinen hyötyä. Siksi blogilla tienaaminen on pääosin aika vaikeaa. Suomalainen olettaa että sisältö tuotetaan ilmaiseksi eikä sitä arvosteta työnä.
t. pienimuotoinen bloggari
No eihän sitä ammattilainen teekään, ei mainosalan ammattilainen, ei kirjoittamisen ammattilainen, ei muotialan ammattilainen, ei ammattimalli. Miksi sitä pitäisi arvostaa työnä?
Miten niin ei? Hyvin voi tehdäkin. Muutenkaan minusta ei voi ajatella että maksaa vain työstä jonka tekee paperilla ammattilainen. Miljoonat ihmiset tekee päivittäin hyvin työnsä mihin eivät ole spesifisti koulutettuja.
Noh, tyypillistä suomalaista ajattelua... siitä kumpuaa nämä turhanpäiväiset trukkikortit ym hömpötykset. Blogiakaan ei varmaan kohta saa kirjoittaa ellei ole "ammattilainen" ja valviran luvat kunnossa 😂😂
Nyt olet ymmärtänyt asian ihan väärin. Suomessa on paljon loistavia bloggauksen harrastajia, ja heillä on todella tasokasta tekstiä ja ammattilaisen tasoista substanssiosaamista. Esimerkkinä vaikkapa suomen kielen opettaja, joka pitää kirjablogia. Kukaan ei ole näitä ihmisiä tai heidän tekemisensä tasoa moittimassa.
Ongelma onkin juuri siinä, kun bloggaaja alkaa ajatella olevansa "ammattilainen", mutta kuitenkaan ei ole hajuakaan Journalistin ohjeista, piilomainonnasta, veroteknisistä asioista tai kauheasti kirjoittamisestakaan. Pitäisi vain saada rahaa, koska kyseessä on "oikea ammatti".
Eipä taida olla hedelmällistä hommaa
Ei välttämättä, esim luonnonkosmetiikka. Plus helposti jättää ostamatta, jos joku tuote ei ole hääppöinen koko ajan kaikkien mielestä.
Kaupallisissa yhteistöissä sen sijasn ostaja on maksaja. Pitäis saada alekoodi -75% jotta olis jotain järkeä.