Miksi te kuumista asunnoista valittajat ette ole hommanneet
Ilmastointikonetta asuntoonne? En vaan ymmärrä tätä teidän valitusta, kun ei sitä ole pakko sietää.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Iloitkaa helteestä itkijät, enää pari viikkoa ja pääsette valittamaan joulun kaupallistumisesta, sitten siitä miten turhaa kenenkään on hankkia uudeksi vuodeksi ilotulitteita ja sitten onkin jo kohta koirankakkavalitukausi!
Mikä on vielä pientä verrattuna kaltaiseesi meta-valittajaan.
Ilmalämpöpumppu ja ilmastointilaite ovat kaksi eri asiaa. Ilmalämpöpumppu asennetaan kiinteästi ja meille maksoi 1800 euroa. Ilmastointikone on erillinen laite. Hinnat muutamia satasia.
Ilmalämpöpumpun voi laittaa poistamaan pelkästään kosteutta asunnosta ja samalla asunto viilenee. Katselen itse kukat sillä poistovedellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iloitkaa helteestä itkijät, enää pari viikkoa ja pääsette valittamaan joulun kaupallistumisesta, sitten siitä miten turhaa kenenkään on hankkia uudeksi vuodeksi ilotulitteita ja sitten onkin jo kohta koirankakkavalitukausi!
Mikä on vielä pientä verrattuna kaltaiseesi meta-valittajaan.
Voi kulta pieni sun kanssas....
Enhän minä ole valittaja! Minulla on yksinomaan hauskaa kun seuraan turhasta valittajien itkua.
Koska olen opiskelija. Mistä helvetistä revin rahaa johonkin ilmastointilaitteeseen.
Ja kyllä, käyn myös töissä, nollasopparilla paskaduunissa. Ei ihan riitä rahat siltikään, varsinkin kun en voi töiden epäsäännöllisyyden vuoksi vetää tiliä nollille.
Oliko muita kysymyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Koska olen opiskelija. Mistä helvetistä revin rahaa johonkin ilmastointilaitteeseen.
Ja kyllä, käyn myös töissä, nollasopparilla paskaduunissa. Ei ihan riitä rahat siltikään, varsinkin kun en voi töiden epäsäännöllisyyden vuoksi vetää tiliä nollille.
Oliko muita kysymyksiä?
Joillain on aina valmiina selitys.
Jotkut taas ajattelevat, ennakoivat ja säästävät.
Ensinmainittuja on tullut viime vuosina vastaan säälittävän tarinan & rahanlainauspyynnön kera. Yllättäen en arvosta. Enkä lainaa.
Kumpaan porukkaan itse ajattelit tulevaisuudessa kuulua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko muita kysymyksiä?
Ensinmainittuja on tullut viime vuosina vastaan säälittävän tarinan & rahanlainauspyynnön kera. Yllättäen en arvosta. Enkä lainaa.
Säästän toki rahaa, niitä aikoja varten kun töitä ei yhtäkkiä olekaan. Jos hassaan ne ilmastointilaitteeseen ja jään kuukaudeksi ilman töitä, mikäs sitten eteen? Joillain ei vaan elämän realiteetit ole hallussa ja elämää katsellaan tasan yhdestä perspektiivistä. Avarra vähän maailmaasi.
Ps. Ikinä en ole lainannut rahaa keltään. Ikinä. Kysymykseen saan sentään vastata, vaikka se sinun mielestäsi selittelyä onkin.
/66
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko muita kysymyksiä?
Lopetas ny. Köyhillä ja pienituloisilla ei ole varaa ostaa mitään ilmastointivempeleitä, vaan kuumuus on kärsittävä suihkun, uimisen, yötuuletuksen ym. avulla. Se siitä. Jos köyhä säästää johonkin, hän säästää esim. vaatteisiin eikä mihinkään hifistelylaitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko muita kysymyksiä?
Säästän toki rahaa, niitä aikoja varten kun töitä ei yhtäkkiä olekaan. Jos hassaan ne ilmastointilaitteeseen ja jään kuukaudeksi ilman töitä, mikäs sitten eteen? Joillain ei vaan elämän realiteetit ole hallussa ja elämää katsellaan tasan yhdestä perspektiivistä. Avarra vähän maailmaasi.
Ps. Ikinä en ole lainannut rahaa keltään. Ikinä. Kysymykseen saan sentään vastata, vaikka se sinun mielestäsi selittelyä onkin.
/66
Mitä kukin pitää tärkeänä. Jos kämppä on pieni ja ikkunat etelään niin ilmastointilaitteen ansiosta oleminen vaan on paljon helpompaa. Saa vaikkapa nukuttua paremmin jos joutuu joksikin aikaa koulutustaan/toiveitaan vastaamattomaan vuorotyöhön jne.
Itse tinkisin jostain muusta jos vastineeksi saisin nukkua viileässä.
Kyllä taloyhtiöiden on aika hankkia kerrostaloihin ilmanviilennyskeino. On kohtuutonta, että kerrostaloasunnoissa on 28-30 astetta lämmintä, vaikka on ilmastointilaiteitta ja tuulettimia. Ja asunto pimeänä kun verhot ovat kiinni.
EN OSTA! Tuliko selväksi? Ihan vaan sinun kiusaksi. Mitä se sinulle kuuluu, mikä hilavitkutin kenelläkin on pörisemässä nurkassa? Huomista avausta odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko muita kysymyksiä?
/66
Mitä kukin pitää tärkeänä. Jos kämppä on pieni ja ikkunat etelään niin ilmastointilaitteen ansiosta oleminen vaan on paljon helpompaa. Saa vaikkapa nukuttua paremmin jos joutuu joksikin aikaa koulutustaan/toiveitaan vastaamattomaan vuorotyöhön jne.
Itse tinkisin jostain muusta jos vastineeksi saisin nukkua viileässä.
Jep, mulla on siis pieni yksiö jossa ainoat ikkunat upotetulle parvekkeelle johon paistaa aurinko koko päivän. Ja teen tietenkin kolmivuorotyötä.
Parvekkeen ilma lämpeää lähemmäs 50 astetta keskipäivällä ja se tietenkin lämmittää lasien läpi myös asunnon. Tuulettaminen on siis mahdotonta. Mutta tosiaan, priorisoin silti ruokaostokset ja laskut ennen ilmastointilaitetta. Kyllä nämä helteet joskus hellittävät, täytyy vain käydä usein uimassa.
/66
En kyllä sitä mölisevää toosaa, jossa on poistoputki pihalle, ilmastointikoneeksi sanoisi. Sen teho on niin rajallinen, ettei se varsinaisesti ilmastoi. Se yrittää raivokkaasti viilentää ilmaa kovaa meteliä pitäen, ja sivutuotteena kondensoituu vettä.
Meillä oli tuollainen kauhea pellelaite toimistolla, mutta kun tilat ovat isot ja korkeat, niin eihän siitä mitään hyötyä ollut. Häiritsi vain työntekoa meteli. Lopulta oli pomon otettava lusikka kauniiseen käteen ja asennutettava oikea ilmastointilaite.
Vierailija kirjoitti:
jos köyhyys olisi vain oma valinta, ei niitä köyhiä olisi yhtään.
No kenen valinta on jättää koulut käymättä ja päätyä pätkätöihin matalapalkkahommiin jos ei oma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa. Minimisairaseläkkeellä näet. Vuokra-asuntoon ei sellaista saa myöskään asentaa.
Muutaman sadan eron sijoitus, eiköhän siihen saa säästettyä, jos oikein haluaa. En keksi mitään syytä että vuokta-asuntoon ei saisi asentaa. Meillä ainakin on, eikä se mitään erityistä asennusta vaadi. Kone päälle ja putki ikkunaan.
Jos oikein haluaa. Kuulepas, kaikkien pakollisten menojen jälkeen minulle jää muutama euro kuussa. Siinä sitten säästelet. Kaikki säästöt ovat kuluneet mm. yllättäviin sairaalareissuihin. Kaltaisesi ihmiset kun eivät oikein ymmärrä, että joku voi olla rutiköyhä. Ja vaikka sinä olet mitä mieltä tahansa, niin meidän vuokranantaja kieltää moisen asentamisen.
Ei varmasti kiellä. Ja köyhyys on oma valinta.
Älä jaksa trolli. Kyllä on kieltänyt. Ai oli oma valintani vammautua vaikeasti ja päätyä sairaseläkkeelle? Mikäs p**kapää se sinä olet?
Aha. On varmaan kieltänyt myös telkkarin ja lipaston asentamisen. Oliko vammasi pään seudulle vai tuliko tyhmyys ihan syntymälahjana?
Olehan nyt kunnolla ettei tarvitse soittaa äiteelles. Takavarikoi vielä ES-tölkit sulta.
Olet tervetullut takaisin keskusteluun kun sinulla on jotain argumentteja. Sitä odotellessa voit suksia vittuuun.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä sitä mölisevää toosaa, jossa on poistoputki pihalle, ilmastointikoneeksi sanoisi. Sen teho on niin rajallinen, ettei se varsinaisesti ilmastoi. Se yrittää raivokkaasti viilentää ilmaa kovaa meteliä pitäen, ja sivutuotteena kondensoituu vettä.
Meillä oli tuollainen kauhea pellelaite toimistolla, mutta kun tilat ovat isot ja korkeat, niin eihän siitä mitään hyötyä ollut. Häiritsi vain työntekoa meteli. Lopulta oli pomon otettava lusikka kauniiseen käteen ja asennutettava oikea ilmastointilaite.
Aika harvalla on niin iso ja korkea makuuhuone etteikö tuollaisella siirrettävällä laitteella sitä viileäksi saisi. Ja jos on, niin silloin lienee plätää myös hankkia ihan kunnon pelit ja vehkeet.
Edullisuus ja hyvä ei kohtaa ja kaikki on loppuunmyyty paitsi noita kalliita laitteita tulee Talotuote ja allergiakauppoihin.