Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te kuumista asunnoista valittajat ette ole hommanneet

Vierailija
21.07.2018 |

Ilmastointikonetta asuntoonne? En vaan ymmärrä tätä teidän valitusta, kun ei sitä ole pakko sietää.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy enää mistään kaupoista täällä, kaikki olen kiertänyt. Ei ole nettikaupoissakaan.

Vierailija
2/76 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisten valitusta ollenkaan. Ehkä olen onnellinen, kun minulla on läpivedon mahdollisuus, ei ole todellakaan kuuma. Yöllä laskee takuulla 21 asteeseen sisällä.

Ostakaa edes se tuuletin ja laittakaa siihen avoimen akkunan eteen puhaltamaan!

Taidatte olla niitä "sammuta äkkiä, en kestä vetoa" -ihmisiä. Seisova ilma on pahinta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy enää mistään kaupoista täällä, kaikki olen kiertänyt. Ei ole nettikaupoissakaan.

Jospa varautuisit asiaan ajoissa. Kyllä ne klapitkin tilataan ennen lämmityskautta.

Vierailija
4/76 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa. Minimisairaseläkkeellä näet. Vuokra-asuntoon ei sellaista saa myöskään asentaa.

Vierailija
5/76 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa. Minimisairaseläkkeellä näet. Vuokra-asuntoon ei sellaista saa myöskään asentaa.

Muutaman sadan eron sijoitus, eiköhän siihen saa säästettyä, jos oikein haluaa. En keksi mitään syytä että vuokta-asuntoon ei saisi asentaa. Meillä ainakin on, eikä se mitään erityistä asennusta vaadi. Kone päälle ja putki ikkunaan.

Vierailija
6/76 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. ilmalämpöpumppua ei voi laittaa, kun on asumisoikeusasunto. Sellainen siirrettävä iso "pönttö" mulla oli, mutta se piti niin kamalaa ääntä että koirat meni levottomiksi jos se oli päällä, eikä muutenkaan jaksanut viilentää kuin yhtä huonetta vähän hetkeksi, joten myin viime kesänä pois. 

Pärjäilemme niin että koiria kastelen suihkussa kylmällä vedellä aina kun alkavat läähätellä, ja yöt ne nukkuvat terassilla. Itse nukun öisin kylmällä vedellä kastellun lakanan alla.

Vierailija
7/76 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tähän kaupungin vuokra-asuntook ei varmaan sellaista saisi asennuttaa ja mä en halua kotiani rumentamaan ja tilaa viemään jotain sellaista ilmastointia, josta pitäisi viritellä itse joku poistoputki ikkunaan tmv.

Vierailija
8/76 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. ilmalämpöpumppua ei voi laittaa, kun on asumisoikeusasunto. Sellainen siirrettävä iso "pönttö" mulla oli, mutta se piti niin kamalaa ääntä että koirat meni levottomiksi jos se oli päällä, eikä muutenkaan jaksanut viilentää kuin yhtä huonetta vähän hetkeksi, joten myin viime kesänä pois. 

Pärjäilemme niin että koiria kastelen suihkussa kylmällä vedellä aina kun alkavat läähätellä, ja yöt ne nukkuvat terassilla. Itse nukun öisin kylmällä vedellä kastellun lakanan alla.

No sitten on ollut huono tai viallinen laite. Eipä tuo mitään ääntä pidä. Luulen, että koirasikin viihtyisivät viileämmässä.

Vierailija
9/76 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tähän kaupungin vuokra-asuntook ei varmaan sellaista saisi asennuttaa ja mä en halua kotiani rumentamaan ja tilaa viemään jotain sellaista ilmastointia, josta pitäisi viritellä itse joku poistoputki ikkunaan tmv.

Ei pitäisi olla mitään estettä ilmastointilaitteelle, ei sitä mitenkään erityisesti asenneta. No jos mieluummin olet kuumassa kämpässä kuin ihanan viileässä, niin toki turhamaisuus menee mukavuuden edelle. Älä sitten valita, jos syy on noin turha.

Vierailija
10/76 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman sadan eron sijoitus, eiköhän siihen saa säästettyä, jos oikein haluaa. En keksi mitään syytä että vuokta-asuntoon ei saisi asentaa. Meillä ainakin on, eikä se mitään erityistä asennusta vaadi. Kone päälle ja putki ikkunaan.

Jos oikein haluaa. Kuulepas, kaikkien pakollisten menojen jälkeen minulle jää muutama euro kuussa. Siinä sitten säästelet. Kaikki säästöt ovat kuluneet mm. yllättäviin sairaalareissuihin. Kaltaisesi ihmiset kun eivät oikein ymmärrä, että joku voi olla rutiköyhä. Ja vaikka sinä olet mitä mieltä tahansa, niin meidän vuokranantaja kieltää moisen asentamisen.

Vierailija
11/76 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän joka asunnossa ole viileä suihku...

Vierailija
12/76 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikein haluaa. Kuulepas, kaikkien pakollisten menojen jälkeen minulle jää muutama euro kuussa. Siinä sitten säästelet. Kaikki säästöt ovat kuluneet mm. yllättäviin sairaalareissuihin. Kaltaisesi ihmiset kun eivät oikein ymmärrä, että joku voi olla rutiköyhä. Ja vaikka sinä olet mitä mieltä tahansa, niin meidän vuokranantaja kieltää moisen asentamisen.

Mikä on syy vuokranantajalla? Ihan sama kuin pakastimen kieltäisi.

Vierailija
13/76 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasuntoihin ei saa asentaa ominpäin

Vierailija
14/76 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten on ollut huono tai viallinen laite. Eipä tuo mitään ääntä pidä. Luulen, että koirasikin viihtyisivät viileämmässä.

Joo todellakin viihtyisivät, pitkäkarvaisia shelttejä kun ovat... Täytyisikin katsella onko nuo laitteet tosiaan kehittyneet hiljaisemmaksi tässä muutaman vuoden myötä. Se aikaisempi Gigantista hankkimani (joo, joku halpa tarjousmalli ostettuna impulssiostona) tosiaan piti kovalla teholla ihan uskomatonta mölyä, ihan kuin olisi pölynimuri päällä.

Lisäksi se vaiva että  joutui aina tuuletusikkunaan virittelemään systeemin, johon vain reikä putkelle ulospäin, koska jos poistoilmaletku oli vaan ikkunasta pihalle ilman ilman takaisinvirtausestettä, ei viilennys toiminut ollenkaan, koska asuntoon imeytyi saman tien ikkunan yläosasta kuumaa ilmaa yhtä paljon kuin mitä ilmalämpöpumppu poisti. 

Meillä on nyt sisällä täällä kerrostalon ylimmässä kerroksessa 32 astetta ja katto yläpuolella oikein hohkaa tulikuumaa aina kun aurinko paistaa, ei kyllä yhtään mukavaa edes minulle, saati koirille.

Vierailija
15/76 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloasuntoihin ei saa asentaa ominpäin

No eipä siinä mitään asentamista ole. Ihan kuin ei telkkaria saisi itse laittaa. Tuntuu, että tämä on vaan oletus eikä tieto. Miksi teidän taloyhtiöön ei saa ostaa ilmastointilaitetta.

Vierailija
16/76 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vekotin on aivan kauhea . Paksu letku ja kauhea mökä.

Itse haen lupaa ilmalämpöpumpulle.

Myin oman ilmastointilaitteen pois.

Esim. pelkkään viilennykseen saa gree changen asennettuna 1200 ekeä. Ei sovellu lämmitykseen vaan viilennykseen. Se sopii meille.

Vierailija
17/76 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Asoon saa laittaa ilpin kun hakee muutoslupaa.

Juuri tää Gree on siihen pelkään viilennykseen eli on sit hinnassa halvempi.

Vierailija
18/76 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Asoon saa laittaa ilpin kun hakee muutoslupaa.

Juuri tää Gree on siihen pelkään viilennykseen eli on sit hinnassa halvempi.

Ok, täytyykin selvittää. Asun itse Asuntosäätiöllä, täytyy sieltä kysellä. Olisi kyllä koirille valtava helpotus. 

Vierailija
19/76 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa varautuisit asiaan ajoissa. Kyllä ne klapitkin tilataan ennen lämmityskautta.

Ostan siis mahdollisesti kalliin (siis kunnollisen) tuulettimen vain sen varalta, että Suomessa on kerran 10 vuodessa tällainen helle? En muista koskaan ennen näin tukalaa olleen, yleensä kesällä olen vain palellut.

Vierailija
20/76 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuroko olet?

Ne putkiviritykset pitää kovaa melua, myös ne kalliit.

Ilmastointilaite ulkoyksikön kanssa on hiljainen, ainakin sisäyksikkö.

Et mistä ap sitten puhuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän