Miten joku voi nauttia työstään?
Mitä työtä teette? Paljonko palkka? Onko työyhteisö erityisen hyvä? Oletteko jotenkin erityisen sopivia luonteeltanne työhönne?
Kommentit (26)
Asiantuntijatyötä. Palkka 4200€, mutta nousussa. Työyhteisössä on moneen lähtöön, vähän kieroutunutta ehkä keskimääräistä enemmän. Mutta pidän itse työstä ja kehitän itseäni jatkuvasti kuten nytkin kesälomalla.
Minä nautin. Monipuolinen esimiestyö, eli työvalmentaja. Palkka ei ole häävi, brutto n. 2000€, mutta eipä se mun työn mielekkyyteen mitenkään liity mitä siitä maksetaan. Varmasti olen sopiva luonteeltani työhöni, tunnen olevani siinä hyvä ja tunnen että minua arvostetaan. Työyhteisö ei ole mikään täydellinen mutta ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijatyötä. Palkka 4200€, mutta nousussa. Työyhteisössä on moneen lähtöön, vähän kieroutunutta ehkä keskimääräistä enemmän. Mutta pidän itse työstä ja kehitän itseäni jatkuvasti kuten nytkin kesälomalla.
Sano se oikea ammatti että saa kuvan mitä teet. Asiantuntija ei kerro vielä yhtään mitään.
En kyllä kanssa ymmärrä, miten joku jaksaa, vittumaisia kusipäitä työyhteisöt nykyisin täynnä. Kärpäslätkälle kyllä olisi käyttöä, sillä haluaisin niin liiskata kaikki inisevät tärkeilijät tuusan nuuskaksi.
Teen töitä päiväkodissa, pienten ryhmässä ja niin ihanien työkaverien kanssa. Nautin jopa työstäni! Palkan nyt kaikki tietävät, eli en viitsi edes mainita.. Liian pieni, mutta kattaa matkakustannukset :D
En ole enää työelämässä, mutta viimeisin työ, mitä tein, sopi minulle kuin nenä päähän. Olin postimies. Jos nyt menisin kyseiseen työhön, luulisin, että en varmasti siitä pitäisi. Niin paljon se on muuttunut.
Toinen työ, joka sopi minulle täysin, oli käsittelijän työ kopiofirmassa.
Nautin joka hetkestä. Saan työharjoittelusta palkkaa 310 e / kk, majoituksesta maksan 12 e / pv (5 pv viikossa) ja siihen sisältyy aamiainen ja 2 x lämmin ruoka. Työyhteisö on mahtava. On kehitysvammaisia, mielenterveyspotilaita, ohjaajia, vapaaehtoistyöntekijöitä, lehmiä, kanoja ja possuja. Itse olen maatalousalan työharjoittelija (puoli vuotta). Tunnen ensimmäistä kertaa elämässäni olevani täysin oikeassa paikassa ja olen saanut ohjaajaltani palautetta, että mulla on erityinen taito toimia potilaiden kanssa.
Onhan se mahdollista jos on esim. Prostituitejen opettaja tai kannabiksen laadun tarkkailija.
Koulunkäynninohjaaja erityislasten kanssa. Liksaa tulee n.1500 euroa käteen kuukaudessa. Työyhteisö opettajineen vähän pikkusievää porukkaa, mutta pääosin ihan ok. Viihdyn töissäni erinomaisesti. Bonuksena kesällä 2,5kk ”loma” työttömänä.
Kyllä joku voi nauttia työstään eikä se ole mitenkään sulta veks.
Avainsana on juuri tuo omalle luonteelle sopiva työ. Ekstrovertit, energiset ja iloiset ihmiset sopeutuvat nykyisen työelämän vaatimuksiin. Nuohan ovat juuri ne adjektiivit, jotka lähes jokaisessa työpaikkailmoituksessa mainitaan ja vaaditaan.
Pakkohan sitä on nauttia työstään jos asuntovelkaa 100 000 -300 000 e😂
Parturi-kampaaja-yrittäjä. Yrittäjän vapaus, ja liksakin on nykyään ok.
Vierailija kirjoitti:
Avainsana on juuri tuo omalle luonteelle sopiva työ. Ekstrovertit, energiset ja iloiset ihmiset sopeutuvat nykyisen työelämän vaatimuksiin. Nuohan ovat juuri ne adjektiivit, jotka lähes jokaisessa työpaikkailmoituksessa mainitaan ja vaaditaan.
Ei pidä paikkaansa ... jos nuo on perusvaatimuksia niin miten ihmeessä tamperelaiset ovat töissä? Täältä löytyy vain introvertteja, lamaantuneita ja ilkeitä ihmisiä😊
Sanonta "nauttia työstään" on muutenkin ällö. Tulee mieleen joku konttorityöläinen joka kulkee kahviosta työhuoneeseensa orgasmin kourissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään hajua minkälainen ammatti asiantuntija on, voisiko joku kertoa tietämättömälle?
Tykkään nykyään. Olen teknisellä puolella asiantuntija, ryhdyin 3 v. sitten yksinyrittäjäksi. Pidän alastani.
Aluksi tulot notkahtivat, ennenkuin sain asiakaskuntaa. Aikaa ja energiaa meni aluksi myös yrittäjyyden kiemuroiden opetteluun.
Nyt asiakkaita riittää, työ kiinnostavaa ja vaihtelevaa. Lisäksi olen "tilivelvollinen" työstäni vain sen tilaajille. Teen töitä sen verran ja siihen aikaan kuin itse päätän ja tuloja haluan. Teen töitä saman rahan eteen ajallisesti vähemmän mutta tehokkaammin kuin palkkatyössä.
Oispa sellainen ammatti kuin typerien politikkojen ruoskija. Sitä voisi tehdä jopa sillä 9 euron orjuutuksella.
Halukkaita varmaan muitakin kuin minä?
Tekstinkäsittely, 1700 e/kk netto, työyhteisö ok, luonteeltani sovin juuri tällaiseen työhön; työtä tehdään itsenäisesti ja työ ei sisällä asiakaspalvelua (mulla sos tilanteiden pelko enkä voisi tehdä asiakaspalvelua).