Mä en jaksa näitä helteitä enää yhtään, kun mulla on koko ajan huono olo!
Voi luoja, kun tämä jo loppuis ja olisi jo talvi ja pakkanen.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Syö suolaa ja juo vettä.
No ihan kuin en olisi jo syönyt ja juonut ja yrittänyt kaikella muullakin tavalla...
ap.
En ymmärrä miks hellehullut valittaa siitä, että me hellevihaajat valitetaan ja muka myös talvella itketään kylmyyttä jne. ainakaan itse en ole sellanen. Joskus valitan kyllä jos on loskaa tai jäätä, mutta itse pakkanen ei haittaa ollenkaan.
Jännä, että hellehullut saa itkeä talvisin suomen kamalaa säätä ja synkkyyttä, mutta me hellevihaajat ei saatais valittaa tästä tappohelteestä..
Kuinka monta ketjua tästäkin pitää avata...?
Mua vaan väsyttää kamalasti ja olen ärsyyntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö suolaa ja juo vettä.
No ihan kuin en olisi jo syönyt ja juonut ja yrittänyt kaikella muullakin tavalla...
ap.
Sama täällä vaan eipä ole helle hellittänyt :(
Täällähän vihataan kaikkea maalaisjärkeä, mutta älä juo pelkkää vettä vaan mineralisoi se. Hanki puhdistamatonta merisuolaa ja/tai ruususuolaa. Voit laittaa sitä suoraan suuhun ja sekoittaa aina veteen. Muista lisäksi magnesium.
Vierailija kirjoitti:
laihduta
Mitä v****a auttaisi? Eipä ole tässä 47 kg kovin perusteltua syytä laihduttaa.
Olen vakavasti sairas ja olen pyörtynyt tämän hellejakson aikana jo neljä kertaa... Oksennus kurkussa kokoajan, nestettä kertyy raajoihin huonon sydämen toiminnan takia, rytmihäiriöitä... Voin kertoa että kyllä tasan valitan, kun on näin karmea olo. Kaikki kikkakolmoset on käytössä, mutta ei ne paljoa auta kun elimistön lämmönsäätelyjärjestelmä ei sairauden vuoksi toimi. Ilmastointilaitteeseen, edes käytettyyn ei ole varaa. Ja niin, koskaan en ole valittanut syksystä ja talvesta enkä valita.
Vierailija kirjoitti:
laihduta
Ei ole tarvetta.
Tuo on niin totta, että talven vihaajat saavat valittaa talvella minkä ehtivät, mutta me, jotka ei kestetä tai tykätä helteistä ei saataisi sanoa mitään siitä.
Mun kroppa ei vaan yksinkertaisesti kestä lämpöä ja on niin tuskaiset kaksi viikkoa jo ollut, että ei vaan enää jaksais!
ap.
Mullakin on paha olo helteellä. Nukkuminen on kans vaikeaa, kun on niin hikinen koko ajan. Minä ootan syksyä, kun viilenee vähän muttei ole vielä kylmä. Mulla on atooppinen iho ja kasvoissa vaikea ruusufinni joka riehaantuu aivan erityisesti talvella, pakkanen on tuskaa :(
Samat sanat. Olo on ärtynyt, tuskainen, täysin jaksamaton ja apea. Kaikki kikat on kokeiltu, mutta olo pysyy kehnona. Lisäksi vähän nolottaa oma kalpeus ja huonotuulisuus, kun suurin osa porukasta on niin fiiliksissä tästä kelistä. 😑
Mulla on ollut monta kertaa itsemurha-ajatuksia tämän helteen takia. Ei kiva.
Vähän vinksahtanut asenne joillakin ihmisillä, näkee hyvin näillä palstoilla. 30 asteen helteet OVAT vaarallisia myös terveille ihmisille. Mutta ei missään nimessä muka saisi valittaa! Tietenkin saa. Vihaan Suomessa sitä, että sateesta, tuulesta ja kylmyydestä, eli pohjoisen normaaleista sääilmiöistä saa vinkua sydämensä kyllyydestä mutta tällaisesta ennätyshelteestä ei missään nimessä vaikka se tekisi täysin toimintakyvyttömäksi. Logiikka?
Vierailija kirjoitti:
Täällähän vihataan kaikkea maalaisjärkeä, mutta älä juo pelkkää vettä vaan mineralisoi se. Hanki puhdistamatonta merisuolaa ja/tai ruususuolaa. Voit laittaa sitä suoraan suuhun ja sekoittaa aina veteen. Muista lisäksi magnesium.
Hyvä tietää ... paljon lämpötila laskee?
Vierailija kirjoitti:
Vähän vinksahtanut asenne joillakin ihmisillä, näkee hyvin näillä palstoilla. 30 asteen helteet OVAT vaarallisia myös terveille ihmisille. Mutta ei missään nimessä muka saisi valittaa! Tietenkin saa. Vihaan Suomessa sitä, että sateesta, tuulesta ja kylmyydestä, eli pohjoisen normaaleista sääilmiöistä saa vinkua sydämensä kyllyydestä mutta tällaisesta ennätyshelteestä ei missään nimessä vaikka se tekisi täysin toimintakyvyttömäksi. Logiikka?
Ilmastonmuutoksen myötä nämä helteet ei ainakaan tule olemaan vähentymään päin, pikemminkin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietää ... paljon lämpötila laskee?
Ei yhtään, mutta huono olo häipyy.
Kuinka lihava oikein olet? Itse olen normaalipainon ylärajoilla oleva 30 v nainen eivätkä helteet vaikuta muhun mitenkään. Pakkaset kyllä vaikuttavat ja vihaan kylmää.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka lihava oikein olet? Itse olen normaalipainon ylärajoilla oleva 30 v nainen eivätkä helteet vaikuta muhun mitenkään. Pakkaset kyllä vaikuttavat ja vihaan kylmää.
Minäkin olen 30v alle 60-kiloinen nainen ja tulen huonovointiseksi helteestä. Paras keli on sateinen syyskeli.
Syö suolaa ja juo vettä.