Paljonkohan pienen kerrostalokaksion seinien maalaus/tapetointi ammattilaiselta kustantaa?
Onko kokemuksia? Haluaisin nätin jäljen. Tapettia tai maalia tai niitä seinäsisustuslaattoja. Mietin onko niin kallista ettei järkeä.. kaks huonetta. Uudiskohde ni ihan uudet seinät noin muuten. Koitin netistä kattoa hintoja mut oli aika hurjia, ni mietin mikä on ollu todellisuus, jos joku käyttäny ammattilaista.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sadan neliön maalaus vähän päälle 3000 viimeksi, siitä saa kyllä sen vähennyksen.
Me käytetään yleensä aina ammattilaisia maalaamiseen, mutta en ole koskaan ollut tyytyväinen maalaus jälkeen, ne laimentaa niitä maaleja liikaa (helpompi maalata).
Jos vain jaksat, niin maalaa itse ihan vain senkin takia, että se näyttää paremmalta. Ja suosittelen itse farrow ballin maaleja, jos jaksat maalata kolmeen kertaan (jälki on niillä noin miljoona kertaa parempi kuin joku muovinen tikkurila).
Ok kiitos vinkistä. Joku kyseli miksen itse maalaa niin nykyisen asunnon seinät maalasin itse (tikkurilan maalilla) ja youtube-ohjeiden avulla ja jälki oli ja on kamalaa. On toi hinta kyllä sen verran suolainen, että pitää varmaan taas ite yrittää. Ja noilla farrow ballin maaleilla jos jäljessä on edes jotain eroa.
Onko sillä telalla merkitystä?
Tiedätkö mitä nyt tekisit toisin verrattuna edelliseen yritykseen saadaksesi nyt hyvää jälkeä aikaiseksi? Jos et, niin suosittelisin käyttämään ammattilaista. Ei maalaaminen ole rakettitiedettä, mutta hyvä lopputulos vaatii tietynlaista tarkkuutta ja silmää onnistuakseen, ja pelkällä maalin ja telan vaihdolla ei isoa eroa tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et tee itse? Tulee edullisemmaksi, eikä ole edes vaikeaa. Hölmömpikin mamma onnistuu.
Mikäli maalatut seinät.
Tapetilla eikä pohjia tehty niin voi tulla pahaa jälkeä. Tuo 200-2000 johtunee pohjien kunnosta.
Kuvioitu tapetti antaa paljon anteeksi.
Tapetointi ei ole haastavaa. Toki seinästä täytyy kitata reiät piiloon ja hioa saumat, mutta kyllä niistä normiälyinen ja -kuntoinen selviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sadan neliön maalaus vähän päälle 3000 viimeksi, siitä saa kyllä sen vähennyksen.
Me käytetään yleensä aina ammattilaisia maalaamiseen, mutta en ole koskaan ollut tyytyväinen maalaus jälkeen, ne laimentaa niitä maaleja liikaa (helpompi maalata).
Jos vain jaksat, niin maalaa itse ihan vain senkin takia, että se näyttää paremmalta. Ja suosittelen itse farrow ballin maaleja, jos jaksat maalata kolmeen kertaan (jälki on niillä noin miljoona kertaa parempi kuin joku muovinen tikkurila).
Ok kiitos vinkistä. Joku kyseli miksen itse maalaa niin nykyisen asunnon seinät maalasin itse (tikkurilan maalilla) ja youtube-ohjeiden avulla ja jälki oli ja on kamalaa. On toi hinta kyllä sen verran suolainen, että pitää varmaan taas ite yrittää. Ja noilla farrow ballin maaleilla jos jäljessä on edes jotain eroa.
Onko sillä telalla merkitystä?
Tiedätkö mitä nyt tekisit toisin verrattuna edelliseen yritykseen saadaksesi nyt hyvää jälkeä aikaiseksi? Jos et, niin suosittelisin käyttämään ammattilaista. Ei maalaaminen ole rakettitiedettä, mutta hyvä lopputulos vaatii tietynlaista tarkkuutta ja silmää onnistuakseen, ja pelkällä maalin ja telan vaihdolla ei isoa eroa tule.
Ei maalaaminen tai tapetointi ole hakalaa, kun sen osaa. Kyse on käden taidoista ja niitä oppii vain harjoittelemalla, toiset helpommin ja toisille se on hankalampaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko maksaa?
No sitähän se kustannus tarkoitaa.
Ap:n kaksio on uudiskohde. Olet ilmeisesti siellä vuokralaisena, muutenhan olisit valinnut itseä miellyttävät pinnat jo rakennusvaiheessa.
Vuokralaisena tarvit vuokranantajan luvan muutella sisustusta. Ja ehkä tosiaan ne ammattimaalarit, että takaat selustasi. En sano, että työnjälki silti olisi kummoista.
Maalaaminen ei tosiaan ole neurokirurgiaa, erityisesti uusille tasaisille pinnoille on erinomaisen helppo suti ja telata.
Netistä löytyy paljon ohjeita ja pikku niksejä maalaustyöhön.
Katon ja lattian rajat ensin penselillä, seinät telalla. Maalit eivät roisku, kun et laimenna (kuin hiukan); myös peittävyys parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis maalattavaa pintaa sata neliötä, vai maalattujen huoneiden pohjapinta-ala 100 neliötä?
30€ neliö kuullostaa aika kallillta.
Ihan kiinni siitä missä kunnossa kohde on, huonekalut kaikki valmiiksi 2m+ irti seinistä ja suojamateriaalit paikoillaan jne materiaalit hankittua ja tehdään pelkkä työ joku kaksio a 60 neliötä eli jonkun 80 neliötä seinää johon liimat ja tapetit menee kai parissa tunnissa yhdeltä jäbältäeli 200e.
Jos pitää hankkia materiaalit, tavarat ei oo paikoillaan jne ongelmaa, saman hinta on nopeasti 4500e kun paikalla on 5 ukkelia, 6 tuntia taukoineen ja matkoineen eestaas ja 100e/h.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kaksio on uudiskohde. Olet ilmeisesti siellä vuokralaisena, muutenhan olisit valinnut itseä miellyttävät pinnat jo rakennusvaiheessa.
Vuokralaisena tarvit vuokranantajan luvan muutella sisustusta. Ja ehkä tosiaan ne ammattimaalarit, että takaat selustasi. En sano, että työnjälki silti olisi kummoista.Maalaaminen ei tosiaan ole neurokirurgiaa, erityisesti uusille tasaisille pinnoille on erinomaisen helppo suti ja telata.
Netistä löytyy paljon ohjeita ja pikku niksejä maalaustyöhön.
Katon ja lattian rajat ensin penselillä, seinät telalla. Maalit eivät roisku, kun et laimenna (kuin hiukan); myös peittävyys parempi.
Oma on eikä otettu ku pakolliset lisävalinnat, kun kuultu että niissä on aika paljon ilmaa. Lattiat, kaapit, laatat, laitteet, katto siis itse päätetty, mutta seinien osalta ei edes ollut mahdollista tehdä ilmaisia valintoja, niin ei niitä tehty.
Mulla meni vi*uiksi aiemmalla kerralla just noi katon rajat ja muutkin rajat. Maalausjälki myös epätasainen. Maali oli tikkurilan harmony-sarjasta. En edes tiennyt että sitä pitäis jotenkin laimentaa niin en laimentanut. Noh nyt tämä ongelma taisikin ratketa, eli saadaan sukulainen apuun. :)
Onko jollain kokemusta noista sisustuslaatoista seinille? Onko jotain syytä, miksei niitä kannattais tehosteena käyttää? T. Ap
Jos 100 neliön talossa on 6 samankokoista huonetta ja korkeus 3,6m niin siinä on seinäpinta-alaa aukot mukaan laskettuna 360 neliötä.