Yli 100 euron puhelin on kallista rahan tuhlausta
Tulee maksamaan liikaa, kun puhelintakin joutuu vaihtamaan kuitenkin joka vuosi. Yli satasen puhelin on siis täysin turhaa tuhlausta.
Kommentit (19)
Ei kai sitä puhelinta kukaan pakota joka vuosi vaihtamaan, itse olen pärjännyt mainiosti 5 vuotta vanhalla puhelimella. Pyörii kaikki appsit sun muut ihan hyvin vielä, pitää vaan ostaa kerralla hyvä niin pärjää. Maksoi juuri n. satasen kun ostin käytettynä.
Tärkeintä onkin se mitä puhelimella tekee, mitä seuraa ja mitä itse muille viestittää. Aika monella on ajan tappamiseksi joutavaa lässytystä, latteuksia ja muiden kyyläämistä, negatiivista perusvirettä. Kalleinkaan laite ei kompensoi henkistä köyhyyttä.
Nimenomaan siinä säästää, kun ostaa kerralla kalliimman ja laadukkaamman puhelimen. Ei tarvitse vaihtaa joka vuosi.
Omani maksoi 400€, yhä todella hyvässä kunnossa.
Miksi joka vuosi pitäisi vaihtaa. Minull aon ollut sama puhelin jo 3 vuotta.
Olen todennut edullisimmaksi ostaa kallis puhelin ja käyttää sitä 5-6 vuotta. Tulee vähemmän jätettäkin, kun ei sitä alle satasen laitetta uusi joka vuosi.
Minua ei kiinnosta puhelimet, some eikä muut, mutta satasen puhelimella ei tee mitään. 200e puhelin on jo ok pieneen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joka vuosi pitäisi vaihtaa. Minull aon ollut sama puhelin jo 3 vuotta.
Satasen puhelin on pakko vaihtaa.
Mulla ollut sama n. 80 e maksanut puhelin useamman vuoden. Ehkä 3 - 4 v vuotta, en muista. Jos ostaisi tuplasti kalliimman, kestäisikö se sitten 6 - 8 vuotta tai HALUAISINKO edes käyttää samaa niin kauan?
Puhelimeeni on kyllä tullut pientä riesaa kuten hidastelua ja puheluissa välillä ääni häviää tai kuuluu jotain ylimääräistä ääntä touseen päähän (en ole varma onko vika just mun puhelimessa), mutta kyl tää vielä jonkin aikaa menee...
Vierailija kirjoitti:
Olen todennut edullisimmaksi ostaa kallis puhelin ja käyttää sitä 5-6 vuotta. Tulee vähemmän jätettäkin, kun ei sitä alle satasen laitetta uusi joka vuosi.
Luultavasti uusista puhelimista kuitenkin akku simahtaa jo paljon ennen tuota ja voi olla sitten joko helpompi tai vaikeampi vaihtaa, riippuen paljonko on tehtaalla erikeepperiä isketty kuoren alle.
Ostin kalliilla käytetyn Lumian, enkä ehtinyt käyttää puhelinta vuottakaan kun laitteeseen tuli ilmoitus ohjelmiston tarjoajalta että puhelimen toiminta lakkaa silloin ja silloin. Se sai olla viimeinen kerta kun ostin kalliin puhelimen. Lumian jälkeen siiryin karvalakki malliin ja suosittelen samaa aivan kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on halpaa rahan tuhlausta?
Köyhän ei kannata ostaa halpaa, tulee kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on halpaa rahan tuhlausta?
Köyhän ei kannata ostaa halpaa, tulee kalliiksi.
No esim. tarjousruoan ostaminen ei tule köyhälle yhtään sen kalliimmaksi, kuin rikkaallekaan.
Laadun ostaminen kannattaa aina, laatu kestää pitempään. Mutta laatu ja hinta eivät enää korreloi, joskus ehkä oli niin. Ei enää. Nykyään hintaa vaikuttaa usein tuotteen nimi, brändi. Ajatellaanpa vaikka päästöhuijauksusta kiinni jääneet automerkit, moni uskoi "laatuun", sai käteensä väärennöksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti uusista puhelimista kuitenkin akku simahtaa jo paljon ennen tuota ja voi olla sitten joko helpompi tai vaikeampi vaihtaa, riippuen paljonko on tehtaalla erikeepperiä isketty kuoren alle.
Laitevalmistajien pitäisikin keskittyä akkujen kehittelyyn. Älylaitekäytössä mikään akku ei kestä, oli laite minkä hintainen tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Ostin kalliilla käytetyn Lumian, enkä ehtinyt käyttää puhelinta vuottakaan kun laitteeseen tuli ilmoitus ohjelmiston tarjoajalta että puhelimen toiminta lakkaa silloin ja silloin.
Tuota satuiluasi nyt ei kukaan usko. Tai jos uskoo, niin aika pihalla saa olla.
yli 5 euron puhelin on tuhlausta.. tosin noita 5e puhelimia saa paljon ilmaiseksikin..
Akun elinikä rajaa puhelimen käyttöiän muutamaan vuoteen. Nykyään (reilulla) satasella saa jo oikein hyvän puhelimen joka riittää kaikkeen peruskäyttöön.
Rikot puhelimen vuodessa, vai?
Osta kuoret ja ole huolellisempi!
Mun puhelin maksoi 400€.
Kolme vuotta sitten hankin. En ole katunut.
Aha. Mulla nyt viidettä, kohta jo kuudetta, vuotta sama älypuhelin käytössä. Maksoi 200€. Ei olisi halvemmaksi tullut 50€ puhelin jos se kerran joka vuosi täytyy uusia.
Mut kiva sulle, jos oot keksiny itelles toimivan tavan säästää rahaa!