Mitä ennen tehtiin lomilla kun ei ollut Netflixiä?
Vähän vanhaa flora-mainosta mukaillen, mutta kysymys siis kuuluu - mitä ihmettä tehtiin ennen netflixiä, hbo:ta, areenaa ja nettiä?
Olen ainakin viimeiset 10 vuotta viettänyt kaikki lomani koneella tai binge-katsoen suosikkisarjoja. Ihan silloin alussa äänitin vielä sarjoja telkasta ja katsoin sitten putkeen, mutta nyt sitäkään ei tarvitse tehdä.
Tiedän kyllä että tällaisena viisikymppisenä pitäisi olla vastaan nettiä ja kännyjä yms, mutta miksi kun ne ovat niin ihania? Varsinkin tällaisten tappohelteiden aikana, jos ei viihdy rannalla ihosyöpää hankkimassa.
Kommentit (27)
Oltiin rannalla, käytiin Lintsillä, Korkeasaaressa, Seurasaaressa, oltiin mökillä, kerättiin marjoja, tehtiin kukkakimppuja, pyöräiltiin, jne.
Vierailija kirjoitti:
Kai sä voit silti ulos mennä ja tehdä jotain muuta kuin mennä rannalle?
Nyt pitää nauttia kun on tällaiset helteet..
En erityisemmin keksi mitään kivaa tekemistä ulkona, koska en pidä helteistä. Lapsenakin istuin sisällä nenä kirjassa ja vanhempien piti pakottaa ulos.
Meillä ei lomalla edes aukaista telkkaria. Koko syksyn ja talven ehtii töllö katsoa. Menkäähän tekin ulos, niin ei tarvii talvella kitistä
Vierailija kirjoitti:
Lomailtiin, elettiin jne.
Mitä tämä tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En erityisemmin keksi mitään kivaa tekemistä ulkona, koska en pidä helteistä. Lapsenakin istuin sisällä nenä kirjassa ja vanhempien piti pakottaa ulos.
Liikuntaa on vaikka minkälaista, valitse sopiva laji.
Minä kuuntelin radiota ja äänikirjoja. Olen kuunnellut äänikirjoja lapsesta saakka ja on hienoa, että niissä on nykyisin niin suuri valikoima. Näiden hyvä puoli on, että sanalla voi tehdä vaikka käsitöitä, leipoa, Puutarhatöitä.
Luin myös paljon, ja kirjoitin. Missään rannalla en oo ikinä viihtynyt, käyn kyllä uimassa, mutta en jää sinne aurinkoa ottamaan.
Tykkään myös noukkia marjoja. se on mieluista lomapuuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikuntaa on vaikka minkälaista, valitse sopiva laji.
Kyllä minä liikuntaa harrastan, mutta ei sitä varten ulos tarvitse mennä ja pari tuntia viikkoon riittää esim. HIIT-treeniä.
Mulla on tuo netflix ja ihmettelen sen hypetystä. Ihan luokattoman paskoja leffoja ja sarjoja. Taitaa olla joku tyttöjen juttu koko netflix.
Meillä on tallentava digiboxi ja kaikki sarjat, jotka haluamme katsoa, tallennamme niin että kaikki jaksot ovat tulleet, ja sitten katsomme putkeen perättäisinä päivinä. Mutta vain yhden jakson arki-iltaisin, viikonloppuiltaisin kaksi tai joskus kolme jaksoa per ilta. Eikä tämä tahti muutu lomalla mitenkään. Netflixiä, HBO:ta yms. ei ole.
Ei meistä kumpikaan myöskään välitä helteestä, joten kuumina kesälomapäivinä käymme elokuvissa, museoissa, taidemuseoissa ja ravintoloissa. Luemme enemmän kuin mihin muuten on aikaa. Mutta television katselu ei lisäänny ollenkaan. Kun ilma on siedettävämpi, menemme Suomenlinnaan ja Seurasaareen kävelemään.
Kansa lihoaa ja laiskistuu ja netflix sopii kuin nyrkki silmään. surullista.
VHS kasetti kelattiin puhki Kullannuppua ja Nannya. Loman lopussa osattiin jokaisen jakson vuorosanat ulkoa.
Vierailija kirjoitti:
VHS kasetti kelattiin puhki Kullannuppua ja Nannya. Loman lopussa osattiin jokaisen jakson vuorosanat ulkoa.
Mulla oli taas vhs kasetti täynnä anne sällylän jumppatuokioita. Niitä tuli sahailtua edes takas.
Ennen lapsia luin paljon kirjoja. Nykyään ei ole aikaa kirjojen lukemiseen, on helppo laittaa vaan Netflix päälle.
Kyllä ankealta kuulostaa ap:n lomat. En edelleenkään tarvitse mitään netflixiä tai vastaavaa, hommia ja tekemistä riittää. En ymmärrä tuollaista laiskojen perseen kasvattamista ja telkkarin tuijotusta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ankealta kuulostaa ap:n lomat. En edelleenkään tarvitse mitään netflixiä tai vastaavaa, hommia ja tekemistä riittää. En ymmärrä tuollaista laiskojen perseen kasvattamista ja telkkarin tuijotusta.
Mutta isot perseethän on nyt in!
Ennen muinoin omassa lapsuudessani kesällä puuhattiin yhdessä, ongittiin, grillattiin pelailtiin, katottiin telkkaria, poimittiin mustikoita ja pestiin mattoja. Niistä oli oma lapsuuden kesä tehty. Sellaista oli 2000 -luvun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen muinoin omassa lapsuudessani kesällä puuhattiin yhdessä, ongittiin, grillattiin pelailtiin, katottiin telkkaria, poimittiin mustikoita ja pestiin mattoja. Niistä oli oma lapsuuden kesä tehty. Sellaista oli 2000 -luvun alussa.
Kyllä mä muistan 2000-luvun alun hyvin toisenlaiseks!💏💅👄👙💄🍸🍺🍻🍷🍹
N 35