Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytteko syömään ilman juomista

Vierailija
21.07.2018 |

Tässä yhtenä iltana istuttiin iltaa muutaman kaverin kanssa ja alettiin miettiä mitä erikoisuuksia meissä kussakin on. Tämä tuli minulle itselleni hieman "puskista" kun kaverit sanoivat kiinnittäneensä huomiota siihen, että aina kun olemme syömässä niin en KOSKAAN ota mitään ruokajuomaa. No joo, tiedänhän minä tapani, mutta olin yllättynyt kuullessani, että suurin osa ihmisistä ei kertakaikkiaan kykene syömään tai lähinnä nielemään ruokaa elleivät huuhtele sitä alas juomalla. Ilmeisesti syljeneritykseni on harvinaisen voimakas.

En tosiaan tarvitse nesteitä aterioiden yhteydessä. Olen sittemmin kiinnittänyt huomiota siihen, että kyllä joo, ihmiset hörppäävät aina jotain juomista ruoan päälle. Kokeilin sitä itsekin, mutta meinasin tukehtua.

Eikö ruoan maku peity juomisen alle, vaikka olisi pelkkää vettäkin?

Onko kenelläkään tähän mitään kommenttia? Vastaavia tapauksia?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn syömään aivan helposti kun pureksin huolellisesti enkä hotki. Yleensä juon viimeiseksi lasillisen jotain nestettä. Eikö muka kaikkia ole opetettu näin tekemään?

Vierailija
2/30 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ruokailun päätteeksi pitää juoda lasillinen nestettä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ruokailun päätteeksi pitää juoda lasillinen nestettä?

Huuhtoo suun ja pitää nestetasapainoa yllä.

Vierailija
4/30 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina ihmettelen näitä, jotka syövät ja juovat sekaisin: haukkaus-hörppy-haukkaus...

Pullakin pitää mössätä suussa kahvilla - niin pullamössöksi.

Ja sille nerolle, joka kyseli, miksi lopuksi pitää juoda lasillinen nestettä: ihmisen on hyvä välillä juoda, vaikkei joka suupalan jälkeen tarvitsekaan.

Vierailija
5/30 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tarvitsen juotavaa ruokailun yhteyteen, otan juomista tosin vasta kun olen nielaissut ruoan enkä nyt jokaisen haukun jälkeen. Jos en juo mitään välillä, suu tuntuu kuivuvan ja ruoka alkaa maistua puulta.

Vierailija
6/30 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään juo ruokailun yhteydessä koskaan mitään. Eikä ikinä ole edes jano. Yritän vain muista päivän mittaan juoda tarvittavan määrän vettä muuten, yleensä aamupäivästä enemmän, jottei yöllä tarvitse ravata pissalla. Minulla tulee turvottava olo, jos ruokailun yhteydessä joisin. Ja ei kai se ole aineenvaihdunnallekaan terveellistä.

Vierailija
7/30 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ilman juotavaa. Toki kaadan juoman lasiin, mutta yleensä juon lasin tyhjäksi vasta lopussa. Samoin lapseni tekevät. Jos käyn vaikka grollillä niin en todellakaan osta niitä grillille haisevia, maistuvia juomia. Pystyn syömään ilman huuhtomista.

Vierailija
8/30 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Ainakin mannavelliä.

Vierailija
9/30 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös ihmisiä, jotka ottavat kaksi lasia lounasruokaloissa, koska tarvitsevat niin paljon nestettä saadakseen ruoan alas. En pitäisi asiaa ihan normaalina.

Ok, on olemassa erittäin kuivia ruokia, esim falafelit... ja... en rutikuivaksi paistettu kala tms. En keksi muuta. Mutta silti pystyn syömään aterian ilman juotavaa ja näin kotona teenkin. Vasta kun alkaa tuntua kuivalta, haen hanasta vettä.

Vierailija
10/30 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan aina ruuan kanssa samaan aikaan lasin vettä tai mitä nyt juonkin, mutta en ikinä muista juoda rukailun aikana. Juon vasta ruuan jälkeen. Siskoni taas latkii vettä ruuan yhteydessä koko ajan. 

Vierailija
11/30 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan ruuasta. Otan aina ruuan kanssa juomista (lähes aina vettä), joskus juon syömisen ohessa, joskus taas huomaan, etten ole ottanut hörppyäkään ja juon veden vasta syötyäni koko annoksen. Mutta ei, vesi ei pilaa ruuan makua. Usein myös joku juoma voi olla todella hyvä yhdistelmä ruuan kanssa eli ovat kokonaisuudessaan makuelämys :)

Vierailija
12/30 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hotkija ja silti pystyn syömään lähes kaiken tyyppistä ruokaa ilman nestettä. En kyllä tuota ap:n mainitsemaa pullaa, siihen usein tarvitaan sitä kahvia tms.

Vierailija
13/30 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä mitä syön. Joidenkin ruokien kanssa kuuluu juoda tiettyä juomaa ja se kuuluu siihen aterian makuun. Osan ruoista syön juomatta mitään, yleensä käy niin että huomaan syötyäni juoman olevan koskematon :D

Vierailija
14/30 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

JNSAP!!!

Vierailija
15/30 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito on parasta juomaa kun se käy ihan kaiken kanssa yhteen.

Vierailija
16/30 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti veden tai muun nesteen nauttiminen ruokailun aikana ei ole kovin terveellistä. Kun ruoan huuhtoo juomalla alas, ei sylkeä erity tarpeeksi ja se on tärkeää ruoan sulamisen kannalta. Ruoan päälle sitten voi kulauttaa sen veden, limsan tai mitä nyt juokaan.

Vierailija
17/30 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo koskaan ruuan kanssa mitään. Yleensä ravintolassa tilaan vettä ja sitä voin pari kulausta ottaa ennen kuin ruoka tulee ja syömisen jälkeen, mutta hyvin pärjäisin kokonaan ilman. Kotona en juo edes sitä muutamaa kulausta.

Vierailija
18/30 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa syödä ilman, että on juomistakin. Syön kyllä ensin suun tyhjäksi ennenkuin hörppään, mutta kuitenkin.

Vierailija
19/30 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ainakin syynä sairaus, toivottavasti mun nestetankkaus ruokailun aikana/2 lasia tarjottimella ei häiritse kauheasti. Mieluummin ottaisin toimivat sylkirauhaset.

Vierailija
20/30 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärin tehty ruoka tai väärin syöty jos tarvitsee nesteitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme