Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teetkö asiat aina vähän sinne päin? Kunhan on tehty. Mun mies on sellainen.

Vierailija
21.07.2018 |

Mun mies menee aina sieltä missä aita on matalin. Kun se tekee asioita, hoitaa ne huonosti, mutta kunhan on tehtynä. Mulle isä aina opetti että jos jotakin teet, niin tee se kunnolla, tai älä tee ollenkaan. Tätä olen noudattanut ja nyt olen naimisissa tuollaisen alisuorittajan kanssa.
Esimerkki: laittoi puhtaat lakanat, joo, ne ovat paikoillaan, mutta pussilakanat nurinpäin, aluslakana nurinpäin, eli saumat näkyy. Tyynystä puolet tursuaa tyynyliinan ulkopuolella ja pussilakanat ovat jotenkuten peittojen päällä, toki 40 cm roikkuu ulkopuolella. Mutta hei, lakanat on laitettu.
Tosi rasittavaa. Nyt sitten joudun ottamaan lakanat pois ja laittamaan ne uudestaan. Eli tuplatyö, kun tuo ei viitsi tehdä kunnolla.
Ja kaiken tekee samalla tasolla, ei auta vaikka kuinka olen käskenyt korjaamaan. "Ihan sama, ei tuo nyt haittaa" on aina vastaus. Tuntuu kuin kotona olisikin 4 teiniä eikä 3.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas isä opetti, että miehet ei akkojen töitä tee. No omassa perheessäni kaikki tekevät kaikkea, ja välillä on pussilakanat nurinpäin. Elämää se vain on.

Vierailija
2/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuvio täällä. Sillä samalla vaivalla ja ajankäytöllä voi tehdä hyvin tai huonosti, en tajua miks tehdä jälkimmäisellä metodilla. Turhaa resurssien haaskausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siis kaapista ottanut viikatut pussilakanat ja kääntänyt ne nurinpäin? Jos tekee asiat kunnolla, ne lakanat on viikattu kaappiin pesun jälkeen.

Vierailija
4/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma exäni oli juuri samanlainen. "Ihan hyvä se on, älä aina nillitä".

Vierailija
5/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin otsikon perusteella itse olevani tuollainen vähän huoleton tyyppi, mutta tuo lakana-esimerkki kuulostaa todella rasittavalta! :D

Vierailija
6/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on siis kaapista ottanut viikatut pussilakanat ja kääntänyt ne nurinpäin? Jos tekee asiat kunnolla, ne lakanat on viikattu kaappiin pesun jälkeen.

Ja jos tekisi vielä enemmän kunnolla, niin pussilakanat olisivat kaapissa nurinpäin viikattuina, niin ne olisi helpompi laittaa paikoilleen.

Vierailija
7/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peitto on helpompi laittaa nurinpäin olevaan pussilakanaan. Itse teen aina näin.

Vierailija
8/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas ymmärrä, miksi siihen millintarkkaan viikkaamiseen pitäisi käyttää turhaan aikaa. :D tajuan, että päällisin puolin on kiva kun on siistiä jne, mutta jos asiat on joissain kaapeissa, missä kukaan ei niitä edes näe, niin väliäkö sen?

Vierailija
9/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, ne lakanat tulivat suoraan kuivausrummusta, käymättä liinavaatekaapin kautta :)

ap

Vierailija
10/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluslakana nurinpäin? Mistä se sauma näkyy, eikö teillä taiteta lakananreunoja patjan alle?

Muuten kyllä ymmärrän sinua, onhan tuo hankalaa jos joutuu korjaamaan toisten jälkiä.

Toisaalta ymmärrän kyllä miestäsi. Mä en millän viitsisi imuroida paikkoja joihin kukaan ei näe, esimerkiksi hyllyjen alta ja sohvan takaa. Mun mies sitten siitä nillittää.

Vierailija
11/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos jostakin asiasta miehelle huomautan, vastaa  "no ei oo iso vaiva korjata, ei oo maailmanloppu". No ei olekaan, mutta ärsyttää tehdä tuplatyötä. Eikös se sanontakin ole, tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Tekisi kerralla oikein ja kunnolla niin asia olisi siinä. Nyt sitten moninkertaisesti näitä korjataan. 

Toinen asia mikä ärsyttää, on kun mies ei viitsi tyhjentää tiskikonetta. Kun keittiö pitää saada siistiksi, hän pinoaa ja järjestää astiat siihen tiskipöydälle. Siihen menee enemmän aikaa kuin jos tyhjentäisi tiskikoneen ja laittaisi likaiset sinne. Vaan ei. No hän pinoaa, latoo, järjestää. Ja sen jälkeen mä menen tyhjentämään koneen ja laitan 15 minuuttia järjestettyjä astioita sinne. 

ap

Vierailija
12/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin olevani otsikossa kuvailtu "sinnepäin" ihminen mutta eiei en sentään noin paha! Menis hermot tollaseen lakana pelleilyyn, miestä ärsyttää kun en aina laita tiskikoneeseen kaikki aterimia "vierekkäin" että ne on sitten helppo laittaa laatikkoon kun ovat jo samassa nipussa, se on mielestäni ihan sama asia.

Vierailija
13/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluslakana nurinpäin? Mistä se sauma näkyy, eikö teillä taiteta lakananreunoja patjan alle?

Muuten kyllä ymmärrän sinua, onhan tuo hankalaa jos joutuu korjaamaan toisten jälkiä.

Toisaalta ymmärrän kyllä miestäsi. Mä en millän viitsisi imuroida paikkoja joihin kukaan ei näe, esimerkiksi hyllyjen alta ja sohvan takaa. Mun mies sitten siitä nillittää.

Arvasin että joku kysyy aluslakanasta. Meillä on muotoon ommellut aluslakanat, eli se on sellainen laatikon mallinen, jossa sauma vaakaosan ja pystyosan välissä. Ja kuminauha siellä ihan helmassa, joka menee patjan alle. 

Ja ei se muuten imuroikaan kuin keskilattian...

ap

Vierailija
14/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät tekemään uusiksi niin monta kertaa kunnes menee oikein. Voit vaikka näyttää kirjaimellisesti kädestä pitäen

Vierailija
15/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistät tekemään uusiksi niin monta kertaa kunnes menee oikein. Voit vaikka näyttää kirjaimellisesti kädestä pitäen

Minusta tuo on aikuisen ihmisen kohdalla vähintään ongelmallista. Miten itse reagoisit, jos kumppanisi panisi sut tekemään uudestaan ja uudestaan, kunnes kelpaa sulle?

En nyt ole noin paha, mutta imuroin tosi suurpiirteisesti. Mun mies taas ei osaa laittaa tavaroita paikoilleen eikä siivoa jälkiään keittiössä. Ei muista pyyhkiä tasoja vaikka olis mikä. Ei mua muuten niin haittaa, mutta se ärsyttää, että miehen vastuulla olevat tilat ovat kaaoksessa.

Vierailija
16/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olen sanonut miehelle, että käyttäisi rappurallissa olevaa harjaa kenkiensä putsaukseen, kun tulee sisälle (omakotitalo, pihalla ruohonleikkuun jälkeen pientä ruohonsilppua ja hiekkapiha osin) eikä kengissä kulkeutuisi niin paljon roskaa sisälle. Kolme lasta myös, heille sanominen mennyt kohtuu hyvin perille. Mutta ei miehelle..sanon samoista asioista monta kertaa, niin miksi ei voi ottaa opikseen ja alkaa esim. putsata ne kengät siinä harjassa? Eteinen täynnä sitä kuivunutta ruohoa ja hiekkaa, mitä mies ei suin surminkaan siivoa, vaan sanoo mulle takaisin, kun asiasta huomautan, että "mitä sä taas siitä asiasta nalkutat?". No, miksihän joudun nalkuttamaan? Siis hänen mielestään?

Vierailija
17/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kans otsikon perusteella, että oon tuollainen, mutta en todellakaan taida ollakaan.

Mun exä imuroi suurpiirteisesti eli jätti likaisimman osan eli eteisen kokonaan imuroimatta. Ja syyksi kertoi, ettei imuri yltänyt sinne asti kun aloitti imuroimisen toiselta puolelta asuntoa. Vaikka itse oon aika rento  siivouksen suhteen, tuo pani kyllä otsasuonen pullistumaan.

Vierailija
18/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tee - paitsi yhdessä asiassa eli siivouksessa, josta en ole kiinnostunut lainkaan, joten usein en tee edes sinnepäin. Voisin siis hyvin olla tuollainen kuvailtu alisuorittaja, mutta en ole yhtään suurpiirteinen sinnepäin-ihminen noin muuten. Olen tosi tarkka töissä ja ihmissuhteissa, enkä pidä ihmisten virheistä. 

Lähtökohtaisesti inhoan sinnepäin-mentaliteettia. Erityisesti sinnepäin-puheet ja -ajattelu ovat ärsyttäviä eli mikään sanottu ei välttämättä pidä paikkaansa. Mulle on paljon tärkeämpää se, että pidetään lupaukset, ollaan rehellisiä, perustellaan kunnolla ja tehdään työt kunnolla kuin se, että joku lakana on ehkä huonosti laitettu. 

Vierailija
19/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimo on tuollainen sinnepäin tekijä. Yleensä joudun korjailemaan kotityöt hänen jäljiltään.

Vierailija
20/49 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja #naisenlogiikka.

On asioita jotka tehdään nopeasti, eikä niistä niuhoteta, koska ne ovat tärkeitä. Sitten on asioita joihin paneudutaan kuin henki olisi niistä kiinni.

Kaikkea ei tehdä samalla keskinkertaisella koulutyttömäisellä "tunnollisuudella".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän