Käytätkö broilerisuikaleita ja miks?
Olenko ainoa jonka mielestä ne on ihan hirveää ryönää. Silppua...enemmän ällömarinadia kuin broileria.
Mun mielestä on aina pieni vaiva leikata itse fileistä kunnon suikaleet. Mutta ihmettelen kyllä, miksei vois suoraan tehtaalla tehdä selkeitä kunnon tasisia suikaleita vaan tuollaisia riekaleita ja silppua.
Kommentit (16)
Käytän, ja saahan niitä myös ilman marinadiakin. Siksi koska en viitsi leikellä itse ja edukkaampi.
M
Ei minun ostamissani broilerin fileesuokaleissa ole mitään ällömarinadia tai ryönää. Käytän, koska helppo, maukas ja edullinen raaka-aine moneen ruokaan.
Miksei kanalassa kasvateta valmiiksi tasalaatuista broilerinsuikaletta? Saisi sitten paremmat ihmiset maustaa sen ihan itse himalajalaisella sormisuolalla ja kyndelillä.
Hyi hyi hunajabrotskuriekaleet, joita Suomen juntit syö.
Samanlaista muhjuahan ne maustamattomat ovat.
Mut oikeesti, miksei niistä voi leikata kunnon paloiksi?
Ja kellä voi olla niin kiire ettei voi leikata vaan syö mieluummin sellaista silppua mistä ei edes erota mikä on kanaa ja mikä marinadimömmöä.
Vierailija kirjoitti:
Ei minun ostamissani broilerin fileesuokaleissa ole mitään ällömarinadia tai ryönää. Käytän, koska helppo, maukas ja edullinen raaka-aine moneen ruokaan.
Ota hinnassa huomioon, että fileesuikaleet ovat vain n. 85 % lihaa, kun taas fileepihvit ovat 100 % lihaa.
https://www.foodie.fi/entry/br-fileesuikale-mied-suol/6415712939502
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa jonka mielestä ne on ihan hirveää ryönää. Silppua...enemmän ällömarinadia kuin broileria.
Mun mielestä on aina pieni vaiva leikata itse fileistä kunnon suikaleet. Mutta ihmettelen kyllä, miksei vois suoraan tehtaalla tehdä selkeitä kunnon tasisia suikaleita vaan tuollaisia riekaleita ja silppua.
Niin. Käytän marinoimattomia fileesuikaleita. Ihan samaa kamaa kuin itse leikattuna.
Vierailija kirjoitti:
Samanlaista muhjuahan ne maustamattomat ovat.
Mut oikeesti, miksei niistä voi leikata kunnon paloiksi?
Ja kellä voi olla niin kiire ettei voi leikata vaan syö mieluummin sellaista silppua mistä ei edes erota mikä on kanaa ja mikä marinadimömmöä.
Haluan pieniä paloja, en isoja. En koskaan osta marinotua lihaa.
Yleensä leikkaan itse, mutta välillä haluaa vaan päästä pienellä vaivalla ja paprikatkin ostan pakastettuna valmiina suikaleena :D
Ostan puoleen hintaan koiralle ruuaksi. Ihmisille en laita kanaa ruuaksi ollenkaan.
Ostan lidlistä vaan broilerin sisäfileitä, paistuvat nopeasti, ovat meheviä ja herkullisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Käytän marinoimattomia fileesuikaleita. Ihan samaa kamaa kuin itse leikattuna.
Fileesuikaleissa on sekä rintaa että reittä suikaloituna, joten se ei ole sama asia. Ei kai kukaan oikeasti kuvittele, että valmistajat myisivät halvemmalla kilohinnalla täysin samaa kamaa, jonka prosessointiin kuuluu ylimääräinen työtehtävä (suikalointi)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fileesuikaleissa on sekä rintaa että reittä suikaloituna, joten se ei ole sama asia. Ei kai kukaan oikeasti kuvittele, että valmistajat myisivät halvemmalla kilohinnalla täysin samaa kamaa, jonka prosessointiin kuuluu ylimääräinen työtehtävä (suikalointi)?
No ihme, että ovat niin hyviä. Reisilihahan on broilerissa parasta. Parempaa halvemmalla, hyvä mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihme, että ovat niin hyviä. Reisilihahan on broilerissa parasta. Parempaa halvemmalla, hyvä mulle.
Eikös sitten kannattaisi ostaa koipireisiä? Säästät vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota hinnassa huomioon, että fileesuikaleet ovat vain n. 85 % lihaa, kun taas fileepihvit ovat 100 % lihaa.
https://www.foodie.fi/entry/br-fileesuikale-mied-suol/6415712939502
Kaikki "maustamattomat" fileepihvitkään eivät ole 100% lihaa (https://www.foodie.fi/entry/190/br-ohutleike-miedosti-suolattu/64148935…) ja maustamattomiakin suikaleita löytyy 100% lihana (https://www.foodie.fi/entry/196/atria-pt-300g-nat-kanan-filees/64078100…)
Saa niitä ilman marinadiakin. Ostan joskus ns. pikaruoaksi perheelle - siis niitä naturelleja.