Pitkän matkan juoksijat/lenkkeilijät: millä kestävyyttä lihaksiin?
Eli keuhkojen osalta homma on todella hyvällä tolalla, ja hengästymisongelmaa - siis että pahalta tuntuisi - ei oikeastaan ole.
Mutta ne jalat. Aivan puhti loppu 12-13km kohdalla ja tuntuu ettei olisi lihaksia ollenkaan. Juoksen illalla, eli on päivän enrgiavarastot käytössä. Aamulla ennen ruokia sitten olisikin sama ongelma - ei puhtia jaloissa ollenkaan.
Millä olette selättäneen tämän?
Kommentit (6)
Okei, eli jaksat aamulla hyvin. Harmi, että omat jalat on näin herkät vuorokauden ajankohdalle ja ravintotilanteelle
-ap
Luuletko että AV:laisia juoksu kiinnostaa
Mulla ainakin auttoi venyttely. Enkä nyt siis tarkoita mitään pientä venyttelyä, vaan ihan kunnollista, jonka tarkoituksena oli lisätä notkeutta. Ei mun lihakset olleetkaan heikot, vaan niistä puuttui joustavuus ja kimmoisuus.
Kestävyys paranee juoksemalla. Olet nyt 13 km:n kunnossa, muutaman kuukauden päästä pystyt juoksemaan 15km.
Nostan viel kerran, jos joku uusi näkis
Juoksen itse aina aamulla, en jaksa töiden jälkeen. Syön kevyen aamiaisen ennen lenkkiä.Tee mäkitreeniä ja kotona vaikka askelkyykkyjä, pyöräilykin vahvistaa. Tai sitten salille tekemään jalkatreeniä.
Itse en juurikaan tee lihaskuntoharjoituksia, vaikka kyllä pitäisi.