Monestako asunnosta teit tarjouksen ennen kuin teit asunnosta kaupat?
Tai pitikö sinun korottaa tarjoustasi monta kertaa?
Kommentit (13)
Yhdestä ja tarjosin 10% vähemmän kuin pyynti oli. Kaupat tuli tehtyä parin päivän sisällä. 10v sitten pienellä paikkakunnalla.
Kaksi kertaa ostanut asunnon, molemmilla kerroilla tehtiin tarjous vain siitä mikä ostettiin. Ekalla kerralla piti nostaa tarjousta vähän mut toisella kerralla meni kerrasta noin 10% alle pyynnin tarjouksella.
Seuraavaksi voisikin kysyä, missä päin Suomea? Ap pääkaupunkiseudulla, joten täällä turha tarjota alihintaa.
Yleensä on lähtenyt yhdellä tarjouksella. On tehty tarjouksiakin joita ei olla hyväksytty useastikin. Aina arvioin sen hinnan mitä olen valmis maksaan ja suunnilleen sen tarjoan. Viimeisin tarjous on 60 000 alle pyyntihinnan noin vuosi sitten. Viimeksi kun katsoin oli sama kohde yhä myynnissä jo kolmannella välittäjällä ja hintaero meidän tarjoukseen enää 20 000 mutta emme ole uudelleen tarjonneet.
Kahdesta ekasta emme ehtineet tekemään tarjousta ollenkaan, koska vietiin meidän nenän edestä. Kolmannesta tehtiin ehdollinen tarjous, mutta asunnosta paljastuneen virheen vuoksi saatiin sanktiotta purkaa tarjous. Neljännestä hävittiin tarjouskauppa, joka kesti piinaavat puolitoista kuukautta. Viidennestä joku tarjosi koko pyyntihinnan. Kuudes vihdoin saatiin, kun tarjottiin itse koko pyyntihinta.
Eipä tule ihan hetkeen asuntoa vaihdettua, ei ollut niin helppoa ja kivaa että sitä ihan ilokseen tekisi. No, toki järjellä ajatellen siihen on ihan syynsäkin miksi meidän kriteereillä olevat asunnot olivat noin haluttuja.
Vierailija kirjoitti:
Kahdesta ekasta emme ehtineet tekemään tarjousta ollenkaan, koska vietiin meidän nenän edestä. Kolmannesta tehtiin ehdollinen tarjous, mutta asunnosta paljastuneen virheen vuoksi saatiin sanktiotta purkaa tarjous. Neljännestä hävittiin tarjouskauppa, joka kesti piinaavat puolitoista kuukautta. Viidennestä joku tarjosi koko pyyntihinnan. Kuudes vihdoin saatiin, kun tarjottiin itse koko pyyntihinta.
Eipä tule ihan hetkeen asuntoa vaihdettua, ei ollut niin helppoa ja kivaa että sitä ihan ilokseen tekisi. No, toki järjellä ajatellen siihen on ihan syynsäkin miksi meidän kriteereillä olevat asunnot olivat noin haluttuja.
Missä päin Suomea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Suomea?
Tampereella.
Olen huono kauppamies ja tinkaaja ja olenkin ostanut jokaikisen asunnon joista olen tehnyt tarjouksen, eli kaikki kuusi.
Tein tarjouksen vain tästä yhdestä asunnosta, 8 % alle pyynnin. Se hyväksyttiin ilman vastatarjousta. Yliopistokaupunki, ei Helsinki.
Ekassa asunnossa yksi kämppä meni nenän alta, sitten tarjottiin toisesta asunnosta ja saatiin tarjotulla hinnalla. Olisiko pari tonnia tingitty kerrostalokolmion hinnasta.
Seuraava asunto oli sitten uudoskohde ja siitä piti maksaa se ennalta määrätty kauppasumma.
Kolmas kämppä sitten itse rakennettu omakotitalo, tontti saatiin arvonnasta.
Yhdestä asunnosta tein vain tarjouksen.
Pk-seutu. Pyyntö 169t, tarjosin 143t ja saatiin 155t
Eli pari kertaa venkslattiin :)
Ekan kämpän ostin Helsingin keskustasta.
Tingin 2.5% pyyntihinnasta ja tarjous hyväksyttiin samana iltana.
Tokan kämpän ostin vantaalta, tingin saman 2.5% ja hyväksyntä samana iltana.
Toki molemmissa hyväksymisen takarajaksi asetin tarjouspäivän klo 20.00.
Molemmat kaupat tehtiin viimeisen parin vuoden aikana.
Kun teen tarjouksen, tarjoan sen yhden ainoan kerran sen summan, jonka olen halukas maksamaan.
En lähde korotuskilpaan, se on pöljänä hommaa.
Tästä yhdestä vain. Emme korottaneet. Tosin samasta yhtiöstä kävimme katsomassa kolmea eri asuntoa. Valitsimme sen, joka oli vähiten remontin tarpeessa. Tarjouksemme ehdittiin hyväksyä ennen kuin tuli toinen tarjous.