Te, joilla on tosi hyvä kroppa pelkästään geenien ansiosta, miten syötte ja liikutte?
Mä liikun joka viikko 2x 20km lenkkejä, käyn salilla, pumpissa, spinningissä, uin kerran viikossa. Silti kroppa sellainen löysä joka puolelta. Lääkäri vain sanoi, että pitäisi hyväksyä itsensä ihan sellaisenaan :(.
Esim. mun kaveri ei liiku juuri yhtään. Kävelee kerran viikossa baariin. Silti aivan unelma kroppa, laiha, mutta muodot oikeissa paikoissa. Myös hänen veljellään on tosi timmi kroppa vaikka syö pitsaa monta kertaa viikossa.
En halua uskoa, että kaikki hyväkroppaiset ovat sitä vain geeniensä ansiosta vaan nuo ovat poikkeuksia. Miten syötte ja liikutte? Oletteko ns. läpip*skoja?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Tähän ketjuun tosiaan vastailee alta parikymppiset näköjään :) Mikäs siinä, siinä vaiheessa vielä kilot pysyykin kurissa ihan luonnostaan.
Mun kaveripiirissä taas näkyy selkeä lihomiskausi useimmiten tossa 40 korvilla. Kait se aineenvaihdunta siinä vaiheessa sit hidastuu. Ite painan vielä sen n.54 mitä parikymppisenäkin, aina ollut parin kilon tarkkuudella tuossa. Pituutta 169. Liikun vähän liian laiskasti, pitäisi aktivoitua. Hyvä jos kerran viikossa saan itseni raahattua tunniksi liikkeelle jonnekin, nyt kesällä aktiivisuus on rajoittunut tv:n kaukosäätimen nosteluun. Silti toistaiseksi paino on pysynyt ihan helposti näissä lukemissa. Katsotaan kauanko tilanne jatkuu.
Oon siis viiskymppinen. Laiska kokki. Jos oon yksin kotona, en jaksa mitään ruokaa laittaa, vaan väsäilen voileipiä tasaisin väliajoin. Noin yleensä tykkään syödä paljon vihanneksia ja hedelmiä, pähkinöitä, rahkaa ja sensellaista, kokolihaa harvemmin koska se on kallista. Sokerijuomia tai tuoremehuja en juo. Kahvit, teet juon runsaan maidon kanssa. Irtokarkkeja ostan ehkä n. kerran viikossa syntisen ison säkin ja ahmin elokuvan ääressä.
Niin ja joo: kait mulla on sit hyvä kroppa, ainakin monet sanovat niin. Kiinteä, ei selluliittia, lihaksissa löytyy. Verisuonet vähän liian pinnalla, en tykkää. Oisin mieluummin nukkemainen kuin sporttinen.
Tiimalasikroppa ja oikeanpainoinen.
Syön kaksi kertaa päivässä eli Intermitent Fasting. Lounas on ensimmäinen ateria, yritän syödä KEVYITÄ keittoja (unohda noi lohikeitto kaloripommit). Pieni vatsalaukku joten vähän riittää ja jos tulee nälkä niin se ei tapa. Juon paljon vettä, se pitää vatsalaukun tyytyväisenä.
Illallinen ja päivän viimeinen ateria on yleensä vihanneksia ja joku proteiininlähde, esim. kasvispihvi on helppo ja nopea. Joskus ostan kaupan salaatin mutta laitan silloin vain puolet kastikkeesta, kaikki kalorit on siinä.
Päivän aikana juon vain vettä tai teetä. Ja paljon. Minimi 2.5 litraa.
Liikun kun ehdin. Arkiliikuntaa on mutta spinningit on kivoja ja sitten joogat. Joskus kavereiden kanssa kävelyllye.
Syön varovaisesti. Vaikka olen hoikka ja kroppa näyttää hyvältä niin tiedän että ajan myötä se muuttuu jos siitä ei pidä huolta. Ainenvaihdunta hidastuu ja jos ihminen jatkuvasti ahmii niin vatsalaukku venyy ja jää aina nälkäiseksi jos sen ei täytä -> liikaa ruokaa.
Makean himoon ostan hedelmiä ja marjoja (mustikoita, vadelmia, mansikoita, jne.) ja syön sitten niitä jos katson vaikka elokuvaa. Kun syön arkisin "oikein" voin sitten tilata hampparin tai pizzan kun ollaan porukalla syömässä.
Harrastan lähinnä koirien kanssa kävelyä ja ratsastusta, syön mitä vaan mutten lihaa. Kroppa ei kyllä tiimalasi vaan ennemmin lankku. Ollut samanlainen 25 vuotta, joten geeneistä on pakko olla. Joskus innostuin treenaamaan ja sain tosi nopsaan atleettisen kropan, liiankin miehekkään helposti.
Mun geenit on ainaki sellaset, et jos syön yli mun perus kulutuksen niin mul on ylipainoa. Jos en syö niin mul ei oo ylipainoa. Ja joidenki silmään se ettei oo ylipainoa niin on mun kropalla tosi hyvä kroppa. Mut en oo kauheesti tuijottanu vartaloita silleen..
Ja mä oon ollu lapsenaki pyöreä?? :D Joten en usko et on iästä kii vaa tottumuksista..