Luulen, että moni on siksi niin stressaantunut kun on hitosti lainaa...
Takakireys johtuu stressistä ja osasyynä ihmisten hirveän isot asuntolainamäärät.
Älkää vaan sanoko, että ”maksu ei huoleta kun tienaan 10 000 e netto)”. Vain tyhmä uskoo.
Itse olen velaton👍Enkä aio ottaa mitään velkaa enkä halua olla pakkoliitosta pankin kanssa.
Kommentit (2)
Tämä juurikin. Siskoni tykkää olla olevinaan ylempää keskiluokkaa ja julkisivua pitää olla vaikkei rahat riitäkään. Tolkuton asuntolaina, yli 100 000per nokka miehensä kanssa ja keskituloisia ovat. Mua ei stressaa vaikka pienet tulot kun lainaa 30 000. Entä kun korot nousee? Minä porskutan tyytyväisenä vanhansa talossa ja toiset stressaa ittensä hengiltä uudessa. Miten se on kohentavinaan elämänlaatua, kysynpä vaan.
Kyllä hymyt vielä tulee hyytymään ja joudutaan vetämään peräkautta ulos.
Sen verran kyllä avoimesti jo puhutaan asuntosijoittamisen riskittömyydestä. Toki aina ihmiset tarvitsee paikan asua, mutta millä hintaa on asia erikseen.
Heitän veikkauksen, että kun korot nousee, niin niistä sijoitusasunnoista halutaan eroon ekana, koska oma lainalyhennys nousee merkittävästi ja vuokria ei voi nostaa koska ostovoima heikkenee samassa suhteessa. On siinä sitten ihmettelemistä kun asuntoja tulee kasapäin markkinoille, eikä niiden arvo nousekaan. Hyvä kun jollain on varaa ostaa KOVALLA rahalla.