Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä erona ulkomailla asumisessa verrattuna Suomeen?

Vierailija
19.07.2018 |

Kerro muutamia kokemuksia - mitkä asiat oli paremmin?

Mikä erona ulkomailla asumisessa verrattuna Suomeen?

Vaihtoehdot

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut nyt yli 20 vuotta poissa Suomesta, ja asunut kolmessa eri maassa. Jokainen näistä on henkiseltä ilmapiiriltään miljoona kertaa parempia kuin Suomi. En käy Suomessa juuri ollenkaan, koska minulla ei ole siellä enää ketään, ja koska en halua kokea sitä ankeaa ja sisäänlämpiävää vihamielistä ilmapiiriä.

Suomi on jäänyt ikävästi paikoilleen junnaamaan ja taantunut sen jälkeen kun sieltä lähdin. Toivottavasti nuori kasvava sukupolvi joka näkee maailmaa  ovat avarakatseisempia. Muuten Suomi jä auttamatta omituiseksi syrjäkolkaksi jota moni ei edes tunne eikä tiedä. 

Olen saanut kysymyksiä onko se Venäjän osa! Ja jotkut eivät osaa mitenkään asettaa kartalle koko maata.

Tämä on valitettava totuus, ja asia on niin että kun on itse siihen tottunut ja elää sitä, ei näe eikä tajua. Pitää mennä kauemmas ja katsoa toisesta perspektivistä. Siksi on hyvä että nuoret suuntaavat ulkomaille työhön ja opiskelemaan.

Mistä sinä tiedät kun et täällä käy

Vierailija
22/28 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi permanentti minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voinut vastata mitään. Vaihtoehdot ei sopineet. Asuin muutaman vuoden Texasissa. Oli ihan hyvä kokemus. Opiskelin ja olin kotirouva. Mukavaa oli moni asia. Esim ihanat ostosmahdollisuudet. Ja kivat uima-altaat ja hienot talot.

Mutta kaikki oli vaikeaa. Jotenkin vanhanaikaista. Joka asiaan tarvitaan manageri tekemään pienetkin päätökset.

Paljon köyhiä. Huono terveydenhuolto. Paitsi meillä kun oli hyvät vakuutukset

Small talk kyllä toimii. Mutta ei ihmiset oikeasti ole sen ystävällisempiä kuin täällä. Niihin korupuheisiin ei voi luottaa.

Ihan mielellään tulin takaisin

Vierailija
24/28 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joka keskusteluun eksyy jku mt potilas..... 

Vierailija
25/28 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kunnon vaihtoehtoa, mutta vastasin tuon itselle sopivamman temperamentin.

Käytännössä tarkoitan sillä kulttuurista suurpiirteisyyttä ja vapaampaa tapaa olla ja elää.

Esimerkkejä: kukaan ei nipota, miten ja mihin saat parkkeerata autosi, lyhytaikaisesti voi olla jopa tien tukkeena! Jokainen autonmentävä tyhjä tila on sopiva parkkiruutu. Lakipykälät on täälläkin, mutta niiden noudattaminen ei ole noponuukaa.

Ei tarvitse hakea kaikenmaailman lupia ja lisenssejä, että saa remontoida kotiaan ja rakentaa. Teoriassa ne pitäisi olla, mutta käytännössä ketään ei kiinnosta.

Kukaan, edes poliisi, ei kritisoi miten maksat ulkopuolisille työntekijöille, eli yleensä käteisellä ilman veroja tai muita maksuja.

Yksityinen terveydenhuolto on myös selkeästi edullisempaa, ja monelta osin jopa laadukkaampaa kuin Suomessa. Esim. hammaslääkäripalvelut.

Vierailija
26/28 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelaa ei ole.

Ihmiset toimii sitten sen mukaan.

Vierailija
27/28 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän se Ulkomaa sijaitsee?