Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menisittekö lomamatkalla lääkäriin ripulin takia? En tiedä, mikä minulla on.

Vierailija
19.07.2018 |

Ollaan perheen kanssa lomamatkalla. Ollaan yhtä ravintolakertaa lukuun ottamatta syöty samaa ruokaa ja sen ravintolakerran jälkeen oireeni alkoivat, muilla ei ole mitään oireita. Söin kanapastaa. Ensin alkoi jalkasärky, mutta ajattelin sen johtuvan siitä, että olin istunut koko päivän. Illalla sitten jotenkin kiersi mahassa, muttei oksettanut. Seuraavana päivänä mahassa kiersi koko päivän ja illalla tuli yhtäkkiä kiire vessaan. Kolmantena päivänä (ravintolapäivä siis ensimmäinen, toisena kiire vessaan) vatsassa kiersi koko päivän ja piti käydä vessassa neljä kertaa.

Tänään on samanlainen olo. En ole oikein pystynyt syömään mitään, joten paljoa ei tule uloskaan. Vedenkin juominen saa vatsan kuplimaan. Oksentanut en ole kertaakaan.

Minulla ei ole koskaan ollut mitään ruokamyrkytystä tai turistiripulia, vaikka matkustelen paljon. Enkä tiedä, johtuuko tämä nyt siitä yhdestä kanapastasta vai mikä on.

Minulla ei ole koskaan ollut myöskään ripulia näin montaa päivää. Yleensä jos olen syönyt jotain vatsaa vääntävää (olen laktoosi-intolerantikko), niin oireet menevät päivässä ohi. Nyt on jo kolmatta päivää ja alkaa mielikin olla maassa.

Menisittekö lääkäriin selvittämään onko tämä esim. joku salmonellatartunta vai antaisitteko olla vaan?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vielä menisi vielä lääkäriin.

Vierailija
2/13 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin lääkäriin heti, jos olisi kovia kipuja tai kuumetta. Joka tapauksessa menisin kotiin päästyäni varmistamaan ettei ole tarttuvaa salmonellaa tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on teillä kai imodiumia tai muuta ripulilääkettä mukana? Kokeile sitä ensin auttaako.

Vierailija
4/13 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin lääkäriin heti, jos olisi kovia kipuja tai kuumetta. Joka tapauksessa menisin kotiin päästyäni varmistamaan ettei ole tarttuvaa salmonellaa tms.

Kuumetta ei ole varmasti, eikä mitään kovia kipujakaan. Se vatsan kiertäminen tosin tuntui kipeältä, kun jouduin pidättämään. Helpotti aina vessaan päästessä.

ap

Vierailija
5/13 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene apteekkiin ja kerro siellä olotilasi, saat heti jotain lääkettä.

Vierailija
6/13 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette siis jossain ulkomailla vai missä? Hakekaa paikallisesta apteekista ripulilääkettä, jollei sinulla jo ole jotain, esim. hiilitabletteja tai precosaa.

Juo nyt kuitenkin reilusti, kivennäisvettä jotta saat myös suoloja ja pysyt paremmassa kunnossa. Lasten ripulijuoma,on yksi vaihtoehto, sitä pystyy tekemään itsekin, googlaa.

Ei kiirettä lääkäriin vielä.

Vierailija
7/13 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmonella kaiketi itää pitkään eikä oireet ala heti. Minusta tuo vaikuttaa joltain ärtyneeltä suolelta vaan tai joku muu kevyt tulehdus. Ruokavalio kuntoon niin menee ohi.

Vierailija
8/13 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette siis jossain ulkomailla vai missä? Hakekaa paikallisesta apteekista ripulilääkettä, jollei sinulla jo ole jotain, esim. hiilitabletteja tai precosaa.

Juo nyt kuitenkin reilusti, kivennäisvettä jotta saat myös suoloja ja pysyt paremmassa kunnossa. Lasten ripulijuoma,on yksi vaihtoehto, sitä pystyy tekemään itsekin, googlaa.

Ei kiirettä lääkäriin vielä.

Ollaan Kroatiassa. En pysty kävelemään pitkiä matkoja, kun alkaa heti kiertää mahassa ja kuplia ja on päästävä vessaan. Pitää pyytää miestä hakemaan. Tosi tyhmää tällainen, kun en pysty tekemään mitään. Makaan hotellihuoneessa tai istun parvekkeella, muu perhe haluaisi lähteä retkeilemään - ja lähteekin kohta ilman minua.

Tämä pitkittynyt huono olo on vain sellainen oire, jota ei ole ikinä aiemmin ollut. Kolmatta päivää jatkuvat vatsaoireet eivät ole osuneet tielleni vielä kertaakaan, siksi aloin huolestua.

Eilen vielä söin normaalisti, mutta tänään en ole pystynyt syömään kuin aamupuuron ja juonut vettä.

ap

Vierailija
9/13 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni ettei mitään vahvaa ripulilääkettä kannata ottaa jos ei tiedä ripulin syytä. Ulos pyrkivä pöpö voi jäädä elimistöön tjsm.

Itse menisin lääkäriin, jos mahdollista. Salmonella ei ole ainoa ruokapöpö.

Vierailija
10/13 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan lukeneeni ettei mitään vahvaa ripulilääkettä kannata ottaa jos ei tiedä ripulin syytä. Ulos pyrkivä pöpö voi jäädä elimistöön tjsm.

Itse menisin lääkäriin, jos mahdollista. Salmonella ei ole ainoa ruokapöpö.

Samaa googlailin itsekin. Tjaa. Ehkä katson vielä tämän päivän, kun ei tosiaan ole mitään muita oireita kuin tuo ripuli. 

ap

Vierailija
11/13 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa laktoosi vaivaa ja ärtynyt suoli joka aina matkoilla ilmoittelee itsestään.joka matkalla joudun joka aamu ottamaan ripulilääkkeen, että päästään edes jonnekkin lähtemään hotellista. Olen huomannut, että matkoilla runsas veden juominen ja suuri määrä vihanneksia/ hedelmiä pahentavat oireita.Viime matkalla jouduin oppaan kautta soittamaan lääkärin kun ripuli oli niin paha , mitään muita oireita ei ollut. Lääkäri tuli hotelliin ison laukkunsa kanssa ja antoi vahvat ripulilääkkeen, matkavakuutus korvasi.

Vierailija
12/13 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota maitohappobakteereita ja ripulilääkettä sekä syö kevyesti helposti sulavaa ja juo runsaasti. Jos menee vesiripulille ja kunto romahtaa tai jos tulee veriripuli niin lääkäriin.

Vierailija
13/13 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi lääkäriin tuon takia.

Itse saan melkeinpä aina reissussa jotain vatsaoireita ja ne menevät ohi kun otan Imodiumia, vältän maitotuotteita enkä riskeeraa ruoan ja juoman suhteen (vältän jääpaloja, kastikkeita jne.)