Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen entinen keravalainen, kysyttävää?

Vierailija
19.07.2018 |

Muutin Helsinkiin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettääkö?

Uskallatko kertoa ihmisille Keravalaisuus menneisyydestäsi?

Vierailija
2/22 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi entinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettääkö?

Uskallatko kertoa ihmisille Keravalaisuus menneisyydestäsi?

Ei hävetä. Oman ikäluokkani keskuudessa keravalaisuus on eräänlainen "meemi", joka lähinnä huvittaa ihmisiä. Koen tiettyä kotikaupunkiylpeyttä.

Vierailija
4/22 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuitko keravalla vankilassa

Vierailija
5/22 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi entinen?

Kävin kouluni Helsingissä, ystäväni ovat helsinkiläisiä ja työpaikkani on Helsingissä, joten koin että järkevämpää minun on asua lähempänä heitä. Myöskin VR:än epävarmuus tuli koettua todella usein, joten muutin Helsinkiin hieman toimivamman joukkoliikenteen takia (ainakin silloin kun muutin niin metro toimi kuin unelma.)

t. AP (ja myös edellinen kysymys)

Vierailija
6/22 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muutit pois? Itse olen Keravalla syntynyt, muuttanut täältä Vantaalle ja Helsinkiin ja sitten taas takaisin.

Nyt harkitsen taas muuttoa.

Vierailija
7/22 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuitko keravalla vankilassa

En, mutta olen käynyt pihassa monta kertaa pyörähtämässä.

t. AP

Vierailija
8/22 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muutit pois? Itse olen Keravalla syntynyt, muuttanut täältä Vantaalle ja Helsinkiin ja sitten taas takaisin.

Nyt harkitsen taas muuttoa.

Tähän vastasin ylempänä. Itsekin varmaan muuttaisin takaisin, jos ne nopeat junat menisivät esim. 10 minuutin välein ja jos matkakortin hinnan nousu satasella ei veisi vuokran laskemisen hyötyä pois. Usko, että Keravasta tulee myös esteettisesti tosi miellyttävä kun keskustan remppa saadaan valmiiksi. Ja onhan se nyt käytännöllistä, kun kaikkialle pääsee pyörällä tai kävellen, eikä kaikki ole hajautettuna ympäri kaupunkia.

t. AP

Vierailija
9/22 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko asumiskustannukset nousivat muuton takia? Entä matkakulut pienenivät?

Vierailija
10/22 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jäit kaipaamaan Keravalta? Ainakin julkinen hammashoito on ehkä parasta ja nopeinta, mitä tästä valtakunnasta irtoaa. Nimimerkillä keravalainen

Vierailija
11/22 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin asuit?

Itse asuin aikanaan Sompiossa. Ihan kivat muistot jäi Keravasta.

Vierailija
12/22 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko asumiskustannukset nousivat muuton takia? Entä matkakulut pienenivät?

Asuin Keravalla vielä vanhempieni luona. Oma puolisko asumiskustannuksista on nyt n. 450 e kuukaudessa. Matkakulut silloin Keravalta olivat sen 75e opiskelijahinnalla, nykyisin 58e Helsingin sisäisellä. Jos muuttaisin Keravalle nyt niin maksaisin sen 158e matkakortista.

t. AP

Vierailija
13/22 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jäit kaipaamaan Keravalta? Ainakin julkinen hammashoito on ehkä parasta ja nopeinta, mitä tästä valtakunnasta irtoaa. Nimimerkillä keravalainen

Juurikin hammashoitoa! Olen juuri miettimässä hammashoitoajan varaamista. Kumppani pääsi täällä Helsingissä 4kk päästä ajan varaamisesta, Keravalla pääsin asuessani viikon sisään. Kaipaan myös sitä, miten lähellä kaikki on, etenkin kirjasto ja ruokakaupat. Omassa kaupunginosassani Helsingissä kirjasto on pieni ja puoliksi tyhjä, koska muuttaa uuteen rakennukseen vuoden lopulla. Lähin ruokakauppa on kävelyetäisyyden päässä, mutta kallis ja muuton takia sitä ajetaan alas, joten hyllyt ovat usein tyhjinä.

Vierailija
14/22 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin asuit?

Itse asuin aikanaan Sompiossa. Ihan kivat muistot jäi Keravasta.

Olen asunut ensimmäiset elinvuoteni Kurkelassa, sitten 12 vuotta Jaakkolassa, vuoden Päivölänrinteessä ja loppuajan Kannistossa (sillä "paremmalla puolella".)

t. AP (ja edelliseen unohtui taas)

Vierailija
15/22 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet entisistä porvoolaisista, olemmeko vaarassa joutua jengitappelun tyyliseen konfliktiin jos sattuisimme törmäämään kadulla/ravintolassa/tms.? En käytä itse esim. mitään tunnuksia muistuttamassa menneisyydestäni, mutta saattaahan sitä vahingossa vaikka lipsauttaa jotain syntyperäänsä liittyvää.

Vierailija
16/22 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pannut suvia tai jennyä?

About 30v panokoneita Keravalta..

Vierailija
17/22 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen helsinkiläinen kirjoitti:

Mitä mieltä olet entisistä porvoolaisista, olemmeko vaarassa joutua jengitappelun tyyliseen konfliktiin jos sattuisimme törmäämään kadulla/ravintolassa/tms.? En käytä itse esim. mitään tunnuksia muistuttamassa menneisyydestäni, mutta saattaahan sitä vahingossa vaikka lipsauttaa jotain syntyperäänsä liittyvää.

Minulla ei ole mitään mielipidettä porvoolaisista :D

t. AP

Vierailija
18/22 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljaalla uittanut kirjoitti:

Oletko pannut suvia tai jennyä?

About 30v panokoneita Keravalta..

En ole, olen heteronainen.

t. AP

Vierailija
19/22 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin naapurista Tuusulasta ja Kerava on oikein kiva pikkukaupunki. En ole tosin aikoihin käynyt. Nätti, kiva paikka.

Vierailija
20/22 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Suvi tai Jenny?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi