Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi näkemäsi (omakoti)talot pihoineen eivät ole kauniita?

Vierailija
19.07.2018 |

Kerro mitä vikaa on suomalaisissa kodeissa ja miksi et osta jotain tiettyä taloa omaksesi? Olisiko sinulla parempi tyylitaju, kuin jo talonsa rakentaneilla/rakennuttaneilla/ostaneilla, jos saisit suunnitella itse?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi. Tekisi mieleni sanoa, että tämä on vähän hemkimaailman juttuja. - Joistain paikoista vain tulee, jotenkin sellainen fiilis tai tunne, ettei meitä ole tarkoitettu yhteen. Ei minulla varmasti ole yhtään sen parempi kuin huonompi tyylitaju kuin monella muullakaan.

Vierailija
2/5 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta täällä ei rakenneta kauniita ja yhtenäisiä asuinalueita eikä edes katuja, vaan talot on keskenään jokainen erinäköinen ja värinen. Puuttuu sellainen yhtenäinen tyyli ja harmonia kun on uutta kivitaloa ja vanhaa puutaloa, on matalaa tasakattoista tiilitaloa ja sitten sillä omituisella levyllä vuorattuja taloja. Nyky kerrostalot on niin rumia, että jopa ne betonikuutiot näyttää tyylikkäiltä.

Tykkään itse esim Porvoon vanhasta kaupungista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisista taloista ja asunnoista on luolamaisia pimeitä koppeja. Jos joku sellaisessa viihtyy niin hyvä, mutta minä en. Ajatuskin että käyttäisin satoja tuhansia sellaiseen on naurettava.

Jos joskus lotossa voitan niin sitten rakennutan itselleni talon. Olemassa oleviin en koske pitkällä tikullakaan, ja velkavangiksi en halua. Koska talot ja asunnot on vain täysin ylihintaisia täällä.

Vierailija
4/5 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tosi moni just on ja ihailen ja koitan ottaa vaikutteitaaaaaa.

Vierailija
5/5 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhurina kun katselen suomalaisten pihoja, useimmiten en pidä niistä. Joko pihat ovat puolivillaisesti hoidettuja ja epämääräisiä alueita, joiden laittamiseen ei ole jäänyt rahaa eikä intoa talon rakentamisen jälkeen. Vaihtoehtoisesti pihat ovat pikkusieviä viivottimen ja pinsettien avulla hoidettuja hirvityksiä, joissa kukkapenkit on ympäröity mukulakivillä ja hyvä maku loistaa poissaolollaan.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi